Post by Letalis
Det markerade avsnittet på tillagd bild är en 50 sträcka men uppmärkt som 70.
Dock så pågår det ett större arbete på denna delen och den är avstängd för norrgående trafik.
Trots idogt rapporterande om vägarbetet så är den borta dagen efter.
Kan vi sätta den på längre tid så att trafikomledningen blir rätt direkt?


Romelandavägen byggs om med hastighetssänkande åtgärder. Korsningen vid Statoil byggs om till en cirkulationsplats och vid Kungälv Energi byggs chikaner.

Framkomligheten kommer att vara begränsad under byggtiden.

Arbetet startar vecka 48 och pågår till våren 2016.

http://www.kungalv.se/trafik--gator/vag ... andavagen/
Letalis
Posts: 5
Has thanked: 1 time
Send a message
Attachments

Post by lindq
Jag har en liten detalj som retar mig; Backa.
Backa ligger på Hisingen, men kommer upp som stadsdel i Centrum, inom en triangel mellan Nya Ullevi, Chalmers och ICA Maxi Mölndalsvägen, ungefär. Jag har letat efter felmarkerade gator med inte hittat något. Backa syns inte i LiveMap eller editorn, bara i mobilklienten.

Är det en utsmetad stadsdel (något Backa i Mölndal t.ex. liknande som diskuteras på https://world.waze.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=17228), eller ett "Phantom landmark" (http://www.waze.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=15196)?

Någon som lyckas hitta det och vet hur man får bort det?
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
pnylin wrote:När jag ändå kollade lite i Göteborg hittade jag några mindre detaljer som någon skulle kunna fixa.
Fixat
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
sverkernordlund wrote:Jag kontaktade waze supporten angående Phantom landmark och fick följande svar den 13/3:
Var det angående "Backa"? I så fall kanske de kommer till det (de verkar ju ha en del andra problem att dra i just nu).
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Vet inte hur det är i resten av landet men de senaste veckorna har det kommit upp en hel hög nya fartkameror på leder och motorvägar i och runt Göteborg. Eftersom kartan inte uppdateras ordentligt just nu, så se upp...
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
gungust wrote:Enligt ett nyhetsbrev från AD-teknik, som gör fartkameravarnare, så är det inte fartkameror, hoppas du inte hunnit lägga in för många i Waze. Dom har visst pratat om det i lokalradion också.
Ah. Jag gör bot och bättring och tar bort de jag lagt in.

För en del kameror (men inte alla [1]) varnar de med samma övervakningsskylt som för fartkameror (den blåa med kameran på). Går det att som bilist se om en kamera/skylt är en fartkamera eller något annat?


[1] På RV40 vid Landvettermotet ut från Göteborg sitter det kameror, men det saknas skylt. Undrar vad det innebär.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
lindq wrote:
gungust wrote:Enligt ett nyhetsbrev från AD-teknik, som gör fartkameravarnare, så är det inte fartkameror, hoppas du inte hunnit lägga in för många i Waze. Dom har visst pratat om det i lokalradion också.
Ah. Jag gör bot och bättring och tar bort de jag lagt in.
Fast nu har petkr4 lagt till dem igen, med högre ranking än jag har, så jag kan inte plocka bort dem... De jag sett tillagda är vid Allum på E20 vid Partille.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
orla wrote:Hm. Det är ju två vid Allum och en ny rapporterad. Vilken ska bort?
Samtliga ska bort.

Det sitter nya kameror vid Allum (och Rådamotet på RV40, och E6 mellan Kungälv och Backa och...) men de är enligt uppgift (tidigare i tråden) inte fartkameror utan noterar bara registreringsnummer för att bilda beslutsunderlag kring om utländska lastbilar ska betala trängselskatt eller inte.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Tackar.
Just nu tror jag inte det finns några andra som är (felaktigt) Approvade.

Det har dykt upp en hel del nya kameror på kartan, t.ex. på RV45 norr om Göteborg. Men eftersom jag inte kör där själv så har ag inte sett dem och plockar inte heller bort dem från kartan. Någon som passerar där och kan se om det är de nya kamerorna för trängselskatten, eller om det är verkliga fartkameror?
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
onemanracing wrote:Det där spöket som ger Backa i centrum har jag försökt lokalisera också utan resultat. Frustrerande minst sagt. :x
Jag hittade en punkt (eller vägsegment) som fortfarande hette Backa och tog bort det. Får se om spökbacka försvunnit till nästa uppdatering av kartan.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message