Post Reply

No permissions, segement is locked ?

Post by jsbus
Försöker rätt till namnet på en väg och får upp det, hur fixar man det ?
jsbus
Posts: 95

POSTER_ID:1709339

1

Send a message

Post by bartender76
Fixat, bara att hojta till i forumet om det är några av mina vägar som måste åtgärdas. Jag har nivå 4, så det är nog bara eventuella AM's som kan ändra vägar jag varit på. Dock har jag bara låst ett fåtal av mina vägredigeringar.
Kunde du inte redigera Blockstensvägen?
bartender76
Posts: 129
Been thanked: 1 time
Send a message
AM Stockholm to Nyköping
Nexus One - Android v2.3.4 - Waze v2.4.0.26

Post by Gasolgrill
Jag har också fått det men då har det varit utanför mitt AM-område på vägar där jag aldrig kört.
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by jsbus
gasolgrill wrote:Jag har också fått det men då har det varit utanför mitt AM-område på vägar där jag aldrig kört.
Är inte AM, men har varit i området och kört på vägen ett flertal gånger
jsbus
Posts: 95
Send a message

Post by jsbus
Inga tips om hur man löser det här problemet. Tycker det inträffar mer och mer
jsbus
Posts: 95
Send a message

Post by jsbus
Berberisbägen, Upplands Bro. Borde väl heta Berberisvägen :) Ser ingen nivå inom parentesen den är "locked" by bartender76

Blockstensvägen, Jorbro. Vägen finns men utan namn. Är inte "locked"

Odonstigen, Hässelby. Är det visst någon som lagt in ;)
jsbus
Posts: 95
Send a message

Post by robgus
Undrar jag också...
robgus
Posts: 181
Been thanked: 1 time
Send a message
HTC Touch HD | Volvo 940

Post by robgus
Det här systemet blir nog slutet på mitt eget engagemang i att fixa fel i kartan! Man har ju varit tvungen att låsa vägar för att inte Waze ska hux flux ändra riktning tex. Nu blir dessa vägar omöjliga att korrigera för vanliga användare. Ett annat bottennapp är att Waze inte gjort ett skit för att man ska kunna verifiera att navigationsinstruktionerna blir korrekta utan att behöva köra vägen. Istället har man lagt tiden på att skapa ett "sötare" GUI med halva funktionaliteten kvar...
robgus
Posts: 181
Been thanked: 1 time
Send a message
HTC Touch HD | Volvo 940

Post by robgus
sverkernordlund wrote: En bra sak med nya editorn är att man enkelt kan se om man får ändra i området med lagret "Editable areas".
Dock inte lika smart att införa en ny "låsning" som gör att man ändå inte kan göra ändringar inom sin "editable area" och som kan medföra kaos om man påbörjat redigering någonstans men inte kan slutföra pga att vissa segment inte får ändras. Ett steg framåt, två tillbaka...
robgus
Posts: 181
Been thanked: 1 time
Send a message
HTC Touch HD | Volvo 940

Post by SverkerN
Jag har också råkat ut för detta. De har infört ett ranking system för kart redigerare. Om en väg är låst av en användare med högre rank så kan du inte ändra den. Är du AM kan du ändra låsta vägar oavsett nivå på den som låst vägen. Om du skapat vägen får du också ändra.

Nivåerna är:
0 Vanlig användare
2 AM
3 AM som gjort mer än 50000 edits
5-6 Waze staff

När du väljer "Edit details" en väg i gamla cartouch så ser man vilken nivå användaren som ändrat har. Det är en siffran inom parantes till vänster om användarnamnet (gamla cartoche). Till höger om namnet i Papyrus.

Läs mer här:
http://world.waze.com/forum/viewtopic.p ... 30cbea3af5

Har du ett exempel på väg?
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message