Post Reply

waze på svenska - finns nu!

Post by
I hope I got the title right...
If you check your settings (under 'general settings') you will notice we have uploaded the text in Swedish!
You might notice a few translations that do not make sense... as the text was written and as pure translation and not in the context of the application. Feel free to comment here and request changes, and we will enter those changes in the file.

Many thanks to Hetp0st and Handtema for their help with the translation!

POSTER_ID:84

1

Send a message

Post by alfisti
Mycket trevligt med en svensk översättning. Och i huvudsak är den riktigt bra, med få särskrivningar och annat ofog. Det har smugit sig in några fel här och där, men det kan man kanske inte klaga över. Jag tar upp det jag sett…

Jag har sett långtifrån allt som är översatt till svenska, men "vägren" måste ändå anses som en rätt stor miss i en navigator. En annan är "snitt hastighet", och "updateringar". En sär skrivning (ja, så får man säga :-) ) är "24-timmars klocka" (24-timmarsklocka)

Språkligt är tyvärr följande mening väldigt styltig och har dessutom en otydlig syftning: "Trafik och updateringar kommer inte att synas på kartan om du begränsar nedladdning av dem". Jämför med exvis: "Begränsningar av nedladdning innebär att trafik och uppdateringar inte kommer att visas på kartan".

Fortsätt med det fina jobbet!
alfisti
Posts: 4
Send a message

Post by avozetta
Samma på min HTC.

Hittade några saker till:

1) Inställningar -> Karta -> Visa på karta
"Trakiklager" rättas till "Trafiklager"

2) Poängräknarmenyn, den göna som dimper ner
som visas när man t.ex. äter lite ny väg blir väldigt grötig på min HTC. Kan inte se att man kan ta fram den så jag kan ta en bild och visa vad jag menar.
Det kanske beror på att den svenska översättningen skapar för många tecken mot vad som får plats i varje fält?
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by BalsbyMange
Hi

We need to change one translation. When using the navigation feature in english there is "ETA" in the green field but translated to swedish that will be "Beräknad Ankomsttid" and that is too long.

so to all the swedes in here, what do we translate ETA to???
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times
Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7

Post by BalsbyMange
Thiesen wrote:Can we add better translations via the one in the wiki??
Is this possible?
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times
Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7

Post by BalsbyMange
henrikweimenhog wrote:ETA = Ank.
Tried it and it looks good on the client, now let´s hope we get info on how to make these changes
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times
Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7

Post by BalsbyMange
Made a change in the WIKI, I have no idea if it will do the trick, but maybe someone will notice :)
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times
Send a message

Post by BalsbyMange
Såg i den nya versionen att lite ändringar gjorts för navigering, så jag mailade in att dem skulle ta in den nya translation filen från wiki delen.

Jag har ändrat ETA till Ank.

Några fler ändringar som ska in???
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times
Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7

Post by BalsbyMange
Ändringen utförd, dock gjorde dem ett motdrag med en hel nya massa fraser som ska översättas, jag börjar lite smått, dessa gäller för den nya versionen 1.8
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times
Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7

Post by BalsbyMange
Följande fyra rader är kvar för översättning. Jag e osäker på vad scoreboard är

Could not download scoreboard=
Scoreboard is currently not available in your area=
Scoreboard=
All times=
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times
Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7

Post by BalsbyMange
Jag har uppdaterat med sista raderna, satte "All times" till "Totalt" då de verkade passa in i scoreboarden (dykt upp i Android nu). Om ingen har nått att påpeka skickar jag in till alpha att svensk translation är klar
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times
Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7