Post by Marty_Party_T2
michanraichuu wrote:Ja, det verkar vara en del som har problem med detta: viewtopic.php?f=8&t=168327&start=430
Fyra veckor borta.. :roll: .. slog det tidigare rekordet för mig med tre veckor nån gång i höstas. Nu börjar det åtminstone komma in åkturer från denna vecka. :)

Martin
Marty_Party_T2
Posts: 14
Has thanked: 1 time
Send a message

Post by michanraichuu
Jag har märkt av samma sak som petkr4. Vissa parkeringar som botten har lagt in är inte ens publika, utan förhyrda, varför jag har raderat dem direkt.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
swm wrote:Först och främst: Det går numera att dela segment/koppla nya vägar på vägtypen "Primär länsväg".
som är prioriterade, dvs har egenskapen "Segmentet kommer att användas som Riksväg/2+1-väg vid ruttberäkningar". Stor förbättring för oss som ägnar mycket redigeringstid ute på landsbygden.
Det verkar som om det har begränsats till betan igen. Jag försökte nyligen merga två segment, men samma felmeddelande som tidigare dök upp.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
swm wrote:Jag har testat runt lite och för mig funkar ändringar.
Om ni vill kan jag testa segmenten innan ulle så kan vinst om det är ett beta problem eller ej ( kör vanliga editorn)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Här är segmenten.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
Det var konstigt. Här är ännu ett ställe där två segment ska mergas. "Du har inte tillåtelse att göra vissa ändringar", precis som förr.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
Lite svårt att hitta alla funktioner som har bytt plats, men det är nog en vanesak.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
Bra översättning av "exit" till svenska i husnummerredigeraren: "avfart". Det tog ett tag innan jag förstod hur jag skulle komma tillbaka till kartan.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
Bussforare wrote:Frågar här då det handlar om editorn
Men vad beror det på när man inte kan redigera i ett område för att man inte kört där trots att man har det? Hur lång tid tar det från att man kör till att man kan redigera?
Frågar för jag körde Stockholm-Sundsvall-(Härnösand) med Y-buss igår, och hade appen igång hela tiden, men har enligt karteditorn aldrig kört längre än till Gävle (vilket var precis efter den stora övningen Aurora)
Här har du svaret:
javiercr75 wrote:Effectively there has been a delay in updating drives, hopefully we can see them soon. My latest drives appear from 11/24.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
avozetta wrote:
Marty_Party_T2 wrote:Är det något generellt fel eller jag som har problem? I kartredigeraren har jag inte kört en meter sen 5/1, vilket är fel. Kör i stort sätt varje dag. Hade samma problem 5-18/12 2017. Inte en resa på nästan två veckor då. (I verkligheten körde jag väldigt mycket den perioden.)

Martin
Ibland tar det några dagar innan åkturerna dyker upp i kartan. Jag har åkturer fram till i Söndags den 7e just nu.
Jag upplever samma sak. Kan delay-triangeln på statusbloggen ha något med saken att göra?
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
Ny version av WME är ute och tydligen ska det nu gå att ansluta gågator till "vanliga" vägsegment utan att Waze lägger rutter över dem.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message
Last edited by michanraichuu on Fri Mar 02, 2018 3:38 pm, edited 1 time in total.