Post Reply

Aerials

Post by henrikweimenhog
Hej
såg just att det var speciellt i Helsingborg som aerials var suddiga. Däremot i STH är det riktigt bra kvalitet! Ni kan ju rita in vägar och landmärken på frihand om ni skulle vilja!
henrikweimenhog
Posts: 18

POSTER_ID:81838

1

Send a message
Henrik Weimenhög
Area Manager Helsingborg, Sweden

Post by BalsbyMange
Såg också att det börjar dyka upp lite här o där, men bara i vissa zoom levels tyvärr.
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times
Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7

Post by Brother_B
svanlund wrote:Bilderna är ett bra stöd när man editerar kartan. Dock kan de vara väldigt gamla. Man bör ha kört själv och gärna känna till området.
Håller fullständigt med, kartorna är i mitt område säkert ca. 3 år gamla, så många nya ställen och gator finns inte.

Skulle vara bra om man kunde välja googlemaps eller nåt liknande som bakgrund istället, det finns ju en klickbar länk i view menyn som heter "Try next aerial photo option" men inget händer när jag trycker på den.
Brother_B
Posts: 34
Send a message
https://home.swipnet.se/blackstorm/waze_vallentuna.png
HTC Hero original rom
Waze Android client
Seat Leon -06
Area Manager Vallentuna, Sweden

Post by naesstrom
Vilket lyx...

Växjö har inte några aerials så jag trodde det saknades i Sverige, men jag håller med dig, kvaliten i Helsingborg var kanske inget vidare!
Troligtvis börjar dom med bäst bilder i dom större städerna och uppdaterar allteftersom med bättre även i de mindre orterna!
Vet inte om man ska lite helt på dom ändå, säkrast måste ju vara att köra vägarna så att man får riktiga gps spår till dom.
Men visst, jag hade gärna haft aerials för att kunna rita ut fler Landmarks, sjöar osv.
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by svanlund
Bilderna är ett bra stöd när man editerar kartan. Dock kan de vara väldigt gamla. Man bör ha kört själv och gärna känna till området.
svanlund
Posts: 10
Send a message

Post by Thiesen
Jag brukar använda Google Maps/Hitta/Eniro som referens... samt att jag så smått har börjat rita på fri hand det jag ser... det blir ett fasligt växlande mellan olika webläsare... :-)
Thiesen
Posts: 173
Send a message