Post Reply

Hastighetsgränser

Post by erandpe
Hej,
När man kör på en väg utan hastighetsgräns angiven kan man trycka på hastighetsmätaren och ange korrekt hastighetsgräns. Jag testade det igår, tryckte iväg ny hastighetsgräns vid varje ändring. När jag tittar i WME så ser jag dessa som rapporter, men jag ser inte i vilken riktning användaren körde när detta uppgavs. I detta fall är det jag själv, så det mesta mins jag. Men finns det något sätt att se närmre vad användaren menat, som till exempel färdriktning?
erandpe
Posts: 29

POSTER_ID:17215636

1

Send a message

Post by ahotiK13
Man brukar även kunna se körriktningen på en rapport genom att trycka på "More information" och sedan boka för "User Drive (GPS trace)". Man kan sedan zooma in och se små pilar som visar körriktningen på den grönmarkerade sträckan.
/ahotiK
ahotiK13
Posts: 37
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by avozetta
OlssonPeter wrote:Jag lånar tråden för att ställa en fråga.

Finns det möjlighet att lägga upp tider (klockslag) som en hastighet gäller?
Om du menar möjligheten att ha olika hastigheter på olika tider på samma sträcka så är det inte möjligt i dagsläget men väldigt önskat från många länder.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 302 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
petkr4 wrote:Tar upp ett önskemål om att ändra hastigheten på en vägsträcka till diskussion av principiell natur.
Användaren har fört fram ett önskemål om förändring. Jag har replikerat men ser också ett värde att föra in frågan i forum för en diskussion om det kan finnas skäl för avsteg i hastighetsbedömningen som vi lägger in i WNE.

https://www.waze.com/sv/editor/?env=row ... st=7609868

/Peter
Hej Peter, du har svarat rätt, det är skyltade hastigheten på platsen som gäller och/eller vad Trafikverket angivit in sin databas.

Det finna lika många tycken om hastigheter som det finns förare, det kan vi inte ta hänsyn till.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 302 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by OlssonPeter
Jag lånar tråden för att ställa en fråga.

Finns det möjlighet att lägga upp tider (klockslag) som en hastighet gäller?
OlssonPeter
Posts: 58
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by OlssonPeter
avozetta wrote:
OlssonPeter wrote:Jag lånar tråden för att ställa en fråga.

Finns det möjlighet att lägga upp tider (klockslag) som en hastighet gäller?
Om du menar möjligheten att ha olika hastigheter på olika tider på samma sträcka så är det inte möjligt i dagsläget men väldigt önskat från många länder.
Ok, tack för svar.
OlssonPeter
Posts: 58
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by petkr4
Tar upp ett önskemål om att ändra hastigheten på en vägsträcka till diskussion av principiell natur.
Användaren har fört fram ett önskemål om förändring. Jag har replikerat men ser också ett värde att föra in frågan i forum för en diskussion om det kan finnas skäl för avsteg i hastighetsbedömningen som vi lägger in i WNE.

https://www.waze.com/sv/editor/?env=row ... st=7609868

/Peter
petkr4
Area Manager
Area Manager
Posts: 949
Has thanked: 39 times
Been thanked: 52 times
Send a message
Area manager/Göteborg och Västkusten

https://www.waze.com/wiki/images/1/1e/W ... 00k_5c.png

Post by ulle2
Man måste ju kontrollera uppgifterna med "Street View" och Trafikverkets hastighetskarta och då ser man normalt var brytpunkten ligger och vilka hastigheter som gäller på respektive sida därom.

Är man osäker skall man ju fråga rapportören.

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2986
Answers: 1
Has thanked: 93 times
Been thanked: 462 times
Send a message