Post by avozetta
Är det bara jag som har ett h-vete att ta bort saker i WME just nu? Vägsegment, JBn eller kameror t.ex.

Lägga till eller flytta går bra!
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 302 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Hej på er! Lyft dessa i översättningstrådarna för WME respektive Appen i stället!
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 302 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Barilla_SWE wrote:
avozetta wrote:Är det bara jag som har ett h-vete att ta bort saker i WME just nu? Vägsegment, JBn eller kameror t.ex.

Lägga till eller flytta går bra!
Jag hade problem med att ta bort segment för någon dag sedan, men nu testade jag igen, och det fungerade bra.
Läste lite på globala forumet och det verkar vara WME Toolbox som ställer till det just nu. Jag har stängt av det scriptet och då vekar mina problem försvinna.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 302 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Barilla_SWE wrote:Är det fler än jag som har problem med att se kommentarer till rapporter? (Såg nu att jag kommenterat en UR som redan var kommenterad)
Svar, Ja. WME verkar inte så stabil just nu.

/Anders
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 302 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
hurja wrote:
petkr4 wrote:Jag har lagt in ett par återvinningsstation i Göteborg. Jag har följt innan nämnd föreslagen namnstandard men flyttat ner husnumret till fält husnummer. Även lagt till en beskrivning vilka material man kan återvinna här och telefonnummer. Vad tycker ni?

https://www.waze.com/sv/editor?env=row& ... 6.15555860
https://www.waze.com/sv/editor?env=row& ... 5.15555298
Ser bra ut även i appen.
Ska stationerna vara punkter och centraler som område?
Följ rekommendationen på globala forumet, även länkat från vår wiki. Troligen punkt.

/Anders
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 302 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Hej!

Som bekant så har vägtypen "Narrow street" tillkommit i WME och den har kort diskuterats här tidigare och översatts till "Gränd".

Champsgruppen har beslutat att vi tillsvidare inte ska använda vägtypen då den tillför väldigt lite där vi har vägar som är så pass trånga att bilar inte kan passera men MC kan. Risken är att vi förstör mer än förbättrar. I dagsläget kan husnummer ej heller läggas in på en sådan gata.

Wikin kommer att uppdateras!
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 302 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Barilla_SWE wrote:Vi har fått en rapport där användaren önskar "säsongsinstruktioner". I detta fall kan jag hålla med rapportören då jag själv upplevde samma sak igår. Brännkyrkagatan, Stockholm är snuskigt brant och upplevs ännu värre i dessa halk-tider. Med tanke på att det är dubbdäcksförbud på Hornsgatan (vilket både rapportör och jag fick instruktioner att använda), kanske man kan förutsätta att denna backe är direkt olämplig.

Finns det någon funktion där vi automatiskt stänga av sträckor för rutter vissa tider på året?
En temporär lösning kan vara att byta vägtypen, så det inte förläggs några rutter på aktuella gator, men då måste man komma ihåg att ändra tillbaka dessa segment.

Det aktuella segmentet:
https://www.waze.com/editor/?env=row&lo ... =285187365

/Barilla
Nej, något sådant stöd har vi inte och även om vi skulle så skulle det inte vara hanterbart att öppna och stänga vägsträckor efter väderlek. Och vem ska bedöma när det är säkert eller inte att använda sträckan eller inte.

I slutändan är det skyltning på plats som gäller. Vi ska inte hitta på egna regler.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 302 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
ulle2 wrote:Waze har nu lagt till funktionalitet så att bokstäver fungerar med siffror i husnummer. T ex Wazevägen 32B.

/Ulle
Men vänta nu, som husnummer har ju detta fungerat i bra många år. Du kanske menar bostäder som vi länge önskat ska fungera men som vi aldrig fått.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 302 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
avozetta wrote:
ulle2 wrote:Waze har nu lagt till funktionalitet så att bokstäver fungerar med siffror i husnummer. T ex Wazevägen 32B.

/Ulle
Men vänta nu, som husnummer har ju detta fungerat i bra många år. Du kanske menar bostäder som vi länge önskat ska fungera men som vi aldrig fått.
Testat adresser med bokstäver för bostäder här i Solna nu och det ser ut att fungera, Östervägen 24 och 26, https://www.waze.com/sv/editor?env=row& ... s=86277515
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 302 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Är det bara jag som inte får några meddelanden om kartrapporter och andra uppdateringar längre, listan har varit tom i flera dagar.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 302 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13