Post Reply

Brainstorming AM-management

Post by
Als champs zijn we op het moment aan het brainstormen hoe we het beheer van AM's beter kunnen regelen.
Op dit moment kost het te veel tijd om alles goed te regelen, vandaar dat een nieuw systeem noodzakelijk is.
Sinds enige tijd ligt het beheer van AM's volledig bij ons.
Dit geeft veel meer inzicht in welke AM's waar bezig zijn en wat ze doen.
Echter kost het ook veel meer tijd. Meer dan ik van te voren had bedacht.

We zijn nu dus aan het brainstormen over een nieuw systeem. Daarvoor zou ik ook graag jullie mening willen hebben, die van de 'normale editor'.
Dit is een brainstorm topic. Er is nog niets bepaald, dus graag geen uitgebreide discussie over kleine puntjes, wel graag alles posten wat er ook maar in je gedachten opkomt. Alles is bruikbaar.

Het idee zou ik alsvolgt kunnen omschrijven:
Minder locken, meer communicatie.

Dit is hetgeen gisteren op tafel kwam:
We zouden veel kleine AM gebieden moeten hebben met editors van lv3.
Deze kunnen wegen locken (street en primary) die afwijken van de aerial.

Daar overheen moeten grote AM gebieden komen met LV4 editors. Dit zijn ook de mentoren van de lv3 editors. Deze zouden minor en major highways waar nodig moeten locken.
En dan heb je nog de CM's. Die locken snelwegen op lv5 en mentoren de lv4's
Graag jullie ongezouten reactie! :D

POSTER_ID:213312

1

Send a message

Post by aaamc
Je kan je afvragen wat meer werk oplevert: niet locken en dan de fouten moeten verbeteren, of wel locken, verzoek om unlock moeten doen, l3+ moet unlocken, l3- kan dan opnieuw editen (en bij fouten moet l3+ alsnog aan de slag). Fouten verbeteren in het niet-locken geval kan bovendien elke l1, dus daar hoeft de l3+ ook niet aan te pas te komen.
Gezien het vrij beperkte repertoire aan nieuwe wegen (afslag, kruising, rotonde) buiten de (auto)snelwegen, kan ik me voor de wiki een pagina met deze 3 voorbeelde bedenken. En dan een 'waarom zo' link bij elk voorbeeld, met een tegenvoorbeeld waarin het fout gaat.
aaamc
Posts: 4
Has thanked: 1 time
Send a message

Post by Arnoniem
robbert-slakhorst wrote:Als lvl3 mensen nog wat willen doen. Omdat zij aangeven niks te kunnen doen omdat ze tegen gelockte wegen enzo aanlopen. Dan heb ik nog wel een leuk klusje.

Gelderland kan nog een hoop straatnamen gebruiken voor straten die er al wel liggen, maar nog geen naam hebben. Shift+D intoetsen en je zult een hele hoop rode straten zien in vooral de omgeving van west en noord Gelderland (Veluwe).
Ik ben al begonnen, maar het is een hoop werk.
Ik zorg dat ik per dag een stad / paar dorpen doe in die omgeving. En dan ook echt een dorp / stad helemaal afmaak, zodat ik geen rood streepje meer zie (met uitzondering van de rotondes, die mogen alleen een plaatsnaam krijgen en zullen rood blijven kleuren).
Ben je druk aan het helpen in ons Gelderland.
Als de map geupdate wordt met de edits van afgelopen dagen/weekend, zal het rode gebied al een stuk minder zijn. ;)
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2279
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Arnoniem
Kan ik me alweer opgeven voor AM-er? Of moet dat in het AM aanvraag topic?
Ik zie dat in "mijn gebied" alleen Gerben en Peter staan, en ik kan me voorstellen dat jullie lvl6-ers wel een lvl3 kunnen gebruiken voor de "dagelijkse dingen". ;)
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2279
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Bauwke
Het uitgangspunt "minder locken, meer communicatie" vind ik een goede.
Waze is leuk omdat je er zelf aan kunt bijdragen, en dat moet dus wel mogelijk gemaakt worden voor iedereen.
Als dat niet kan, haken mensen snel weer af en krijg je ook geen AM's.
In ben ervan overtuigd dat je op die manier ook genoeg AM's krijgt om Nederland te laten 'dekken', waarbij iedereen een te behappen gebiedje heeft wat niet te groot is.

