Göteborgstråd

Image

Moderators: Unholy, pnylin, avozetta, SverkerN

Re: Göteborgstråd

Postby lindq » Sun Jan 06, 2013 10:33 am

Tänkte du på slutet av Södra vägen (inlagd igår). Från väster är den numera avstängd för trafik, men jag vet inte hur det är från väster, om det bara är bussfil eller om även biltrafik är tillåten. Jag misstänker att all trafik är OK för hur skulle man annars komma innanför vallgraven här? Jag satte vägen som enkelriktad nu.
lindq
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 8 times
Been thanked: 20 times

Postby couchbob » Mon Jan 07, 2013 12:44 pm

lindq wrote:Tänkte du på slutet av Södra vägen (inlagd igår). Från väster är den numera avstängd för trafik, men jag vet inte hur det är från väster, om det bara är bussfil eller om även biltrafik är tillåten. Jag misstänker att all trafik är OK för hur skulle man annars komma innanför vallgraven här? Jag satte vägen som enkelriktad nu.

Japp - var precis det jag tänkte på..
couchbob
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postby danjlindstrom » Wed Jan 09, 2013 3:27 pm

couchbob wrote:
lindq wrote:Tänkte du på slutet av Södra vägen (inlagd igår). Från väster är den numera avstängd för trafik, men jag vet inte hur det är från väster, om det bara är bussfil eller om även biltrafik är tillåten. Jag misstänker att all trafik är OK för hur skulle man annars komma innanför vallgraven här? Jag satte vägen som enkelriktad nu.

Åkte förbi här idag och noterade att både in- och utfarten är blockerade med staket -> ingen trafik alls tillåten
danjlindstrom

Has thanked: 3 times

Postby lindq » Sun Jan 13, 2013 5:13 pm

danjlindstrom wrote:
couchbob wrote:

Åkte förbi här idag och noterade att både in- och utfarten är blockerade med staket -> ingen trafik alls tillåten

Någon som vet hur det är tänkt att bli här?
Jag kopplade loss den ena ändan (vilket na-s är starkare än bara en röd pil).
lindq
Area Manager
Area Manager

Postby pnylin » Wed Jan 16, 2013 4:52 pm

Fick detta meddelandet till Facebooksidan Waze Sverige (Officiella) Fansida:

Jag undrar varför Waze vill ha mig att ta bron över till Kungälv när jag är på väg på 45:an från Göteborg till Trollhättan. Stackars jäkel som lyder den uppmaningen.... :P

Kan någon av er i Götet kolla om det är något fel på E45:an eller om Waze bara anser att denna väg är bättre.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Has thanked: 7 times
Been thanked: 159 times

Postby lindq » Wed Jan 16, 2013 8:43 pm

Jag ska gå igenom 45:an. Samtidigt är detta en sträcka där det varit oerhört mycket ombyggnader och vägarbeten det senaste året. Kan det kanske vara hastigheter från den tiden som ligger och spökar?

Livemappen säger ca fem minuter snabbare just nu om man undviker 45:an mellan Bohus och centrala Göteborg genom att ta bron över till Kungälv.

(Edit: WME spökar för mig, jag får kolla den imorgon istället....)
lindq
Area Manager
Area Manager

Göteborgstråd

Postby onemanracing » Thu Jan 17, 2013 1:27 pm

E 45 funkar klockrent, pilla inte i onödan nu snälla...
Det var ett hål i Älvängen för några veckor sen som jag upptäckte och lagade samma dag som det kom ut på kartan.
Jag kör dagligen GBG-Thn ToR, oftast längs E 45 och håller kollen. ;)

Har noterat en ganska hög grad av nybörjarmisstag, t ex så verkar folk gilla att ändra mot som man bygger för att dom inte syns på flygfotot. Extremt irriterande, vägen är som sagt flång ny så den syns inte på kartan ännu.
Funderar på att börja låsa efter mig.
Image
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0
onemanracing

Has thanked: 1 time

Postby lindq » Thu Jan 17, 2013 2:24 pm

Tack. Jag började kolla men hittade inga direkta fel. Jag utgår från att routingen över på Hisingen beror på att vägen inte varit färdig innan.
Vilket - återigen - lyfter frågan om hur man nollställer trafikdata på en rutt utan att dra en ny väg. Men vi får väl vänta på att det löser sig självt...
lindq
Area Manager
Area Manager

Postby pnylin » Thu Jan 17, 2013 4:32 pm

Tack för att ni kollat upp detta. Förhoppningsvis blir det bättre när fler och fler kördata kommer in till Waze server.

onemanracing wrote:Har noterat en ganska hög grad av nybörjarmisstag, t ex så verkar folk gilla att ändra mot som man bygger för att dom inte syns på flygfotot. Extremt irriterande, vägen är som sagt flång ny så den syns inte på kartan ännu.
Funderar på att börja låsa efter mig.

Detta är ett jätteproblem i Stockholmsområdet. Numera låser jag alla vägar som inte går enligt satellitbilden i bakgrunden. Har senaste månaderna fått göra om en ny rondell fyra-fem gånger samt några nya trafikomläggningar två-tre gånger. Senast idag fick jag åter lägga in Söder Mälarstrands nya sträckning. Nu är även denna sträcka låst.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Has thanked: 7 times
Been thanked: 159 times

Postby termos1 » Thu Jan 24, 2013 12:47 am

Sen de ändrade hastigheten på Norrleden så stämmer det inte med fartkamerorna riktigt. Tänkte ge mig på att ändra i editorn men har nog inte befogenhet då det är en röd ring med streck i kartan.

På denna sträckan är hastigheten numera 60km/h.
https://world.waze.com/editor/?zoom=3&l ... s=84146970

På denna sträcka är numera hastigheten 80Km/h:
https://world.waze.com/editor/?zoom=3&l ... =150541333
Den västra kameran är det rätt hastighet på.

På denna sträcka är det tre kameror hastigeten är här 80,(det var fyra när jag skrev detta men den var inte låst så den kunde jag ta bort ,då det inte finns två kameror med 30 meters avstånd och som var satt på 60)
https://world.waze.com/editor/?zoom=4&l ... =150541332

På denna sträcka är det 80 det är en kamera:
https://world.waze.com/editor/?zoom=4&l ... s=90143039

Vet ej hur det är längre söderut på hisingsleden då jag svänger höger mot Torslanda vid Björlanda krysset.

Tacksam om någon med befogenhet kan justera tillåtna hastigheten på dessa kameror.
Mvh
termos1

Has thanked: 0 time

PreviousNext

Return to Sweden [svenska]