Help, mijn UR's worden zomaar afgesloten

Image Kaart aanpassingen | Wegwerkzaamheden

Moderators: Benelux - Regional Managers, Benelux - Local Champs, Benelux - Country Managers

Help, mijn UR's worden zomaar afgesloten

Postby maantje76 » Sun Jan 27, 2013 6:22 pm

Naarmate de community groeit krijgen we steeds vaker te maken met personen die zonder iets gedaan te hebben, UR's afsluiten. Dit kan uiteraard eens een keer gebeuren, maar sommige maken er een potje van.

UR's zijn geen bonus snoepjes die je zomaar op mag rapen. Ze zijn om ons te wijzen op eventuele problemen. Het afsluiten haalt niet automatisch het probleem weg.

Wij als editors moeten het goede voorbeeld geven. Zorg dat je bij het plaatsen van een UR altijd een duidelijke omschrijving aangeeft en het is ook wenselijk om contactgegevens op te geven, zodat andere editors contact op kunnen nemen als ze er met de omschrijving niet uitkomen.

Met een iPhone kan je in de settings 'trefwoorden' aanmaken. Door een bepaalde lettercombinatie in te geven, stelt deze je vervolgens voor om je hele contactgegevens ineens toe te voegen...erg handig! Of er mogelijkheden zijn met een Android toestel kan ik nog niet positief beantwoorden...

Mensen welke ondanks uitvoerige omschrijving en contactgegevens, toch er voor kiezen de makkelijke weg te bewandelen, kan je op een normale toon hier op wijzen via PM. Indien er meteen meerdere afgesloten worden, laat ik duidelijk weten dat dit niet de juiste methode is en dit niet gewaardeerd word door de Waze community. En dat bij herhaling een tijdelijke of definitieve blokkade van de account plaats kan vinden. Vaak komen dan de smoesjes dat het niet met opzet gedaan is....

Helaas kunnen we niet van elkaar zien welke personen zich hier schuldig aan maken. Een tijd terug hebben we een formulier gemaakt waarmee misbruik van de Waze diensten gemeld kan worden. Ik wil jullie allen verzoeken om dit formulier in te vullen als het jullie ook overkomt. Misschien dat we hier een ander systeem voor in gaan voeren, maar om te beginnen is dit prima.

De NL wazechamps kunnen dan eenvoudig een archief bijhouden van overtreders en eventuele maatregelen nemen...hopelijk kunnen we het op die manier beter in de hand houden...

De link naar het formulier
Image
maantje76
Coordinators
Coordinators

Has thanked: 111 times
Been thanked: 316 times

Re: Help, mijn UR's worden zomaar afgesloten

Postby ippeziepe » Sun Jan 27, 2013 7:20 pm

UR's die ik niet snap laat ik meestal staan voor degene die hem wel snapt. Zoals deze:

https://world.waze.com/editor/?lon=4.96 ... TTTTTTTTFT

Geen idee wat je er nou mee moet... Hoe pakken jullie dit aan?
Ik Waze op een HTC One (Android 4.3)
AM voor Hilversum en omgeving (NL) en Bad Bentheim (D)
ippeziepe
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 36 times
Been thanked: 1 time

Postby fotoroel » Sun Jan 27, 2013 7:48 pm

UR's die ik niet snap of niet begrijp laat ik ook gewoon staan.
Not good in English
Freelance Persfotograaf - http://www.RoelSmitsFotografie.nl
Twitter: Brandjuh - twitter: FotoRoel - Facebook
Area manager:
Eindhoven - Portugal - Egypte
fotoroel

Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Postby Bauwke » Mon Jan 28, 2013 6:48 am

UR's moeten inderdaad serieus worden genomen.
Dat houdt in dat soms een UR wordt verwijderd zonder actie.
Het is wel gebeurd dat ik UR's weg haal omdat degene die hem er in heeft gezet niet de moeite heeft genomen om er even duidelijk in te zetten wat er aan de hand is, of omdat een UR wordt gebruikt voor iets waar hij niet voor is bedoeld (je vind dan de tekst "ongeluk" of "wegwerkzaamheden").
Ik mis soms de mogelijheid om met de melder even contact te hebben.
Daardoor ontstaat zonder twijfel wel eens irritatie bij een melder en ik weet daar ook wel een voorbeeld van, omdat die persoon zijn herhaalde Ur afsloot met uitroeptekens !!!!!!!!
:D
Samsung Wazaxy S4.
Bauwke

