Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Help, mijn UR's worden zomaar afgesloten

Post by
Naarmate de community groeit krijgen we steeds vaker te maken met personen die zonder iets gedaan te hebben, UR's afsluiten. Dit kan uiteraard eens een keer gebeuren, maar sommige maken er een potje van.

UR's zijn geen bonus snoepjes die je zomaar op mag rapen. Ze zijn om ons te wijzen op eventuele problemen. Het afsluiten haalt niet automatisch het probleem weg.

Wij als editors moeten het goede voorbeeld geven. Zorg dat je bij het plaatsen van een UR altijd een duidelijke omschrijving aangeeft en het is ook wenselijk om contactgegevens op te geven, zodat andere editors contact op kunnen nemen als ze er met de omschrijving niet uitkomen.

Met een iPhone kan je in de settings 'trefwoorden' aanmaken. Door een bepaalde lettercombinatie in te geven, stelt deze je vervolgens voor om je hele contactgegevens ineens toe te voegen...erg handig! Of er mogelijkheden zijn met een Android toestel kan ik nog niet positief beantwoorden...



Mensen welke ondanks uitvoerige omschrijving en contactgegevens, toch er voor kiezen de makkelijke weg te bewandelen, kan je op een normale toon hier op wijzen via PM. Indien er meteen meerdere afgesloten worden, laat ik duidelijk weten dat dit niet de juiste methode is en dit niet gewaardeerd word door de Waze community. En dat bij herhaling een tijdelijke of definitieve blokkade van de account plaats kan vinden. Vaak komen dan de smoesjes dat het niet met opzet gedaan is....

Helaas kunnen we niet van elkaar zien welke personen zich hier schuldig aan maken. Een tijd terug hebben we een formulier gemaakt waarmee misbruik van de Waze diensten gemeld kan worden. Ik wil jullie allen verzoeken om dit formulier in te vullen als het jullie ook overkomt. Misschien dat we hier een ander systeem voor in gaan voeren, maar om te beginnen is dit prima.

De NL wazechamps kunnen dan eenvoudig een archief bijhouden van overtreders en eventuele maatregelen nemen...hopelijk kunnen we het op die manier beter in de hand houden...

De link naar het formulier

POSTER_ID:1246985

1

Send a message

Post by Arnoniem
Hi Arnoniem,
The map problem you reported on Waze on Apr 23, (pad is 2way. user arnoniem) has been solved by Ghosthead; a Wazer like you,
Dat laatste mag wel weggelaten worden...

Leuk Ghosthead, maar als je iets veranderd aan de kaart moet je dat wel goed doen.
Mijn UR lag tussen de 1way stationsstraat en het 1way perronpad. Lijkt mij duidelijk welke ik bedoelde met 'pad', maar Ghosthead vond het nodig om de stationsstraat 2-way te maken. En bovendien alle TR's op rood te laten staan. :?:
Dus eigenlijk valt dit niet echt in de categorie 'zomaar afsluiten' maar eerder 'kaart verpesten'... :evil:
Dat heb ik misschien ook een keer gedaan, toen ik net een weekje aan het Wazen was, maar je zou toch anders verwachten van iemand die al 2 jaar bezig is, en in de landelijke top 50 staat.
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2278
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Arnoniem
In z'n profiel staat van april 2011. Maar ik heb ook 'n pm gestuurd, (was ik vergeten inmijn bericht te zetten), en wou 't verder ook hier delen.

En voor mij was t duidelijk,1 pad en 1 straat, verder geen 1richtingswegen en bovendien staat mijn username erin. Als iemand dat doet, ga ik er vanuit dat hij het zelf oplost, toch?
Verder als het niet duidelijk is, is daar een andere knop voor, en ga dan niet zomaar een straat veranderen. Dat vind ik nog het meest ergerlijk.
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2278
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Arnoniem
Marleenonline wrote:Als iemands username erbij staat neem je toch even contact op, zeker als het niet duidelijk is. Ghosthead mag van goede wil zijn, hij heeft natuurlijk ook al veel meer irritatie gegeven. Ik hoop dat hij (of zij) nu inziet dat het fijner is voor iedereen als hij wat meer overlegt.
idd, dat bedoel ik. Of hij/zij nou 2 jaar of 2 maanden lid is. Diegene heeft al heel veel punten verzameld met editen, dus is geen newbie en weet ook dat er niet zomaar anoniem of arnoniem (halen mensen wel vaker door de war) bij een melding staat. En het gaat om de manier waarop de melding is afgehandeld: door de kaart onjuist te veranderen zonder kennis van zaken.
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2278
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Arnoniem
robbert-slakhorst wrote: Top, ik zag inderdaad laatst de instelling op mijn Android staan dat je jou eigen samengestelde woordenboek kan aanpassen. Dus ga ik dat ook maar is typen, en toevoegen aan mijn woordenboek. Dank!
Maareh Robbert, dan moet je maar wel hopen dat iemand iets met de username gaat doen....

