Varför blir inte kartan uppdaterad?

[ img ]

Moderators: Unholy, SverkerN, pnylin, avozetta

Re: Varför blir inte kartan uppdaterad?

Postby SverkerN » Sat Dec 17, 2011 3:19 pm

Helt otroligt! :shock:

De verkar också fixat till de vägar som bara var fel i klienten, men såg ok ut i karteditorn. Jag kollade av en handfull i Stockholmsområdet och nu är det "hela" vägar igen.

/Sverker
SverkerN
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 64 times
Been thanked: 189 times

Postby stepat » Sat Dec 17, 2011 2:23 pm

Jepp...
Live map:
Last update: 12.11.2011

...

Från status.waze.com den 5:e december:
The situation now is that the process should be ending in 4-5 days and when it's done, the map tiles will be updated until edits from November 28.

In about 10 days from now, we expect to get over the backlog and from this moment we hope to be back to a 4-5 days tiles builder processes.

Det kanske stämmer det som dom skriver, kors i taket! :D
stepat

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postby avozetta » Sat Dec 17, 2011 11:42 am

Nu verkar waze ha fått upp ångan igen, trafikplatserna vid Kista/Kymmlingelänken i Stockholm som jag fixade förra helgen finns nu redan i telefonen :shock: :D
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Has thanked: 9 times
Been thanked: 54 times

Postby pnylin » Fri Dec 09, 2011 8:54 pm

Såg att kartan nu är uppdaterad från den 28 november. Tycker jag ser fortfarande vägsvsnitt som hamnat helt fel men det är kanske bara i min mobil.
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Been thanked: 172 times

Postby robgus » Mon Dec 05, 2011 11:27 pm

Ska bli klart om några få dagar enligt Waze, precis som dom sa 20 november, över två veckor sedan.
robgus

Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Postby pnylin » Mon Dec 05, 2011 2:07 pm

Nytt meddelande i dag ang. uppdateringarna på http://status.waze.com/
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Been thanked: 172 times

Postby onemanracing » Tue Nov 29, 2011 8:36 am

i kommentarerna på status.waze.com lovas en stor uppdatering inom några dagar på world. Hoppas dom har rätt för nu börjar det bli löjligt.
Är det nån som har koll på vad som ändrades iom uppgraderingen till 3.0 på ios? Hur mycket mer data kan det bli menar jag? :roll:

Just nu känns det lite risky att editera för det känns ju inte som om dom har koll på grejerna, segt att bli av med massa jobb menar jag. Har massa projekt jag vill genomföra men det vore ju otroligt segt om t ex massa körning inte kommer med...

Edit: Just den här grejen gör ju att iaf jag får lite kalla fötter "Update Time: Thu Jan 01 1970". Signalerar ju kraschad/omstartad server lång väg...
onemanracing

Has thanked: 1 time

Postby Morfar » Tue Nov 22, 2011 8:07 pm

hurja wrote:Nu har jag inte fått mina rutter på kartan sedan onsdagen den 16.11. Jag har för sökt öka min editeringsyta och medvetet åkt runt. frustrerande att vänta på att åkningarna ska dyka upp. Saknar alltjämt en körning i slutet på oktober. Den kommer nog inte för senare körningar har kommit upp. :(

Då är det inte bara min editeringsyta som har stannat i växten. Jag tänkte försöka hinna få ordning på alternativa vägar för omledning av (allt för mycket) trafik på riskväg 71 förlåt riksväg 71, åtminstone upp till Sälen by innan snön kommer. Det är kanske lite tur det är barmark än... Hoppas många duktiga wazere ska åka till Sälenfjällen i vinter. Knappa gärna in Vansbro, Äppelbo, Malung, Malungsfors och Lima på vägen. Det är fortfarande många vägar som väntar på vägvälten :)
Morfar

Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times

Postby hurja » Tue Nov 22, 2011 5:02 pm

Nu har jag inte fått mina rutter på kartan sedan onsdagen den 16.11. Jag har för sökt öka min editeringsyta och medvetet åkt runt. frustrerande att vänta på att åkningarna ska dyka upp. Saknar alltjämt en körning i slutet på oktober. Den kommer nog inte för senare körningar har kommit upp. :(
hurja
Map Raider
Map Raider

Has thanked: 24 times
Been thanked: 26 times

Postby onemanracing » Tue Nov 15, 2011 10:10 pm

Är kartbilderna värdelösa eller varför måste du köra vägen? Kan du inte bara rita dit den i cartouche/papyrus?
Ser att alla mina routes (nästan) har blivit behandlade fram till Måndag kväll nu, även Editable Areas. De som skall vara runt Stockholm syns inte om man går till Stockholm direkt men om man söker sig till Linköping och sen scrollar längs E4an så syns dom... :roll:

Sen är det ju fortfarande lite funky poängvisning i dashboarden men det kommer väl lösas så småningom, på det stora hela så känns det som om dom är på spår nu och det är ju jäkligt gött! :D
onemanracing

Has thanked: 1 time

PreviousNext

Return to Sweden [svenska]