Has thanked: 35 times
Been thanked: 9 times

Postby fotoroel » Mon Jan 28, 2013 11:35 am

De optie om contact op te nemen met een melder mis ik ook inderdaad. Met name als ze niet even de moeite nemen om een duidelijk bericht te plaatsen.
Echter kan waze dit oplossen door in het meldvenster een duidelijker tekst vlak te maken waar duidelijk word gevraagd wat er aan de hand is (Ipv klein tekst vakje) en door een optie in contact op te nemen met de melder.

Als ik een onduidelijk UR tegen kom, in een gebied waar ik geen voldoende kennis over en google maps/bags maakt mij het niet duidelijker laat ik hem gewoon staan. In een gebied zoals Eindhoven die ik zeer goed ken, rijd ik er desnoods zelf langs en kijk ik hoe de situatie is. Snap ik hem dan nog niet dan zet ik hem weg als unidentified.

Het valt me ook op dat mobile politiecontroles ook worden gemeld als flitspaal i.p.v politiecontrole.
Not good in English
Area manager:
fotoroel

Postby Gamersea » Mon Jan 28, 2013 2:58 pm

Soms is het niet helemaal duidelijk wat de gene die het probleem gemeld heeft bedoel. Zo had ik net een UR waarin stond: Parkeerplaats Provinciehuis.

Daarin kon het zijn dat:
A: De parkeerplaats naam niet klopte, dit was wel het geval
B: Er miste een oprit (in dit geval kon dat kloppen, dus die heb ik toegevoegd
C: Er was geen parkeerplaats op die plek. Die was er in dit geval wel.

Maar toen ik hem op solved wou zetten was ie al weg, kon hem namelijk niet meer veranderen.
Image
Gamersea

Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

Postby deeggo » Mon Jan 28, 2013 8:14 pm

Als aanvulling op de openingspost: op Android kun je handmatig een woord aan je woordenboek toevoegen, daar mogen helaas geen spaties in staan.

Ik heb daaraan toegevoegd
gepost-door-user-deeggo][mail@adres.com
Als ik nu "gepost" intyp, dan kan ik kiezen voor die toevoeging.
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!
deeggo
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 488 times
Been thanked: 519 times

Postby moweez » Mon Jan 28, 2013 10:22 pm

Vandaag overkwam het mij ook weer. Nu heb ik een UR gedaan zonder toelichting, maar dit was omdat ik A) niet de tijd had een toelichting te geven tijdens het rijden en dat ook niet later kan in Waze voor Android en B) ik zelf actief ben en dus de melding zelf zou gaan oplossen.

Voor wat betreft A) Is er ook een optie in de client dat je een melding kunt maken en later, aan het eind van de rit, een toelichting erbij kan maken voordat deze wordt opgestuurd?
Als ik nu namelijk zonder te verzenden terug ga naar de route, dan verlies ik de melding. In een vorige versie was er in ieder geval de optie later verzenden, maar die zie ik niet meer staan.
Image Image Image Image Image Image Image Image
fly a-Waze
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor

Has thanked: 523 times
Been thanked: 484 times

Postby Heisa123 » Tue Jan 29, 2013 6:20 am

deeggo wrote:Als aanvulling op de openingspost: op Android kun je handmatig een woord aan je woordenboek toevoegen, daar mogen helaas geen spaties in staan.

Ik heb daaraan toegevoegd
gepost-door-user-deeggo][mail@adres.com
Als ik nu "gepost" intyp, dan kan ik kiezen voor die toevoeging.

En dan krijg je van mij netjes een email. :D
Ik heb trouwens jouw voorbeeld gevolgd en ben benieuwd of het lukt.
Country Manager
Heisa123

Has thanked: 22 times
Been thanked: 27 times

Postby fotoroel » Tue Jan 29, 2013 7:37 am

Marleenonline wrote:dat ook niet later kan in Waze voor Android en B) ik zelf actief ben en dus de melding zelf zou gaan oplossen.

Volgens mij kan dat wel hoor, gewoon wachten en na 7 seconden komt hij links in je scherm te staan om later door te melden.
Not good in English
Area manager:
fotoroel

Next

Return to Nederland