Post by V70_white
Jag tror så mycket information som möjligt är bra. Man behöver veta vad det är för slags laddplats.

Sen laddplats eller laddstation? Här måste vi bestämma om vad som ska stå, och sen ändra alla som är fel inlagda. Hittar flera av varje nu... (Försökte tidigare söka via kategori och skrev in "charging station". Gick inte så bra..)
Gillar inte att det här kommer att bli massa olika beroende på vilken användare som lägger in platserna.. Skulle vara så mycket bättre med en "egen" funktion.. men förstår att det inte kommer hända riktigt än.

Jag kommer börja lägga in alla runt Gävle.. och de i Stockholm jag vet om. Men först måste vi bara komma överens om hur vi ska skriva.
I Vissa garage får man bara parkera en viss tid. Ska man skriva ut tider också?
Även intressant om det är gratis att ladda eller kostar.. Är det sånt man får skippa eller ska/bör man lägga in det också om man vet.

Jag röstar nog för laddplats, då station känns för specificerat och stort. De flesta stolpar eller uttag som finns är ju kanske bara just en eller ett par p-platser.


Jag skapade två platser vid köpcetrum i Valbo:
https://www.waze.com/editor/?env=row&lo ... 55.7681375

Typ så?
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by V70_white
När ni säger kategori "laddstation", menar ni då "charging station" som används? För mig finns det i alla fall ingen svensk kategori för det här.

Jag ändrade nu också Tesla SuperCharger från "Supercharger Gävle" till "Laddplats Supercharger Gävle". Även om den bara laddar teslor (vilket står i infotexten) så kan tesla-användare ju använda sökordet laddplats likväl.

Såg att någon länkat till uppladdat.nu för den laddplats som lagts upp.. så gör jag också! Där finns det ofta rapporter från användare som varit där och berättar om den är fungerande eller inte.
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by V70_white
Jag har lagt in ett gäng i Gävle.. Några kvar på lite udda ställen.. (Gävle energi har en egen och vid Teknikparken ska det finnas några shucko.)

Kommer börja lägga in i Stockholm också lite sakta så småningom.. men där är det så många så jag inte kommer att orka/hinna med själv.
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by V70_white
La till ett par i Västerås idag...
Synd att man inte kan samköra data och typ "importera" alla som ligger på uppladdat.nu
:)
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message