Post by bravoth
En we hebben er weer 1, ik kan geen reden vinden waarom dit als route wordt gegeven:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/822 ... outing.png
op deze locatie.
bravoth
Posts: 67
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by bravoth
Arnoniem wrote:De user wordt de dead end ingestuurd om te keren. Pijltjes staan nl. 2 kanten op. De uturn staat soft op rood.
Dat had ik allemaal wel gezien, maar ik kan er met mijn hoofd niet bij dat een algoritme kan verzinnen dat een heen en terug over een stuk weg naar hetzelfde kruispunt (waar alle turns op groen staan) sneller is dan in 1 keer door. Er wordt toch binnen een node niet opgeslagen wat de verblijftijd tussen de verschillende segmenten is? Het is gewoon een dimensieloos punt.
bravoth
Posts: 67
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by bravoth
Denk niet dat opnieuw aanmaken op de lange termijn een oplossing is. GPS afdwalers blijf je houden, en ik denk dat er verder geen wazers op deze weg zullen komen waardoor de gemiddelde snelheid weer snel heel hoog zal zijn. Een rode U-turn zou de weg nu onbruikbaar moeten maken voor routing, terwijl een ingegeven adres toch een hit op deze weg moet geven.
Daarnaast heb ik nog een beetje zitten proberen in de livemap, ik krijg het niet voor elkaar om dit advies te krijgen, op geen enkel tijdstip.
bravoth
Posts: 67
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by bravoth
Over rare routing gesproken, laatst kreeg ik de volgende alternatieve reisopties
https://dl.dropboxusercontent.com/u/822 ... -06-43.png
bravoth
Posts: 67
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by bravoth
petervdveen wrote:
bravoth wrote:Er wordt toch binnen een node niet opgeslagen wat de verblijftijd tussen de verschillende segmenten is?
Jazeker wel!
Ah, dat is leuk om te weten, een node is dus geen dimensieloos punt in waze? Ik had wel begrepen dat ze een penalty opleverde, dat is hierop gebaseerd?
trumpimar wrote:En dat in 5 kwartier... Wat voor straaljager heb jij? ;)
Geen idee, het was een ideetje van waze. Ik zou graag de bijpassende auto ook geleverd krijgen om dit resultaat te halen :P
bravoth
Posts: 67
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by bravoth
Wat betreft het routen over de gewone weg (broekheurneweg) ipv de primary (haaksbergerstraat), ik denk dat de filevorming voor de stoplichten op de haaksbergerstraat als het druk is hier mee te maken heeft. Op de singel is de doorstroming vaak beter, en heb je ook een kortere reistijd.
Ik weet niet hoe laat je het testje hebt uitgevoerd? Want momenteel krijg ik weer een andere route: https://dl.dropboxusercontent.com/u/822 ... 7%3A00.png
bravoth
Posts: 67
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by deeggo
Als ik het op mijn telefoon bekijk dan heeft de groene lijn pijltjes in beide richtingen maar de paarse lijn niet. Of zie ik dat verkeerd?
deeggo
Posts: 4389
Has thanked: 170 times
Been thanked: 285 times
Send a message
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!

Post by deeggo
Zoals je zelf al zegt is het een gemiddelde snelheid, dus kan die op een bepaalde dag en tijd heel anders zijn. Misschien had je juist de andere route moeten nemen en dan vooral niet snel rijden.
deeggo
Posts: 4389
Has thanked: 170 times
Been thanked: 285 times
Send a message
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!

Post by deeggo
De data die wordt gekoppeld aan de segmenten wordt gepakt uit de analyse van de gps tracks. De route die de client je op dat moment voorschotelde is daarbij niet relevant.
deeggo
Posts: 4389
Has thanked: 170 times
Been thanked: 285 times
Send a message
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!

Post by deeggo
Moeilijk te zeggen omdat je alle segmenten vandaag hebt aangepast. Het op private road zetten van dat segment zou geen oplossing van dit probleem moeten zijn.

Ik zie verder zoals het nu is geen probleem.
deeggo
Posts: 4389
Has thanked: 170 times
Been thanked: 285 times
Send a message
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!