Post Reply

Fel namn på väg, no permissions och ändra

Post by jsbus
https://world.waze.com/cartouche_old/?z ... 1=60110275

Smedbacksgatan -> Smedsbacksgatan. Skickade en felrapport för nån vecka sen och den verkar inte vara ändrad ? Testade och fixa den, men fick inte ändra namnet.
jsbus
Posts: 95

POSTER_ID:1709339

1

Send a message

Post by bazookaskoga
Det lättaste sättet är att du själv anmäler dig som Area Manager.

/Patrik
Finns det inget sätt att kontakta personer som låst vägar? Jag vill till exempel inte bli Area Manager över hela E4:an då jag upptäcker ett fel i Helsingborg.
bazookaskoga
Posts: 93
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times
Send a message
Byggingenjör i Skåne
AM i Helsingborg, Ängelholm, Malmö, Örkelljunga och Örnsköldsvik

iPhone 4S | iOS 6.1.2 | Waze 3.7.2

Post by GertSve
Försöker rätta lite i kartor. Men hur meddelar man sig med en person som klickat "locked"?

https://world.waze.com/editor/?zoom=6&l ... =145482958

/Gert
GertSve
Area Manager
Area Manager
Posts: 72
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times
Send a message

jsbus
Posts: 95
Send a message

Post by pnylin
Det lättaste sättet är att du själv anmäler dig som Area Manager.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message
Last edited by pnylin on Fri Jul 20, 2012 11:36 am, edited 1 time in total.

Post by pnylin
Det enda sättet att kontakta andra användare i Waze är väl genom PM-fuktionen här på forumet. Alla som registrerar sig på Waze får ju också ett konto på forumet med samma användarnamn och lösenord som i mobilen. Prova att skicka ett meddelande till den som låst vägen. Är det någon som aldrig loggat in på forumet kan man lägga till i meddelandet något liknande:

"För att läsa meddelandet loggar du in på world.waze.com/forum med samma användarnamn och lösenord som i mobilen."

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message


Post by SverkerN
Bazookaskoga wrote:Finns det inget sätt att kontakta personer som låst vägar? Jag vill till exempel inte bli Area Manager över hela E4:an då jag upptäcker ett fel i Helsingborg.
Precis som Patrik skriver så kan du försöka kontakta den som låst vägen eller den som är AM i området.

Ett annat sätt är att skriva på generella unlock request forumet. Se bara till att skicka med en permalänk till segmentet som du vill ha upplåst. Det är ett flertal wazare från andra länder som verkar ha fullständiga rättigheter i Sverige som gärna hjälper till.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message