Post Reply

Svårt att få högre map edit status

Post by WazareChrille
Marken har blivit mjukare och alla vägarbeten är igång och kommunen har bestämt att göra alla samtidigt. Kaos i stan men som tur har de satt ut information på kommunhemsidan med div. Vägarbeten.

Bra tänkte jag. Dags att gå in och lägga in dessa arbeten som är under sommaren.

Jag har level 1 med under 200 kartändringar. Ska då ändra en väg men det går inte för det krävs att man är level 3.

Dags att börja ändra kartan då för att få poäng. Nej då är allt redan tillagt. Vägar/sjöar/järnvägar och allt annat.

Hur är lättaste och snabbare sättet att få mer poäng och högre level?
WazareChrille
Posts: 2

POSTER_ID:16955618

1

Send a message

Post by zonkt
...och sen finns det alltid redigeringar att göra för att återställa det som andra pillat sönder :D det är ungefär det jag har tid att ägna mig åt numera. Kvalitet framför kvantitet, eller nåt sånt :)
zonkt
Area Manager
Area Manager
Posts: 144
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times
Send a message
AM: Uppland, Sweden
Waze device: iPhone 7+Motorola Moto G100+Xtrons Nav

Post by WazareChrille
Tack för alla tips :) I just min stad så finns de flesta vägarna med men det som är fel eller fattas är butiker/hotell och endel husnummer. Även begränsningar för kommunaltrafik m.m.

Får försöka åka ut på en biltur för att bredda mitt område.
WazareChrille
Posts: 2
Send a message

Post by ulle2
avozetta wrote:Tänk på att inte alla redigeringsaktiviteter genererar fler "edits" som påverkar rankingen.

Har någon en bra summering på vad som påverkar?
Det finns en del att läsa här!

Om man uppdaterar husnummer får man en edit för varje vägsegment man lägger till husnummer på oberoende på hur många husnummer man har lagt till.

Att ändra en U-sväng ger en edit per uppdatering.

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2986
Answers: 1
Has thanked: 93 times
Been thanked: 462 times
Send a message

Post by ulle2
ATD1988 wrote:Här fann jag svaret på min fråga. Tråkigt att vi som är mer eller mindre sist på bollen ska kvävas pga att kartorna är mer eller mindre kompletta. Jag har redigerat i perioder och nu fick jag ett ryck igen, men är bara på nivå två med "37 646 POINTS / 2 912 EDITS", vilket betyder att jag måste göra ca 22000 editeringar för att komma upp i nivå 3?

Synd att Waze kväver oss "nykomlingar/återkommlingar" på detta sätt, då jag själv känner rätt omgående att jag tappar lusten. Visst, jag kan böna och be på mina bara knän och få andra användare att låsa upp segment, men det känns ohållbart i längden. Tyvärr.

Hade varit på sin plats att Waze uppmuntrade oss "nya/nygamla" att stanna och fortsätta korrigera småfel och underhålla kartorna, vilket verkligen behövs.
Hej

Om du läser mitt inlägg ovan ser du att det finns det förslag på hur du kan editera och förbättra din status.

Du skall inte behöva "böna och be" för att få låsnivån sänkt om du behöver editera, vi hjälper mer än gärna til om du lägger en permalänk under "Önskemål om upplåsning".

År du intresserad av att vara med på en mapraid kan jag hjälpa till så att du kommer med på nästa. Då får du både bra möjligheter att editera en ofta outvecklad karta och hjälp på plats vilket ökar kompetensen.

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2986
Answers: 1
Has thanked: 93 times
Been thanked: 462 times
Send a message

Post by ulle2
Hej

Det finns fortfarande en hel del hastighetsbegränsningar att uppdatera.

Om det finns för litet att göra kan du som sweus skriver gå med i en mapraid. Område för mapraider väljs av naturliga skäl där kartan behöver mycket jobb för att bli bra så det är ingen risk att man råkar ut för arbetsbrist. Därutöver jobbar man i grupp och som oerfaren editerare kan man lära sig mycket. Vidare brukar man samtidigt köra interaktiva webutbildningar vilka är populära och lärorika.

Om du editerar i andra länder på egen hand var då noga med att läsa på den lokala wikin eftersom praxis skiljer sig från land till land.

Lyckat till!

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2986
Answers: 1
Has thanked: 93 times
Been thanked: 462 times
Send a message