Vreemde routings

[ img ] Kaart aanpassingen | Wegwerkzaamheden

Moderators: Benelux Regional Managers, Benelux Local Champs, Benelux Country Managers

Vreemde routings

Postby Arnoniem » Tue May 14, 2013 2:32 pm

ik vond deze MP over de routing https://world.waze.com/editor/?zoom=5&l ... TTTTTTTFTT
Blijkbaar stuurt waze je dwars door een woonwijn, ipv over de primary road.
Is er een routing expert die dat kan verklaren en wellicht verbeteren?
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 305 times
Been thanked: 574 times

Re: Vreemde routings N201/A4

Postby jvo77 » Wed Jan 15, 2014 9:03 am

Jvoambu wrote:https://www.waze.com/editor/?lon=4.71769&lat=52.28462&zoom=7&layers=TBFTFFTTTTFTTTTTTTTTTTTTTT&env=row

Zie de UR die hier staat, ik heb gisteren alles even losgehaald en opnieuw de nodes gemaakt, maar er was niets te zien wat niet klopte, maar ik kreeg zelf in mijn app ook die route, en in de livemap ook, maar dan moet je wel zorgen dat het beginpunt ergens dichtbij de oprit ligt, anders wordt je via allerlei andere mogelijke wegen gestuurd, maar niet via die oprit...

Uiteindelijk 2 segmenten van de A4-Parallel vervangen waar 2richtingsdata op stond, en nu lijkt het te werken :)
jvo77

Has thanked: 55 times
Been thanked: 67 times

Re: Vreemde routings N201/A4

Postby jvo77 » Sat Jan 11, 2014 9:49 pm

https://www.waze.com/editor/?lon=4.7176 ... TT&env=row

Zie de UR die hier staat, ik heb gisteren alles even losgehaald en opnieuw de nodes gemaakt, maar er was niets te zien wat niet klopte, maar ik kreeg zelf in mijn app ook die route, en in de livemap ook, maar dan moet je wel zorgen dat het beginpunt ergens dichtbij de oprit ligt, anders wordt je via allerlei andere mogelijke wegen gestuurd, maar niet via die oprit...
jvo77

Has thanked: 55 times
Been thanked: 67 times

Re: Vreemde routings

Postby trumpimar » Sat Jan 11, 2014 10:08 am

Het was om 7 uur s avonds ongeveer. Het plaatje is ten tijde van mijn post gemaakt.
Qua stoplichten vind ik het ook vreemd, want op de voorgestelde manier heb je er zelfs 2.
trumpimar
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times

Postby gerben » Sat Jan 11, 2014 1:09 am

Ook even heel snel gekeken... Primary en gewoon zijn gelijk qua routing, dus dat zal inderdaad met de stoplichten te maken hebben... extra lusje kan ik niet verklaren...
gerben

Has thanked: 33 times
Been thanked: 195 times

Postby bravoth » Fri Jan 10, 2014 1:28 pm

Wat betreft het routen over de gewone weg (broekheurneweg) ipv de primary (haaksbergerstraat), ik denk dat de filevorming voor de stoplichten op de haaksbergerstraat als het druk is hier mee te maken heeft. Op de singel is de doorstroming vaak beter, en heb je ook een kortere reistijd.
Ik weet niet hoe laat je het testje hebt uitgevoerd? Want momenteel krijg ik weer een andere route: https://dl.dropboxusercontent.com/u/822 ... 7%3A00.png
bravoth

Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Postby petervdveen » Fri Jan 10, 2014 11:57 am

ff snel gekeken, maar ik zie niet in, waarom er geen U-turn zou zijn.
Misschien dat gerben er eens naar kan kijken.
petervdveen
Coordinators
Coordinators

Has thanked: 616 times
Been thanked: 1470 times

Postby trumpimar » Fri Jan 10, 2014 8:54 am

Ik ben gisteravond ook weer wat vreemds tegengekomen, die nu in de livemap zich ook gewoon reproduceert. Ik wil naar een adres aan de Pathmossingel en kom vanaf de Haaksbergerstraat. Nou gebeuren er 2 rare dingen.
Ten eerste word ik niet over de primary road gestuurd, maar via een gewone weg. Er was geen enkele reden om niet over de primary te gaan.
Ten tweede moet ik, om aan de goede kant van de singel te komen, een u-turn maken. Dit kan en mag ook gewoon, alle turn restrictions staan goed. Maar toch word ik via een raar lusje gestuurd.

Rara, hoe kan dat? Hieronder een plaatje en een permalink.
https://www.dropbox.com/s/vi9ko6emmmad4ey/2014-01-10_0942.png
https://www.waze.com/livemap?zoom=16&lat=52.21438&lon=6.87978
trumpimar
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times

Postby gerben » Sat Dec 07, 2013 10:23 pm

bravoth wrote:En we hebben er weer 1, ik kan geen reden vinden waarom dit als route wordt gegeven:
[ img ]
op deze locatie.

Hah, deze was van mij ;)

Ik had op dat moment niet door dat hij me op het einde wou laten keren en terugrijden. Ik reed bewust anders dan Waze me vertelde, en kreeg dus geen links-U-links om verder door te gaan, maar een links-U-rechts om te keren. Dat laatste had ik dus niet door, en dacht dat de doodlopende weg in Waze niet doodlopend was. Vandaar de UR als geheugensteun voor mezelf om dit te checken.
gerben

Has thanked: 33 times
Been thanked: 195 times

Postby petervdveen » Fri Dec 06, 2013 9:32 pm

bravoth wrote:Ah, dat is leuk om te weten, een node is dus geen dimensieloos punt in waze? Ik had wel begrepen dat ze een penalty opleverde, dat is hierop gebaseerd?

Inderdaad.
Vandaar dat het soms sneller is om rechts af te slaan en te keren, dan om linksaf te slaan.
Het is echter nog de vraag of we dit daadwerkelijk willen binnen waze.
petervdveen
Coordinators
Coordinators

Has thanked: 616 times
Been thanked: 1470 times

Next

Return to Nederland