Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by ulle2
jnsson wrote:
ulle2 wrote:Nu har jag lyckats lägga in ett event för VELOTHON Stockholm. Följande events är inlagda och behöver kompletteras med avstängningar:

Culture festival - 2017-08-15 - 20
Midnattsloppet - 2017-08-19
Vattenfall Triathlon - 2017-08-26 - 27
VELATHON Stockholm - 217-09-10

/Ulle
Jag som level 3 editor, kan inte redigera större händelser? Försökte komplettera VELATHON eventet med fler avstängningar, men det kan jag inte göra
Det stämmer, man måste ha level 4 för att kunna lägga in avstängningar.

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2975
Answers: 1
Has thanked: 91 times
Been thanked: 461 times
Send a message

Post by ulle2
Culture festival klar!

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2975
Answers: 1
Has thanked: 91 times
Been thanked: 461 times
Send a message

Post by ulle2
jnsson wrote:Jag har ingen aning om detta är rätt ställe, men kan någon lägga in en stor avstängning, det är ett cykellopp som heter Velothon Stockholm som kommer gå av stapeln den 10 september. Det är ett stort lopp, o många ställen som kommer vara avstängda delar av dagen. Det finns dock utmärkt beskrivet här http://www.velothon.com/sv-se/events/ve ... kinfo.aspx så det kan nog läggas in i Waze, jag vet bara inte hur man gör o så :)
Jag har lagt till eventet! Vidare har vi sänkt behörighetsnivån för att lägga in avstängningar så nu skall du kunna lägga in avstängningarna för loppet själv!

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2975
Answers: 1
Has thanked: 91 times
Been thanked: 461 times
Send a message

Post by ulle2
jnsson wrote:Sänkt på just den eller på alla? Vad är det för nivå numera? Level 3? Får se om man kan läsa kartan korrekt o det

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Generellt till L3. Det finns info här!

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2975
Answers: 1
Has thanked: 91 times
Been thanked: 461 times
Send a message

Post by ulle2
TheLindblomer wrote:Gävle Pride är på gång och behöver lite avstängningar i appen den 19/8 kl.13:00-17:00 (Paradfärd 14:00). Jag har lagt in eventet men avstängningarna behöver jag någon med tillgång till..

Paradrutten hittar ni här: http://www.gavlepride.com/wp-content/up ... t_2017.pdf
Avstängningar tillagda!

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2975
Answers: 1
Has thanked: 91 times
Been thanked: 461 times
Send a message

Post by ulle2
TheLindblomer wrote:Underbart!
Dock så blev det inte riktigt som det ska vara. Borde ha gjort detta från början men nu skapade jag kommentarer runt de segment som borde ändras. Som om du eller någon annan vill ta en extra titt längs hela paradrutten så vore det toppen!
Man vill ju inte direkt stänga av andra segment i onödan.
Rättat!

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2975
Answers: 1
Has thanked: 91 times
Been thanked: 461 times
Send a message

Post by ulle2
amiga6 wrote:Det verkar vara fel på avstängarna idag för midnattsloppet bl.a Hornsgatan är avstängd från nedfarten till Söderleden förbi Ringvägen. Mer info på midnattsloppet.com
Vad är fel. Hornsgatan är redan avstängd i de delar som tidigare angivits.

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2975
Answers: 1
Has thanked: 91 times
Been thanked: 461 times
Send a message

Post by ulle2
amiga6 wrote:Avstängningarna var bara i ändarna av dom avstängda gatorna. Bl.a. Hornsgatan var avstängd mellan Varvsgatan-Repslagargatan 17:00-01:00.

Här kan du se avstängningarna och hur länge avstängningarna pågick.

http://midnattsloppet.com/wp-content/up ... ningar.pdf
Synd om det inte blev perfekt men det är ju inget vi kan göra något åt så här i efterhand!

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2975
Answers: 1
Has thanked: 91 times
Been thanked: 461 times
Send a message

Post by ulle2
patrikwinell wrote:Hej!

Jag har skapat en WME för "Byggnation vårdcentrum" I Finspång, Östergötland. Jag fick ett mail från Waze att eventet var godkänt men när jag ska skapa en closure på vägen som är berörd får jag avslag för att jag bara är level 1 editor. Kan någon hjälpa mig med detta?

Tack på förhand

Permalink:
https://www.waze.com/editor/?env=row&lo ... s=5&zoom=2

"Avstängningen som är rödmarkerad i kartan ovan gäller från nedre delen av Centrumhuset och fram till övre infarten till Lidl-parkeringen. Denna infart kommer att vara öppen för in- och utfart till parkeringen vid Lidl-affären – alltså med infart västerifrån förbi Kulturhuset.
Korsningen Bergslagsvägen och De Bescheväg stängs också för fordonstrafik."

http://www.finspang.se/Boende-och-miljo ... rtstrafik/
Har lagt in en begränsning på obestämd tid då avstängningen kommer att vara aktiv i flera år. Har också lagt in en avstängning under en period för att hantera tiden till nästa kartuppdatering.

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2975
Answers: 1
Has thanked: 91 times
Been thanked: 461 times
Send a message

Post by ulle2
RallySweden wrote:Hej alla Wazare,

Patrick heter jag och är presschef och mediakoordinator för Rally Sweden, en deltävling i VM i rallymästerskapet WRC som är sanktionerad av FIA, internationella motorsportsförbundet.
2020 går Rally Sweden av stapeln 13-16 februari och vi kommer att nyttja en hel del vägavsnitt i Värmland och del ur Norge för tävlingen. Vi har för avsikt att börja nyttja Waze som digital plattform för vägbeskrivningar till våra sträckor, publikplatser, evenemang, parkeringar, samt särskilda mediaområden, främst då vi ser att det skapar bättre förutsättningar för besökare att kunna förbereda och planera sitt besök.

Behovet vi har är ungefär detta:

-Märka ut specialsträckor (del av vägsegment), vilket är del av väg som stängs av (road closure) under en viss period, ca 2 dygn mellan olika tider beroende på sträcka. Tillstånd av myndigheter finns såklart.
-Anslutningsvägar till sträckor (mot avstängd väg) som bör sättas som "private road" då avstängning sker en bit innan själva sträckan.
-Tillfälliga parkeringsplatser, både publika och "privata" (begränsad tillträde) med särskilda infarts- och utfartsvägar (entry/exit points).
-Publikplatser (areas) med utmärkta gångbanor (walking trails) som ger besökaren och media en uppfattning om hur långt det är att gå till dessa områden. Ej för själva navigeringen.
-Tillfälliga hastighetsändringar och omledning av trafik, godkännda av länsstyrelsen och polisen såklart.

Jag har läst igenom en massa guider och läst de trådar som är "nålade" på den svenska huvudsidan på detta forumet, men jag är fortfarande osäker på mina mandat:
Kan jag skapa event och ändra allt som behöver ändras (enligt ovan) utan att behöva ansöka och bli godkänd som en Area Manager?


Tacksam för svar!


Mvh,
Patrick
Presschef och mediakoordinator
Rally Sweden
Hej Patrick,

Tack för ditt intresse av att nytta Waze som stöd för Rally Sweden. Vi är positivt inställda till att stödja Rally Sweden från Waze communityn.

Jag föreslår att du kontaktar mig direkt genom PM så tar vi det vidare därifrån.

Hälsn
Ulle
Country Manager Swedish Community.
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2975
Answers: 1
Has thanked: 91 times
Been thanked: 461 times
Send a message