Post by hudikmats
Hallå Wazers!!

Hur blir man "area manager" då???

Det borde finnas någon "byggihopvägsnuttar" funktion. Spec när man vältar nya vägar blir det en massa små vägsnuttar som ställer till det i "redigeringen".
Det här med rating - hur funkar det? Är det hela världens Wazers eller??

GLAD SOMMAR !!
hudikmats
Posts: 3
Send a message

Post by jsbus
Det kan ta ett dygn eller två innan ändringen dyker upp.
jsbus
Posts: 95
Send a message

Post by orla
Så. Då funkar inte det där med kamerorna än! Rutto. Och jag som fixat i Cartouche
Hm. Fixade även korsningen norr om Skara så E20 är hel nu igen. Iaf i Cartouche......
orla
Posts: 105
Has thanked: 38 times
Send a message

Post by orla
Hej igen.
Har ingen permalink i mobilen.
Kamerorna är de mellan Kumla och Sköllersta.
I Cartouche har jag bekräftat och tagit bort felaktiga, så där tycker jag det ser rätt ut. Jag är AM så jag har själv bekräftat. Även rätt hastighet.
Men i mobilen ser det inte rätt ut.
I Cartouche är de på rätt plats och är röda och fina. I mobilen hak jag både grå och beige (gula?) och jag blir inte klok på skillnaden.
Ibland visar den upp att jag närmar mig kameran (och med ljud om jag kör för fort)
Men ibland får jag ingen indikation alls!
Varför? Gör jag fel i Cartouche?
Nåt ändrades för några veckor sedan. Då kunde jag bekräfta kamerorna. Det gick inte tidigare. Ska jag behöva göra om dem? Jag kan prova att sätta dit nya igen från mobilen. Värt att prova?

Uppskattar er hjälp.
orla
Posts: 105
Has thanked: 38 times
Send a message

Post by orla
Jag tror att level är för att markera nivå i stora korsningar med vägar som går kors och tvärs över och under varandra.
Lycka till!
orla
Posts: 105
Has thanked: 38 times
Send a message

Post by peswe
drasut wrote: Det finns en funktion i kartredigeraren som faktiskt är rätt lik "byggihopvägsnuttar". Det är knappen "C". Välj de två vägsnuttarna du vill foga samman och tryck "C" så ska den bygga ihop dom. Ändarna ska nog vara rätt nära varandra för att det ska funka.
"C" tar dock inte bort den "junction" som kopplar ihop "snuttarna", vilket Bridge kommandot gör...
Tyvärr lägger Bridge kommandot till +1 på Level varje gång man använder det. Man bör nollställa level när man är klar med "byggihopvägsnuttar".
peswe
Posts: 35
Send a message

Post by steve72
Du får vänta.

Om du kolla live map ser du längst ned på sidan den senaste uppdateringen.
Just nu är det från den 28 juni. Inget som är gjort efter detta datum syns än.
steve72
Area Manager
Area Manager
Posts: 33
Send a message

Post by steve72
De har uppdaterat statussidan och nämner problemet
med att kartuppdateringarna inte funkar.

http://status.waze.com/
steve72
Area Manager
Area Manager
Posts: 33
Send a message

Post by tunnerus
Ifall p-platskringlan är störande så kan du ju modifiera dess geometri till något nyttigt, eller ta bort alla noder utom de två sista, och sedan göra den mycket liten. Ett trick är också att helt enkelt flytta in den på ditt eget area Mgr område...
tunnerus
Posts: 17
Send a message
Area manager of Lauttasaari / Drumsö in Helsinki, Finland
Area manager in Ingå, Finland
Driving around with my iPhone or iPad :)

Post by tunnerus
Jag jobbar oftast så att jag kopplar ihop "självvältade" vägar med c eller bridge, och editerar sedan namn, stad, dubbelriktad, etc.
Finns det månne ngt sätt att sätta two-way till default? Ineffektivt att waze tror att alla vägar är enkelriktade först...
tunnerus
Posts: 17
Send a message
Area manager of Lauttasaari / Drumsö in Helsinki, Finland
Area manager in Ingå, Finland
Driving around with my iPhone or iPad :)