Post Reply

Skånefrågor....

Post by GertSve
Startar en tråd med frågor som rör Skåne...
Vi som fixar vägarna i Skåne, här kan vi diskutera.
GertSve
Area Manager
Area Manager
Posts: 72
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

POSTER_ID:7497980

1

Send a message

Post by Dan_Olsson
Det ser väl ganska bra ut såvitt jag kan se, förutom att du missat Fälggatan som jag lagt in nu.
Det jag inte kan bedöma utan att vara på plats är huruvida Raffinadgatan verkligen går en bit norr om Kung Oskars väg så som du har ritat den (och isf varför).

PS. Ett tips för framtida synpunkter är att det hör till att man skickar med en URL till området ifråga, som t.ex. så här: https://www.waze.com/sv/editor/?env=row ... =282012576
MvH/Dan
Dan_Olsson
Area Manager
Area Manager
Posts: 65
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times
Send a message
AM Helsingborg/Landskrona etc (in Sweden)

Post by Dan_Olsson
Men det måste ju vara ett allvarligt fel här. Jag tänkte fixa följande rapport:
https://www.waze.com/sv/editor/?env=row ... 227&zoom=5
där de aktuella vägarna står som "Automatisk låsnivå". Trots detta kan jag med nivå 4 inte ändra...
Dan_Olsson
Area Manager
Area Manager
Posts: 65
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times
Send a message
AM Helsingborg/Landskrona etc (in Sweden)

Post by Dan_Olsson
Det trodde jag att jag hade gjort :)
Tydligtvis ska det var 40 fr.o.m. rapporten och norrut.
Jag har inte provat med Betan, men SvedalaBo som också är nivå 4 liksom jag skrev ju att han inte kunde heller...
Dan_Olsson
Area Manager
Area Manager
Posts: 65
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times
Send a message
AM Helsingborg/Landskrona etc (in Sweden)

Post by Dandril
Någonting tycks ha hänt när man kör söderut på väg 23. Den vill att man kör av 23an vid Sösdala och kör söderut via S. Rörum och Hörby där man kör på E22 och sedan fortsätter mot Lund/Malmö. Småvägarna mellan Sösdala och Hörby är knappast att föredra. Varför blir det så och hur fixar man det? Rutten bör stanna på 23an hela tiden tills man ansluter till E22 vid Rolsberga. (Funderade lite på om det kan vara för att småvägarna till viss del saknar hastighetsbegränsning mellan Sösdala-Hörby? Eller är det för att E22 prioriteras mycket högre än väg 23?)
Dandril
Posts: 3
Has thanked: 1 time
Send a message

Post by FredrikMalvefors
Hej.

Vet inte om detta är rätt ställe att lägga detta på men Margretetorpsvägen/Förslövsvägen som går mellan Förslöv och Margretetorp (Nordvästra Skåne) är avstängd t.o.m. 29 september 2017 på grund av arbete med en bro på sträckan. Dock tycker min Waze att jag skall köra det hållet till jobbet varje morgon, har provat att markera vägen som avstängd men detta försvann efter någon dag.

Det är även dåligt med info om vägarbetena på E6an mellan Båstad och Halmstad som tidvis orsakar kilometerlånga köer.
FredrikMalvefors
Posts: 1
Send a message

Post by GertSve
Jag är AM i Malmö / Vellinge / Trelleborg / Abbekås dvs. västra sydkusten. Jag är även AM i Gislaved där jag bott tidigare. Jag reser mycket i mitt arbete och försöker rätta eller rapportera de fel jag hittar under mina resor.

Mvh Gert
GertSve
Area Manager
Area Manager
Posts: 72
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times
Send a message

Post by GertSve
SvedalaBo wrote:Då har jag fått en felrapport väster om Billinge. Där har jag inte varit så om någon av er kan kika på detta om ni har behörighet för området.

En grusväg mellan Hassle/Stehag och Torparevägen, Billinge

Den saknar anslutning, är "röd" och enkelriktad. Det verkar som om någon "asfalterat" vägen i appen. Personen, som anmält, har ännu inte börjat redigera. Man kanske ska ge honom en chans i några dar.
Jag är inte AM där än.. Ansöker om det..
GertSve
Area Manager
Area Manager
Posts: 72
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times
Send a message

Post by GertSve
gertsve wrote:
SvedalaBo wrote:Då har jag fått en felrapport väster om Billinge. Där har jag inte varit så om någon av er kan kika på detta om ni har behörighet för området.

En grusväg mellan Hassle/Stehag och Torparevägen, Billinge

Den saknar anslutning, är "röd" och enkelriktad. Det verkar som om någon "asfalterat" vägen i appen. Personen, som anmält, har ännu inte börjat redigera. Man kanske ska ge honom en chans i några dar.
Jag är inte AM där än.. Ansöker om det..
Det verkar vara fixat nu, för jag hittar den inte igen..
GertSve
Area Manager
Area Manager
Posts: 72
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times
Send a message

Post by GertSve
Ja Peter,

Det tycker jag du kan göra. Det är ganska liten gräsplätt mellan vägarna, så helt ok för min del.
GertSve
Area Manager
Area Manager
Posts: 72
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times
Send a message