Post Reply

My Routes, Fartkameror.

Post by onemanracing
Har inte sett "My Routes" sen innan semestern, nån som vet var den försvunnit? Lite irriterande att inte kunna kalla upp dom faktiskt. :|

Är det inte så att man tidigare haft en visuell indikation på om man kör för snabbt fram mot en fartkamera? Var inte bakgrunden till hastighetsvisningen röd eller liknande? Nu har man ju ingen aning om vad det är för hastighet på en kamera om man närmar sig och käringen säger "Speed Trap Reported Ahead" :roll:
onemanracing
Posts: 176
Has thanked: 1 time

POSTER_ID:3226012

1

Send a message
https://www.waze.com/wiki/images/5/5a/W ... M_only.png
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0

Post by onemanracing
sverkernordlund wrote: Ang "My Routes". Min lista är uppdaterad t o m turen hem från jobbet idag. Det tog dock en lååång stund från när jag klickade på "My places" och sedan "Drives" innan rutterna dök upp.

/Sverker
Åhå, jag hade missat att man kunde plocka fram dom direkt i editorn. Perfekt, tack för tipset.
Hittade körningar från både Italien och Tyskland. :D

snubbel wrote: Angående kamera å hastighet så sitter den där fotoapparaten där av en anledning... Har du sen ingen koll på vilken hastighet som gäller så titta på skylten till höger... du vet... den där runda gula med svarta siffror å röd ram...
Veckans Viktigpetter tror jag bestämt...
Prova att köra vägar där dom ändrar hastigheten efter 20 års körning där så får du se om du vet vilken hastighet det är. Med din inställning så kan vi ju plocka bort alla kameror i klienten för du skall straffas om du kör för fort. :roll:
onemanracing
Posts: 176
Has thanked: 1 time
Send a message
https://www.waze.com/wiki/images/5/5a/W ... M_only.png
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0

Post by onemanracing
Om du läst polistråden så kanske du inte vart så präktig mot mig. :P

Fartkameror sitter där dom vill att man skall sänka hastigheten, precis där kameran står. Det är så det funkar. Därför vore det ju BRA om man fick en indikering hur snabbt dom vill att man skall köra. 8-)
onemanracing
Posts: 176
Has thanked: 1 time
Send a message
https://www.waze.com/wiki/images/5/5a/W ... M_only.png
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0

Post by onemanracing
Jag fattar fortfarande inte varför du tror att jag kör för fort. Jag kör väldigt mycket enligt hastighetsbegränsningen men det finns många tillfällen då skyltningen är seriöst bristfällig eller då man helt enkelt missar skylten pga olika saker. Då hade det varit trevligt att kunna få en varning som stämmer.
onemanracing
Posts: 176
Has thanked: 1 time
Send a message
https://www.waze.com/wiki/images/5/5a/W ... M_only.png
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0

Post by orla
Haha. Det enda du vet är att om du hör kärringen kör du fortare än vad kameran är satt till för gällande hastighet.
Önskar att man även kunde få den satta hastigheten visad när kameravarningen visas.
orla
Posts: 105
Has thanked: 38 times
Send a message

Post by snubbel
sverkernordlund wrote:När det gäller fartkamrorna så är jag riktigt less på att radera 20 - 40 kameror i bostadsområden mm varje dag. Jag är mycket medveten om jag inte är ensam som gör detta. Det bästa vore om man inte kunde få lägga till kameror från klienten förrän man har använt waze ett tag.

/Sverker
Tvåa på den!!! :evil:

Angående kamera å hastighet så sitter den där fotoapparaten där av en anledning... Har du sen ingen koll på vilken hastighet som gäller så titta på skylten till höger... du vet... den där runda gula med svarta siffror å röd ram...
snubbel
Posts: 45
Has thanked: 1 time
Send a message
Area Manager för
Uppsala - Västerås - Enköping

jag pillar där jag kommer åt

Post by snubbel
onemanracing wrote:Veckans Viktigpetter tror jag bestämt...
Prova att köra vägar där dom ändrar hastigheten efter 20 års körning där så får du se om du vet vilken hastighet det är. Med din inställning så kan vi ju plocka bort alla kameror i klienten för du skall straffas om du kör för fort. :roll:
Träffade jag en öm punkt nu? Så tråkigt för dig.

Anledningen till att skylten sitter där till höger är ju för att hjälpa dig så att du ska se hur fort du får köra. Det är en hastighetsbegränsning - inte "30 + 30 är 60".

Jag skulle jättegärna plocka bort alla fartkameror och även funktionen att du kan varna andra när polisen har kontroller längs vägarna. Samtidigt förstår jag varför möjligheten finns inlagd i klienten. Jag gissar att mobilen skulle bli full av gula varningstrianglar och det skulle bli svårt att hålla isär vad som är vägarbete och vad som är poliskontroll, felparkerade bilar, regn med mera.

Av samma anledning skulle jag gärna se att vädervarningar får egna symboler med det är en annan historia...
snubbel
Posts: 45
Has thanked: 1 time
Send a message
Area Manager för
Uppsala - Västerås - Enköping

jag pillar där jag kommer åt

Post by snubbel
onemanracing wrote:Om du läst polistråden så kanske du inte vart så präktig mot mig. :P

Fartkameror sitter där dom vill att man skall sänka hastigheten, precis där kameran står. Det är så det funkar. Därför vore det ju BRA om man fick en indikering hur snabbt dom vill att man skall köra. 8-)
"präktig" ...seriöst...

Du och jag tycks ha olika syn på hastighet och hastighetsbegränsingar.

Hastighetsangivelsen sitter där dom vill informera om högsta tillåtna hastighet, från där skylten står. Det är så det funkar. Därför vore det ju BRA om man tittar på indikeringen så du vet hur fort får köra - högsta tillåtna hastighet.

...fokus! ska vi lägga energin på nåt mer vettigt nu?
snubbel
Posts: 45
Has thanked: 1 time
Send a message
Area Manager för
Uppsala - Västerås - Enköping

jag pillar där jag kommer åt

Post by SverkerN
Möjligheten att med färgkod få veta om man körde för fort försvann med version 3 av waze klienten. Med "för fort" menar jag fortare än vad som är angivet i waze för den kameran.

Ang "My Routes". Min lista är uppdaterad t o m turen hem från jobbet idag. Det tog dock en lååång stund från när jag klickade på "My places" och sedan "Drives" innan rutterna dök upp.

När det gäller fartkamrorna så är jag riktigt less på att radera 20 - 40 kameror i bostadsområden mm varje dag. Jag är mycket medveten om jag inte är ensam som gör detta. Det bästa vore om man inte kunde få lägga till kameror från klienten förrän man har använt waze ett tag.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message