Post Reply

Postort utan ort

Post by Pee3
Hur gör man med Stad i WME när postorten i adressen inte finns som en plats/samhälle/stad?
På landsbygden i västra Sörmland finns en postort som heter Västra Näshulta. Det finns dock inget samhälle med det namnet så det känns lite konstigt att det kommer ut på kartan. Lite österut finns postorten och samhället Näshulta.

Ett alternativ är kanske att inte lägga in det som Stad på några vägar så kanske det inte syns på kartan. Om man lägger det i alternativt vägnamn borde det inte synas men adresser på vägen blir sökbar. Eftersom det är landsbygd så är det inte så många vägnamn som behöver läggas in. Adresser som läggs in som platser/bostäder bör inte heller göra att staden syns på kartan men blir sökbar.

Andra förslag eller redan gjorda lösningar?
Pee3  
Area Manager
Area Manager
Posts: 554
Has thanked: 106 times
Been thanked: 33 times

POSTER_ID:16971216

1

Send a message

Post by avozetta
Är det en giltig postort i ett begränsat område är det väl inte fel?
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 302 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Pee3 wrote: Wed Jun 09, 2021 7:28 pm Jodå, postorten verifierad på Postnummerservice. Men jag förstår inte, vad som inte är fel?
 
 

 
... är det väl inte fel att lägga in postorten som ort :-)
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 302 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by Pee3
Jodå, postorten verifierad på Postnummerservice. Men jag förstår inte, vad som inte är fel?
 
 
Pee3  
Area Manager
Area Manager
Posts: 554
Has thanked: 106 times
Been thanked: 33 times
Send a message

Post by Pee3
avozetta wrote: Fri Jun 11, 2021 9:14 am
Pee3 wrote: Wed Jun 09, 2021 7:28 pm Jodå, postorten verifierad på Postnummerservice. Men jag förstår inte, vad som inte är fel? 

 
... är det väl inte fel att lägga in postorten som ort :-)


 
Jag tycker att det blir konstigt att i appen/livekartan visa en plats som inte finns.
 
Pee3  
Area Manager
Area Manager
Posts: 554
Has thanked: 106 times
Been thanked: 33 times
Send a message