Ik zag dat je een melding van mij had afgesloten als 'need more info'. Maar je had als AM ook even een PM kunnen sturen, dan had ik je kunnen uitleggen, dat dat straatje niet de Ringovende heet maar de Steenoven, zoals in mijn melding. Misschien was m'n melding maar kort (Steenoven,user arnoniem), maar daarvoor is juist de username. ;)
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2278
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Arnoniem
robbert-slakhorst wrote: Ik had inderdaad niet de link gelegd met jou als gebruiker.
En ik had wel een vermoeden dat je hiermee een nieuwe straatnaam bedoelde.
Echter, als je deze straat invoerd op Google Maps of de BAG viewer, dan bestaat deze straatnaam niet, vandaar dat ik hem op Need More Info heb gezet.
Maar ik zie nu welk stukje straat je bedoeld. Dit is inderdaad de nieuwe doorsteek die toen gemaakt is voor de nieuwe McDonalds + Macdrive. Kenbaar hebben ze die straat dus een nieuwe en andere naam gegeven. Volgende keer zal ik erop letten, misschien ook handig om even erbij te zetten dat dat je gebruikersnaam is (Bijv. "Voor vragen kun je contact opnemen met: Arnoniem")
Dat dacht ik ook al wel. Ik kon hem zelf ook nergens vinden (in streetview is het zelfs een fietspad), maar zag hem daar op het straatnaambord staan toen Waze zei Ringoven. Verder had ik tijdens 'n proefritje niet echt gelegenheid om meer te typen, en die lange zin instellen is me nog niet gelukt, ook niet met - of _ ertussen pakt ie het niet op met m'n S3-mini. (als iemand een handleiding voor dummy's heeft, hou ik me aanbevolen. Die van Deeggo werkte dus niet.) En tijdens het swypen in de bocht ging die andere melding op de ijssellaan helemaal mis, dus daar snap ik dat je 'm wegklikte. Wellicht dat je daardoor die andere iets sneller, minder serieus nam. No offense dus. ;)

Aan de andere kant, was de melding 1 dag oud. Ik hou zelf altijd een aantal dagen tot een week aan, als ik een melding niet begrijp. Want als je 'm wegklikt kan niemand er iets mee. En zoals ikzelf, los meestal mijn eigen meldingen wel op, maar soms word hij binnen een halve dag al door iemand afgesloten / weggeklikt. Ik heb dan wel een reminder in de mail, maar m'n gps track/locatie is dan wel weg.
maantje76 en petervdv wrote:Ik denk dat jouw username wat verwarring schopt. Ik zou er minimaal duidelijk neerzetten, user 'username'.

Dat heb je met zo'n username..
Over mijn dyslectici-onvriendelijke gebruikersnaam heb je/jullie al eerder je 'beklag' gedaan... ;) en sindsdien zet ik als de verkeerssituatie het toelaat, vrijwel altijd "user Arnoniem" neer.
Als je een betere naam voor me weet, en belangrijker: als je weet hoe ik 'm kan wijzigen (zonder nieuw account natuurlijk) sta ik er zeker voor open. 8-)
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2278
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Arnoniem
Gisteren een mail met deze inhoud ontvangen:
The map issue you are following from 20.11.2013 on Afrit 16 't Harde, 't Harde was fixed by azarja.
:(

In theorie zou het nog kunnen dat dit de melder was van de UR waar ik om uitleg gevraagd had, maar de gebruiker is al reeds 1 dag actief..., dus ik heb hem/haar maar even ge-PM-ed, met wat uitleg en een link naar de beginners-wiki.
Hebben meer mensen deze user "ontmoet'?
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2278
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Arnoniem
kdevries wrote: Het was zowiezo wel netjes van azarja geweest om even binnen conversaties jou op de hoogte te stellen, voordat hij de de zaak afsloot.
Als ik uitleg had gehad, dan was het idd geen probleem geweest.
kdevries wrote:PS ik zag trouwens ook een post van arnoniemME. Ben jij dat ook?
yep.
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2278
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Arnoniem
UR's behandelen vanaf level 2?

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2278
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Arnoniem
En een Gelukkig Nieuwjaar!

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2278
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Bauwke
UR's moeten inderdaad serieus worden genomen.
Dat houdt in dat soms een UR wordt verwijderd zonder actie.
Het is wel gebeurd dat ik UR's weg haal omdat degene die hem er in heeft gezet niet de moeite heeft genomen om er even duidelijk in te zetten wat er aan de hand is, of omdat een UR wordt gebruikt voor iets waar hij niet voor is bedoeld (je vind dan de tekst "ongeluk" of "wegwerkzaamheden").
Ik mis soms de mogelijheid om met de melder even contact te hebben.
Daardoor ontstaat zonder twijfel wel eens irritatie bij een melder en ik weet daar ook wel een voorbeeld van, omdat die persoon zijn herhaalde Ur afsloot met uitroeptekens !!!!!!!!
:D
Bauwke
Posts: 331
Has thanked: 35 times
Been thanked: 9 times
Send a message
Samsung Wazaxy S4.