Post by ulle2
petkr4 wrote:Jag har börjat att rulla ut parkeringar enligt vårt namn förslag i Göteborg. Vi kan köra en pilot där om ingen misstycker.

/Peter
Lägg ut en test och posta en permalänk så kan vi se hur det ser ut.

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2986
Answers: 1
Has thanked: 93 times
Been thanked: 462 times
Send a message

Post by ulle2
petkr4 wrote:Automatiskt upptäckt Missing Parking Lot Place

Nu kan vi inte använda parkeringsväg längre vid tex. bensin stationer. Det finns inte så mycket mer att välja än privat väg. Några förslag?

/Peter
Varför inte, är det för att Waze genererar automatiska felrapporter om saknad parkeringsplats på bensinstationer?

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2986
Answers: 1
Has thanked: 93 times
Been thanked: 462 times
Send a message

Post by ulle2
petkr4 wrote:Ja, eller ska vi bara klicka bort dem som någon redan gjort?
/P
Klicka i som löst och sen får vi vänta på att Waze löser problemet. Jag har inte kollat forumet men problemet lär ju vara samma överallt så det är sannolikt att Waze ändrar på skriptet så att parkeringsplatser inte flaggas vid bensinmackar.

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2986
Answers: 1
Has thanked: 93 times
Been thanked: 462 times
Send a message

Post by ulle2
Instämmer, följ vad som tidigare diskuterats. Det ger inget värde av att lägga in alla gatuparkeringar, i så fall skulle vi behöva lägga in i princip alla gator i Stockholms bostadsområden.

Dock kan jag tycka att en sådan här skyltad parkering framför ICA kan vara med då den föreslår en parkeringsplats i närheten av affären. Den parkeringen har ju dessutom en indragning från vägen och kan väl mer ses som är avskild parkering snarare än en ren gatuparkering.

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2986
Answers: 1
Has thanked: 93 times
Been thanked: 462 times
Send a message

Post by ztereoid
Angående parkeringspriser så kanske det är lämpligt med prisnivån en vanlig vardag under arbetstid. det är ju oftast då som priset är som högst. kanske följande prissättningar är lämpliga som nivåer??

Free: 0kr
Low: 1-10kr/h
Moderate: 10-20kr/h
Expensive: 20+ kr/h

Jag skulle nog vilja säga att även om priset per timme skiljer sig igenom landet så är det nog ändå så att Alla (även jag som stockholmare) anser att ett pris på 20-30kr/h är dyrt, oavsett var jag är.

Och att man kanske kan ange om det kostar 24h eller t.ex är gratis på natt eller helg.

Vad gäller parkeringar för tex affärer kanske man kan skriva i Beskrivningen nått sånt här:
"Kundparkering Netto 1h P-skiva"
ztereoid
Posts: 26
Has thanked: 7 times
Send a message
Last edited by ztereoid on Fri Aug 26, 2016 12:51 pm, edited 1 time in total.
------------------
ZtereoiD
Resident of Sweden, Stockholm, Södertälje.
Driver, Engineer, Music lover, Aspiring Waze enthusiast. WME Newbie.