Post Reply

Hjälp med papyrus

Post by funkyspyder
Hej
Jag är en ganska nybliven Wazeare som tycker att detta är en helt fantastiskt bra idé även om jag är lite smått besviken på genomförandet. Långsamma uppdateringar och ganska usel programvara är vad jag stött på hittills, men jag ger inte upp.

Har några frågor angående papyrus. Första frågan gäller en väg som går i en cirkel och återknyter mot sig själv. Kan jag skapa en intersection där? Har haft lite problem med det.

Andra frågan är relaterad och handlar om intersections. Jag har förlängt en gata så att den nu korsar två andra gator vilket den inte gjorde förut. Men det bildas inga intersections på dessa korsningar trotts att jag klickat och letat efter någon form av snap to grid eller vad man ska kalla det. Går det att tvinga fram intersections?
funkyspyder
Posts: 2

POSTER_ID:3608000

1

Send a message

Post by funkyspyder
Tack för svaret. Ska ta en titt på det direkt.
funkyspyder
Posts: 2
Send a message

Post by mapTrek79
Hej
Uppdateringarna har varit väldigt långsamma efter sommaren men vi hoppas alla att Waze snart kommer ifatt igen.

En väg kan inte knytas till sig själv, utan det man får göra är att lägga en intersection (knyt-punkt) någonstans på vägen, i cirkeln, så den består av flera mindre vägavsnitt (alla med samma namn, så klart). I Papyrus görs det enklast genom att skapa en ny vägsnutt någonstans och låta den sluta mot den befintliga vägen, så det blir en connection. Sedan markerar man bara den nya snutten och tar bort den. Kontrollera att svängar är tillåtna efter det (röda och gröna pilar).

Korsningar. Om du har förlängt en gata över existerande gator så kan du lätt koppla ihop dessa.
Markera först ena vägen, håll in ctrl-knappen och markera en av de korsande vägarna så ska det dyka upp en gul skylt med ett "+" i, tryck på den och korsningen är skapad. Kontrollera även här att alla svängar är tillåtna.
Jag är inte säker men ibland tror jag det kan bli problem om någon av vägarna inte ännu är angiven med land och stad, om man inte kryssat i "No city" och "No Streetname".
mapTrek79
Posts: 51
Send a message
/Göran - HTC One X, Android 4.0.4
Area Manager Västmanland + lite annat