Göteborgstråd

Image

Moderators: Unholy, pnylin, avozetta, SverkerN, Wolfeye

Re: Göteborgstråd

Postby ehagglun » Wed Nov 14, 2012 7:14 pm

Personligen tycker jag att polhemsplatsen i det givna exemplet ser bra ut i editorn, jag har inte själv kört där på bra länge... tycker det är bra när man namnger filerna med det som står på skyltarna... jag har större problem med Tingstadstunneln, speciellt norrgående... JAG vet ju hur JAG skall köra, men för någon som kör igenom tunneln för första gången och skall mot Oslo kommer att hamna fel... Jag har funderat lite på hur man ska lösa den knuten men jag har inte funderat klart...
Area Manager : SE-Gothenburg and northern outskirts thereof.
HTC HD2 | Telia | rom vers. 3.14.413.2(04666) SVE
Wiki Resources | Best Map Editing Practice (READ IT!!) | Editing tips
Image
Facebook/Erik.Hagglund
ehagglun
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Postby petkr4 » Wed Nov 14, 2012 10:01 pm

Olskroksmotet och Gullbergsmotet är komplexa. Det har varit en utmaning att editera alla hänvisningar och avfarter. Det gäller att få ihop hela flödet enda från Brunnsbo och Tingstadsmotet till Gullbergs och Olskroksmotet och vise versa.

Jag har själv funderat på norrgående riktning och just avsaknaden av hänvisning till E6 Oslo vid Olskroksmotet. Den finns med dock kommer den förs efter Tingstadstunneln. Den högra filen aviseras ej då man redan färdas rakt fram. Jag skapade en hänvisning Centrum (E45) (den 17 oktober) för färd mot Centrum och Karlstad. Här med borde hänvisning bli håll höger Centrum (E45) vid färd åt öster medans färd norr ut inte aviseras alls. Om detta är rätt eller fel kan diskuteras. Själv tycker jag inte att färd rakt fram ska aviseras. Det stora problemet uppkommer först om man ligger i vänster fil och ska svänga av åt E6 Oslo då det ej är tillåtet och då hamnar man fel.

Vidare så har vi noterat att routing från E20 Stockholm (kakeltunneln) till 155 / Lundbyleden har uppfattats som felaktig då den idag går i den höra filen och hänvisas (håll höger) Avfart 76: 155 Öckerö strax efter Tingstadstunneln. Det har sedan tidigare prövats att ha en hänvisning till vänster fil vid Olskroksmotet för vidare färd till 155 / Lundbyleden. Detta tycker jag bara har rört till routingen och har inte egentligen tillfört något positivt. Sedan är det bra om man delar upp trafikbelastningen öster och söder ifrån i olika filer.

Omnämnda mot är inte perfekta dock fungerar routing och hänvisning bra idag med det finns brister.

Jag ser nu med stor tillförsikt fram emot att ta del av er konklusion.
Peter
AM
Area manager/Göteborg och Västkusten

Image
petkr4
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 27 times
Been thanked: 30 times

Postby onemanracing » Thu Nov 15, 2012 9:13 am

Jag var inne och petade lite i olskroksmotet för ett tag sen, körde söderifrån och skulle till E45 västerut och höll på att hamna på E20 österut... Men jag gjorde ju inte det eftersom jag inte följde anvisningarna i Waze om att följa skyltning mot E20. ;)

Problemet var att vägen efter motet mot E20 fortfarande hette E20, bytte namnet på den snutten.
Image
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0
onemanracing

Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Postby termos1 » Fri Nov 23, 2012 12:56 am

Hej Vid kärra på väg 159 vid korsningen ut mot E6 är det inte möjligt att svänga höger enligt navigatorn.
https://world.waze.com/editor/?zoom=4&l ... =181289873

Hoppas att länken visar var jag menar,någon som kan fixa?
termos1

Has thanked: 0 time

Postby lindq » Fri Nov 23, 2012 7:44 am

Fixat.
lindq
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 8 times
Been thanked: 20 times

Postby petkr4 » Fri Nov 30, 2012 5:35 am

Vi har fått in en del rapporter om att routing ej fungerar igenom tull väg. Det är inget fel utan är en inställning i klienten.
Inställningar/Navigation/Undvik vägtullar

Peter
AM
Area manager/Göteborg och Västkusten

Image
petkr4
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 27 times
Been thanked: 30 times

Sv: Göteborgstråd

Postby danjlindstrom » Fri Nov 30, 2012 6:05 am

Hej

Mellan Nordstan, Operan och Hasselbladshuset gjordes en större permanent trafikomläggning igår.

Dan

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
danjlindstrom

Has thanked: 2 times

Göteborgstråd

Postby onemanracing » Sat Dec 01, 2012 8:55 am

Den är redan inritad...
Image
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0
onemanracing

Has thanked: 1 time

Göteborgstråd

Postby clhe » Sat Dec 01, 2012 11:59 am

Ska till Göteborg nästa helg, och undrar om jag vågar lita på Waze-navigeringen genom Olskroksmotet och Tingstadtunneln ut mot Hissingen? Är ju "från landet"... ;)
clhe
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Göteborgstråd

Postby orla » Sat Dec 01, 2012 1:35 pm

När jag passerade senast för några beckor sedan fungerade det för mig. Sedan är det ju en ganska bökig korsning för oss som är lantisar.
orla

Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time

PreviousNext

Return to Sweden [svenska]