Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by MartinMossfeldt
Dennis_Halmstad wrote:Det nämndes på Twitter att NA skulle få dagliga uppdateringar.
Någon som vet om det är på g för world också?
Jag har inte hört något om det men det är nog stor chans att det även kan komma till oss ifall det fungerar bra på NA.
Senaste uppdateringen som gjorde så att vi har dagens snabba uppdateringar gjordes ju först på NA innan det senare rullades ut på INTL.

//Martin.
MartinMossfeldt
Posts: 99
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by MartinMossfeldt
Kartan är nu uppdaterad och inehåller redigeringar fram till den 10;e klockan 06:03.

//Martin.
MartinMossfeldt
Posts: 99
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by MartinMossfeldt
Ännu en uppdatering.

Den här gången är edits fram till tidig morgon den 12;e med, det går undan med uppdateringarna nu :)
MartinMossfeldt
Posts: 99
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Meradan
För tillfället ligger kartuppdateringen ganska mycket efter pga släppet av Wave 3.0. Du kan se mer information på statussidan
Meradan
Posts: 1
Send a message

Post by Morfar
avozetta wrote:Nu har kartan uppdaterats, äntligen :D Det tog för på tok för långt tid denna gång :evil:
Innan Waze la jag mycket tid på att försöka få rättat fel på kartorna från Navteq och TomTom. Enstaka fel rättades efter några års upprepade felanmälningar. TeleAtlas ersatte vissa gamla fel med ett nytt :x

När waze drabbas av större dataproblem och vi användare blir fler och mer aktiva än vad de hade förutsett är vårt system fortfarande blixtsnabbt i jämförelse :)
Morfar
Posts: 112
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by Morfar
hurja wrote:Nu har jag inte fått mina rutter på kartan sedan onsdagen den 16.11. Jag har för sökt öka min editeringsyta och medvetet åkt runt. frustrerande att vänta på att åkningarna ska dyka upp. Saknar alltjämt en körning i slutet på oktober. Den kommer nog inte för senare körningar har kommit upp. :(
Då är det inte bara min editeringsyta som har stannat i växten. Jag tänkte försöka hinna få ordning på alternativa vägar för omledning av (allt för mycket) trafik på riskväg 71 förlåt riksväg 71, åtminstone upp till Sälen by innan snön kommer. Det är kanske lite tur det är barmark än... Hoppas många duktiga wazere ska åka till Sälenfjällen i vinter. Knappa gärna in Vansbro, Äppelbo, Malung, Malungsfors och Lima på vägen. Det är fortfarande många vägar som väntar på vägvälten :)
Morfar
Posts: 112
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by Morfar
Last update: 2.13.2012

Jag hann före både pnylin och stepat :D
Morfar
Posts: 112
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by Musicman45
Vi är några som använder Waze på Muskö.
Man ritar vägar men inget hjälper, inga uppdateringar, vägar försvinner, ibland fungerar navigationen ibland inte. Waze har bara en fördel, direkt rapporter för poliskontroller och köbildning i övrigt är alla andra navigationsprogram bättre på navigation men det är ju ett gratis program. Använder Sygic och google navigation båda är klockrena. Väntar tills 3an kommer för Android just nu verkar den vara ett amatör program för dataspelare
Musicman45
Posts: 6
Send a message

Post by onemanracing
Noterade just att en väg jag körde igår kl 16:00 dykt upp i min "editerbara zon", måste vara nytt världsrekord. :shock: :)

Trist nog så har inte helgens körningar kommit in ännu, men det var ju lite längre väg så det kanske tar längre tid att cruncha.
Imorse på väg till jobbet fick jag en helt mongo route som funkat klockrent innan, nu spreds den ut fläckvis mellan massa olika vägsnuttar i närheten och gick alltså inte ens att följa... Ingen av vägarna är ändrade i editorn på flera månader. What? :?
onemanracing
Posts: 176
Has thanked: 1 time
Send a message
https://www.waze.com/wiki/images/5/5a/W ... M_only.png
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0

Post by onemanracing
Är kartbilderna värdelösa eller varför måste du köra vägen? Kan du inte bara rita dit den i cartouche/papyrus?
Ser att alla mina routes (nästan) har blivit behandlade fram till Måndag kväll nu, även Editable Areas. De som skall vara runt Stockholm syns inte om man går till Stockholm direkt men om man söker sig till Linköping och sen scrollar längs E4an så syns dom... :roll:

Sen är det ju fortfarande lite funky poängvisning i dashboarden men det kommer väl lösas så småningom, på det stora hela så känns det som om dom är på spår nu och det är ju jäkligt gött! :D
onemanracing
Posts: 176
Has thanked: 1 time
Send a message
https://www.waze.com/wiki/images/5/5a/W ... M_only.png
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0