Göteborgstråd

Image

Moderators: Unholy, avozetta, SverkerN, pnylin

Re: Göteborgstråd

Postby timmybird » Mon Sep 10, 2012 10:56 am

Väg 159, som jag under alla mina år som yrkeschaufför aldrig hört benämnas på det sättet, bör kunna få en bättre tydlighet om man också benämner den Söderleden, Västerleden, Ginstängstunneln osv. (jag noterar att Hisingsleden finns utsatt på något ställe). På så sätt talar vi samma språk som de människor som frekvänt använder lederna i fråga.
timmybird

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postby timmybird » Mon Sep 10, 2012 11:43 am

Om man kör Högsboleden västerut så delar den sig strax efter övergången. Den vänstra tungan går mot (E6) (E20) OSLO, Hisingen, Centrum och den högra går mot (E6) Mölndal, Frölunda torg, Långedrag, Kungssten.
Emedan den högra är väl och tydligt skyyltad i Waze så är den vänstra enbart en fortsättning på Högsboleden i Waze. Detta är allt annat än tydligt för den som kör där. Även den vänstra bör således få nya namn och troligen även ändras från Minor Highway till Ramps.

Tyvärr är vägen låst och jag kan inte göra denna ändring. Någon som skulle kunna titta på det?
timmybird

Has thanked: 0 time

Postby lindq » Mon Sep 10, 2012 12:40 pm

Ta en koll nu. Stämmer det bättre med verkligheten?
(Jag antar att det är din "General error" som ligger där? I så fall kan du ju släcka den med.)
lindq
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 8 times
Been thanked: 20 times

Postby crazed_out » Tue Sep 18, 2012 11:56 am

Jag körde genom den aktuella sträckan i lördags och tänkte precis samma sak. Ser mycket bättre ut i kartan nu. Ska testa igen när uppdateringen är ute...

/Anders
Area Manager in Sweden, parts of Västra Götaland (West Sweden).
Samsung Galaxy Note II GT-N7105 (4.1.2 stock) | Volvo 850 T5 -96 med +25000mil | Nissan Micra -04 10000mil
crazed_out

Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Postby petkr4 » Thu Nov 01, 2012 5:23 pm

E20 och avfart är låst vid Lerum (Kastenhofsmotet) https://world.waze.com/editor/?lon=12.2 ... TTTFTTTTFT detta leder till att man inte kan editera om man inte har rank 5 eller 6 i Cones i WME. De är ett problem i korsningen Södra Långvägen Härskogsvägen. Kan någon med rättigeter på segmenten låsa upp. Tack på förhand.

Peter
AM
Area manager/Göteborg och Västkusten

Image
petkr4
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 28 times
Been thanked: 41 times

Postby pnylin » Thu Nov 01, 2012 6:06 pm

Upplåst.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Has thanked: 7 times
Been thanked: 159 times

Postby petkr4 » Thu Nov 01, 2012 6:36 pm

Tack Patrik!
Nu är det fixat

Peter
AM
Area manager/Göteborg och Västkusten

Image
petkr4
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 28 times
Been thanked: 41 times

Postby gungust » Sat Nov 03, 2012 6:19 pm

timmybird wrote:Väg 159, som jag under alla mina år som yrkeschaufför aldrig hört benämnas på det sättet, bör kunna få en bättre tydlighet om man också benämner den Söderleden, Västerleden, Ginstängstunneln osv. (jag noterar att Hisingsleden finns utsatt på något ställe). På så sätt talar vi samma språk som de människor som frekvänt använder lederna i fråga.

Enligt http://sv.wikipedia.org/wiki/E6.20 skyltades den så under 80-talet, men nu heter den tydligen E6.20, och skyltas vanligen med E6 med streckad ram. Jag kommer nu att döpa om den till Söderleden, Västerleden, osv så långt jag har rättighet, det vill säga Säve, och hoppas att någon annan kan ta det sista.

/Gunnar
Image
Area Manager: Fotskäl med omnejd i Marks Kommun, Västra Götaland
gungust

Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Postby snubbel » Sat Nov 03, 2012 7:26 pm

Om jag inte sitter och hittar på helt så har det varit på förslag att vägar inom tätort gärna sätts ut med namn och samma väg utanför tätort sätts ut med vägnummret. Just för att göra det enkelt och samtidigt hitta nån standard (vet inte vad Wikin säger.. ska kika)
Area Manager för
Uppsala - Västerås - Enköping

jag pillar där jag kommer åt
snubbel

Has thanked: 1 time

Postby sweus » Sun Nov 04, 2012 6:37 am

Wikin säger att namnge med bara nummer. Detta gäller för vägar upp till 499. Jag håller med op och tycker att det i det här fallet passar bättre att följa wikin rekommendationer för Huvudled i tätort som ska anges med namn följt av Vägnummer inom parentes.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
/Urban
- Göteborg, AM för Säffle och Ystad
ImageImageImageImageImage
sweus
Map Raider
Map Raider

Has thanked: 18 times
Been thanked: 6 times

PreviousNext

Return to Sweden [svenska]