Post Reply

Inga nya GPS-spår på länge?

Post by avozetta
Sen jag fixade till de nya trafikplatserna i Kista/Rissne/Rinkeby så har inga nya GPS-spår kommit in vad jag kan se, det är ju snart en månad sedan!

Är det fler som upplever detta eller är det mina webbläsare som strular?
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times

POSTER_ID:310868

1

Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
OK, då är jag inte ensam, drar iväg ett mail till waze.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
waze har svarat
At the moment we have an issue with the GPS layer.
Soon a new version of the Papyrus will be up in the air containning an updated GPS layer.
Best regards,
Eyal
Vi lever på hoppet :)
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by Morfar
avozetta wrote:Sen jag fixade till de nya trafikplatserna i Kista/Rissne/Rinkeby så har inga nya GPS-spår kommit in vad jag kan se, det är ju snart en månad sedan!

Är det fler som upplever detta eller är det mina webbläsare som strular?
Det verkar vara stopp i uppdateringarna av spåren. När man spelar in vägar med lite trafik är spåren ju guld värt för att kolla så man fick korsningar och kurvor rätt. Jag vill helst se en handfull spår som följs åt utan för stora avvikelser. Vi (jag) har ju inte proffsgrejer i miljon-klassen utan en mobil till kanske någon 1000-lapp att göra spår med. Har man inte användbara satellitbilder är spåren i princip ett måste för att få exakta lägen på allt. En del väger som jag vill lägga in på kartan har jag kört flera gånger de senaste månader. Men fortfarande in färgade pilar. :(
Morfar
Posts: 112
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by Morfar
avozetta wrote:waze har svarat
At the moment we have an issue with the GPS layer.
Soon a new version of the Papyrus will be up in the air containning an updated GPS layer.
Best regards,
Eyal
Vi lever på hoppet :)
NUU, äntligen :D Men oj vad mycket skräpspår :shock: Är det någon som använder radiostyrda modellflygplan för att göra spår? Eller så har det bara sålts många telefoner med dålig GPS.

Jag skulle vilja se datum på vilken period spåren är från.
Morfar
Posts: 112
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by robgus
Fast det hänger ju inte bara på GPS-mottagaren utan också på hur satelliterna råkar vara distribuerade över himlen för tillfället. Om satelliterna du får in exempelvis råkar ligga i linje med varandra kan precisionen minska med upp till ca 150 meter. Mindre risk med en Glonass-lur säkert. Samsung och Sony har också.
robgus
Posts: 181
Been thanked: 1 time
Send a message
HTC Touch HD | Volvo 940

Post by stepat
Det blir då inga skräpspår från en iPhone 4S i alla fall.

GPS + Glonass = Wünderbar!

:)
stepat
Posts: 56
Send a message

Post by SverkerN
Jag ser inte heller några nya GPS spår sedan ca 1 mån. Störande.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message