Post by pnylin
Jag brukar sätta +46 8 12 34 56. Tanken är att det ska gå att klicka på numret för att ringa upp. Har användaren ett icke-svenskt abonnemang går det då att ringa utan att ändra något. Är det ett svenskt abonnemang gått det ju lika bra som med utan landsnumret. De flesta användare har ju svenska abonnemang så det går ju lika bra med 08 12 34 45.
När det gäller andra tjänster är det ju inget måste. Vill man lägga till dem får man ju det. I Sverige tar nästan allt och alla kreditkort så informationen känns inte så nödvändig. :)
/Patrik

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Hmm. Jag godkände de fyra ändringarna som var gjorda på Max Bredden. Den sista var visst "Place Deleted" så nu måste den läggas in igen.
/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
VIKTIGT!!!

Kolla noga innan ni godkänner en förändring på en redan inlagd plats.

Jag har själv upptäckt flera felaktiga förändringar som t.ex. bensinstationer som ändrats till parkeringsgarage med en bild på en port, sjöar som ändrats till privatbostäder med en bild på en soffa och vårdcentraler som ändrats till parkeringar med bild på en grässlänt.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Själv tycker jag att vi ska använda områden för riktiga landmärken, dvs sådant som man kan använda för visuell navigering. Tex stora byggnader, kyrkor mm. Ser man i appen att det är nästa höger efter sjukhuset/kyrkan/stadshuset/ICA Maxi är det ju lättare att köra rätt än om man bara vet att det är nästa höger. Det bör då vara större byggnader mm som syns på länge avstånd.

När det gäller sjukhus är det ett bra förslag. Hela sjukhuset/sjukhusområdet som ett landmärke och akuten som punkt.

/Patrik

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
avozetta wrote:Stockholm, Ingarö: Någon som kan godkänna denna, den är helt OK men jag får fel när jag skall spara :-(

https://www.waze.com/sv/editor/?env=row ... 526.485381
Den har jag försökt godkänna tidigare. Något är fel så det går inte. Vet inte vad som är fel men jag gjorde nu som på alla de andra som varit likadana, jag tryckte på Reject.

På de andra som inte gått att godkänna har det varit webbadress med stor bokstav. Här kan det ha varit att öppettiderna var samma varje dag. Är de det ska man ju välja att bocka för alla. Inte lägga in varje dag för sig.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by SverkerN
Innan in sätter igång och uppdaterar places är det nödvändigt att läsa igenom den wiki sida som Patrik länkat till. Vi behöver översätta sidan till svenska och fram tills dess är dagens svenska sida till stora delar inaktuell.

Läs också om nyheterna i WME.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
Kollade nyss över Stockholm. Det är gissningsvis över 100 platser inrapporterade första dygnet som väntar på att någon ska godkänna dem.

Innan ni hugger in. Läs igenom noga hur man går tillväga då samma plats rapporterats in flera gånger. Läs också på vad som händer med rapportören när ni väljer "reject".

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
Advizeman wrote:Är det inte dags att sluta ha den "restriktiva" inställningen som varit hittills kring detta. Funktionen är nu släppt och massor av människor kommer rapportera och förvänta sig funktionalitet framöver och det är bara att hänga på tåget. Vad vi läser och skriver i forum kommer inte intressera massorna
I och med Platser (Places) så framgår vad som gäller på den wikisidan som Patrik hänvisar till i första posten. När du läst igenom wikisidan så framgår det tydligt att Waze med den nya funktionen vill att så mycket som möjligt ska läggas in. Waze räknar med att det mesta kommer att ske via mobilappen. Om du läser det jag skrev tidigare i tråden så tycker jag det framgår att den svenska sidan med Landmärken till stor del är överspelad.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
Angående bilderna är det rätt bra beskrivet i wiki sidan. Bilder tagna från bilen, suddiga bilder, bilder med ansikten mm ska tas bort. De bilder du tagit med i posten är exempel på bilder som ska tas bort.

Waze rekommenderade sätt är alltså att godkänna platsen och sedan radera bilden. Detta för att inte rapportören ska bli blockerad. Om man ser att en rapportör gör många dåliga uppdateringar så är det bättre att välja "reject".

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
amiga6 wrote:Hej
Hur gör vi med parkeringsplatser? Jag har hittat en användare som har rapporterat in massor med parkeringsplatser i ett område. Dom flesta av dessa är parkeringar för dom boende och deras gäster. Han har bara skrivit att det är en parkering och ortsnamnet. Det blir man inte så mycket klokare på...

/Anders
Det finns en hel del att läsa om parkeringsplatser i engelska wikin. Generellt så ska inte parkeringsplatser i bostadsområden läggas in.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message