Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by lindq
Det verkar stämma med verkligheten. Jag kör förbi där då och då och uppdaterade till en enkelriktad gata för några veckor sedan (samt öppnade en enkelriktad temporär gata in på Underåsgatan, vilket är enda sättet att komma i där utan att passera parkeringshuset. Så kartan ska stämma med verkligheten där.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Det verkar saknas en betalstation på Margretebergsvägen. Jag har inte åkt där på länge så jag vet inte exakt vilken sträcka den står på. Kan någon uppdatera?
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Det verkar stämma med kartorna jag sett.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Tänkte du på slutet av Södra vägen (inlagd igår). Från väster är den numera avstängd för trafik, men jag vet inte hur det är från väster, om det bara är bussfil eller om även biltrafik är tillåten. Jag misstänker att all trafik är OK för hur skulle man annars komma innanför vallgraven här? Jag satte vägen som enkelriktad nu.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
danjlindstrom wrote:
couchbob wrote:
lindq wrote:Tänkte du på slutet av Södra vägen (inlagd igår). Från väster är den numera avstängd för trafik, men jag vet inte hur det är från väster, om det bara är bussfil eller om även biltrafik är tillåten. Jag misstänker att all trafik är OK för hur skulle man annars komma innanför vallgraven här? Jag satte vägen som enkelriktad nu.
Japp - var precis det jag tänkte på..
Åkte förbi här idag och noterade att både in- och utfarten är blockerade med staket -> ingen trafik alls tillåten
Någon som vet hur det är tänkt att bli här?
Jag kopplade loss den ena ändan (vilket na-s är starkare än bara en röd pil).
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Jag ska gå igenom 45:an. Samtidigt är detta en sträcka där det varit oerhört mycket ombyggnader och vägarbeten det senaste året. Kan det kanske vara hastigheter från den tiden som ligger och spökar?

Livemappen säger ca fem minuter snabbare just nu om man undviker 45:an mellan Bohus och centrala Göteborg genom att ta bron över till Kungälv.

(Edit: WME spökar för mig, jag får kolla den imorgon istället....)
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Tack. Jag började kolla men hittade inga direkta fel. Jag utgår från att routingen över på Hisingen beror på att vägen inte varit färdig innan.
Vilket - återigen - lyfter frågan om hur man nollställer trafikdata på en rutt utan att dra en ny väg. Men vi får väl vänta på att det löser sig självt...
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Jag tar tillbaka tråden till Göteborg. Det verkar som om Waze för tillfället vägrar att routa över bron från Gamla Ullevi till Polhemsplatsen (https://world.waze.com/editor/?lon=11.9 ... ,184354932) Jag kan inte hitta några fel, så antingen är det något som åtgärdats men inte hunnit ut i mobilerna, eller så är det den låga hastigheten i trafikdata som gör att den inte vill routa här. Någon annan får gärna dubbelkolla, men det är ett par segment uppdaterade de senaste dagarna.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Det går inte att lägga tidsrestriktioner på tullen, därför har vi löst det med ett litet tricks (en abrovinch). Man skapar två vägar parallellt, den ena med tull och den andra utan. Den utan sätter man så att man bara får köra på den under de tider det inte är någon trängselskatt.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Vilken rutt (från/till) är det som blir fel?
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message