Het begint bij jezelf: je bent Country manager van Belgie, Nederland, Luxemburg, Oostenrijk en Oekraine.
Dat is erg veel gebied voor een hobbyist....
Je kunt niet alles alleen en de enige oplossing is dan loslaten en vertrouwen hebben dat anderen het ook kunnen, volgens afgesproken regels.

Dat zou dus betekenen AM alle rechten geven en niet alles wat ze doen controleren
Is niet te doen, en daar kom je nu achter.
Bauwke
Posts: 331
Has thanked: 35 times
Been thanked: 9 times
Send a message
Samsung Wazaxy S4.

Post by Bauwke
petervdveen wrote:Venetie van het noorden ligt in overijssel ;-)
Dat zeggen ze in Overijssel.
In Brugge heeft men daar een andere mening over. :D
Bauwke
Posts: 331
Has thanked: 35 times
Been thanked: 9 times
Send a message
Samsung Wazaxy S4.

Post by ccoertjens
Ik ben al afgehaakt met editen..., ik vind er niets meer aan.... :-(

Vroeger pakte ik een woonplaats waar niets van klopte, en maakte in een paar avonden een 99% tot 100% kloppende stad van.
Tegenwoordig is dat compleet onmogelijk.. hoeveel je ook doet het kan gewoon niet meer.
Als je "Klaar" bent staan nog alle doorgaande wegen fout en klopt er nog steeds niets van..

Tegenwoordig kan je een regio nooit meer 100% afmaken zonder 25x een verzoek van unlocken in te dienen.

Nu zijn die mensen die niets aan die steden gedaan hebben "de Baas" over het gebied terwijl ze niets hebben ingebracht in die regio. Soms heb ik er zelfs spijt van dat ik er zoveel tijd in gestoken heb.

Ik snap niet dat ik zo ontzettend veel steden compleet ingevoerd heb van misschien wel meer dan 1 tot 2 miljoen inwoners en toch niet een level 4 recht heb, en waarschijnlijk ook nooit meer zal halen.
En andere welke nog nooit 1 HELE stad in Nederland aangepakt hebben wel level 4 zijn...

Sorry van deze negatieve post, maar het zijn wel mijn gevoelens. :cry:
ccoertjens
Posts: 242
Send a message
Area Manager van West Brabant | Walcheren | Amsterdam, The Netherlands

Post by ccoertjens
Hmm... Toch level 4...

Ooit kon ik niets wijzigen wat was aangeraakt door iemand van een hogere rang ! :?
ccoertjens
Posts: 242
Send a message
Area Manager van West Brabant | Walcheren | Amsterdam, The Netherlands

Post by deeggo
Wat ik heb begrepen George, is dat in Portugal niemand hoog genoeg was om jouw L5 locks te verwijderen. Het land zat daardoor grotendeels op slot.
deeggo
Posts: 4389
Has thanked: 170 times
Been thanked: 285 times
Send a message
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!

Post by deeggo
Kwam vandaag weer twee mooie voorbeelden tegen, die duidelijk maken waarom we locken. Dit soort situaties moet iedereen toch regelmatig tegenkomen...
De eerste, deze gebruiker heeft geen kwaad kunnen doen, dankzij het feit dat alles gelocked was:
uploadfromtaptalk1363698642792.jpg
(65.71 KiB) Downloaded 398 times
deeggo
Posts: 4389
Has thanked: 170 times
Been thanked: 285 times
Send a message
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!

Post by deeggo
En het tweede juweeltje. Hier was niets gelocked waardoor deze puinhoop is ontstaan. Driedubbele one way streets op elkaar zonder TR ingesteld te hebben. Rotzooi! En hier was geen reden om te editten, hier rijd ik al jaren wekelijks langs.
uploadfromtaptalk1363698817772.jpg
(69.78 KiB) Downloaded 396 times
deeggo
Posts: 4389
Has thanked: 170 times
Been thanked: 285 times
Send a message
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!