Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Nieuw Landmark systeem: points and area's

Post by
Zoals jullie vast zal zijn opgevallen is het nieuwe Landmark systeem in gebruik genomen.
Ze worden nu Places genoemd en er wordt onderscheid gemaakt tussen Points en Area's. In de internationale Wiki vind je al richtlijnen: https://wiki.waze.com/wiki/Places.


Wij zijn bezig om voor de Benelux aangepaste richtlijnen te maken.
Ga voor die tijd niet al te enthousiast aan de slag ;) .
Vraag bij twijfel hoe je zaken moet aanpakken even hier op het forum.

POSTER_ID:4927745

1

Send a message

Post by Arnoniem
Bauwke wrote: Nou, dan valt in dit landje de helft al af.
Nee dat gaat over prive parking. Betaalde parkings mag wel.;)

send from my SGS4, using Tapatalk
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2279
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Arnoniem
Zo'n blauwe zone is toch ook voor publiek? dus iedereen mag er parkeren.
Als je "naïve driver could risk towing" er uit filtert, ja, dan is 3/4 van NL aan de beurt, maar de titel zegt gewoon; general public/general purpose parkings.

Er worden parkeerplaatsen bedoeld die niet voor publiek zijn. Zoals van bedrijven, waar dus alleen bezoekers/personeel mogen parkeren. Zeg maar "bestemmingsverkeer" of private parkings. Die moet je niet mappen, want daar mag je niet zomaar parkeren.

De rest is gewoon boerenverstand, opletten en betalen ;)
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2279
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Arnoniem
PLACES WIKI wrote:Every Place, whether Point or Area, should have as much detail completed as possible. This includes a name, proper categorization, and full street address, city and state.
Als ik bovenstaande tekst lees uit de Algemene handleiding, verwacht ik dat Waze er iets mee gaat doen. Wellicht in de toekomstige inpassing van 'places' in de App. Advies is in ieder geval: Invoeren wat je weet.
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2279
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Arnoniem
KnaagjE wrote:Ik ben erg benieuwd hoe de Benelux richtlijnen eruit gaan zien, want ik zie nu regelmatig discrepanties. Bijvoorbeeld een locatie als een stadhuis/gemeentehuis welke in plaats 1 een gebied is en in plaats 2 een punt.
Roel, zoals je aan de datum van de eerste post kunt zien, zijn de places pas beschikbaar sinds ~mei 2014. Daarvoor bestonden er alleen maar landmarks, en dat waren alleen maar areas.
Dus elke place van voor begin 2014 zal een area zijn.
Als je zeker weet dat dit een place-point moet zijn (wiki), en er is geen bijzondere reden voor een area, kun je deze gerust omzetten naar Point.
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2279
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by ArTsLeOpS
Ik loop tegen het volgende aan. In het verleden zijn er veel Places aangemaakt, waarschijnlijk om contouren op de kaart zichtbaar te maken? Deze Places zijn allemaal gebieden. Nu zie ik dat deze gebieden worden verrijkt met meer informatie, waaronder foto's. Is dit een wenselijke ontwikkeling? Stel dat een sportpark is toegevoegd als gebied, moeten de foto's dan toegevoegd worden aan dit gebied of moet er een nieuwe Place in de vorm van een punt aangemaakt worden?
ArTsLeOpS
Posts: 510
Has thanked: 142 times
Been thanked: 151 times
Send a message

Post by ArTsLeOpS
Ik ben vanavond met het verwerken van nieuwe (foto's van) Plaatsen in Gelderland aan de gang geweest. Als uitgangspunt heb ik deze richtlijnen en dit forum genomen. Omdat ik er geen gezeur over wil krijgen, wil ik de volgende ervaring met jullie delen. De volgende verzoeken heb ik afgewezen:
  • Residenties / woningen aangemaakt die Publiek zijn.
  • Foto's die niet goed zijn (onscherp, donker, irrelevant etc.) of gezichten bevatten.
  • Foto's die toegevoegd zijn aan andere publieke plaatsen, maar er geen verband mee hebben.
  • Plaatsen zonder juiste adressering (waar dit kon heb ik het gecorrigeerd).
  • Bedrijven die als Residentie / Woning aangemaakt worden.
Een aantal Wazers maakt het wel heel bont met onjuiste foto's...
ArTsLeOpS
Posts: 510
Has thanked: 142 times
Been thanked: 151 times
Send a message

Post by Bauwke
Ziet er goed uit, met een 'target stop' die je buiten de landmark kunt zetten als navigatie-eindpunt.
Ik zie wel dat het stuk over parkeerplaatsen ietwat afwijkt van wat hier gebruikelijk is...
The Waze map must never show a Parking-Lot Area Place where a naïve driver could risk towing, ticketing, or violating community norms. All Parking-Lot Area Places must be legally and locally condoned for at least short-term use by the general public. There are no exceptions
Nou, dan valt in dit landje de helft al af.
Bauwke
Posts: 331
Has thanked: 35 times
Been thanked: 9 times
Send a message
Samsung Wazaxy S4.

Post by Bauwke
The Waze map must never show a Parking-Lot Area Place where a naïve driver could risk towing, ticketing, or violating community norms. All Parking-Lot Area Places must be legally and locally condoned for at least short-term use by the general public. There are no exceptions.
Ik denk aan parkeerzones, blauwe zones en dergelijke.
De 'naive driver' , plaatselijk niet bekend, heeft hier risico op wegslepen of een bon.
Bauwke
Posts: 331
Has thanked: 35 times
Been thanked: 9 times
Send a message
Samsung Wazaxy S4.

Post by Bogey2
Niet altijd.
Soms valt "Next place" buiten je edit gebied.
Je kunt je sessie dan niet saven.
Het zou makkerlijker zijn als alleen de places binnen je edit gebied gepakt worden.
Bogey2
Country Manager
Country Manager
Posts: 1101
Has thanked: 240 times
Been thanked: 181 times
Send a message
Samsung A51 | Android 11 | Wazer sinds januari 2014
CM: Nederland / RM: Noord-Brabant / AM: Oss en omgeving
Verzamelt Waze punten in een Kia Sportage 1.6 GDI FE

Post by CTCNetwork
Hi,

The main url for the Wiki is obsolete and now auto redirects to "wazeopedia"! Who thought that one up!

For Belgium: https://wazeopedia.waze.com/wiki/Benelux/Places

Not sure if this was covered but thought it useful.

Des. . . ;)
CTCNetwork
Posts: 1610
Has thanked: 49 times
Been thanked: 193 times
Send a message