Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by Dennis_Halmstad
Gå till chrome://extensions/

Klicka på filen där du sparade den och dra den in i tillägg en ruta dyker upp "Släpp för att installera" och då är det bara att släppa.

Ev få man bocka i programmerarläga innan man installerar scriptet.
Dennis_Halmstad
Posts: 148
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by Dennis_Halmstad
Kanon.

Fick in lite fler länkar i denna varianten. Någon bra att ha som saknas?

Macrona är på väg, kommer inte bli någon högerklicks meny utan allt kommer köras i WME inte på som det var tidigare. Ex så kommer man kunna ändra (dock inte spara vid sidbyte/f5/permalink) kortkomando via WMEs interface, (shift+*)
Dennis_Halmstad
Posts: 148
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by Dennis_Halmstad
Hej.

Jag har inte uppdaterat detta plugin på över ett halvår och vet inte längre om det fungerar. Just nu har jag mycket att pyssla med (barn, hus och jobb) så mitt engagamang totalt för waze är lite lägre just nu. Vill någon ha källan till scriptet och arbeta vidare på det så kan jag lägga upp det på github. annars är min plan att fortsätta utveckla det vid tillfälle.

Dennis
Dennis_Halmstad
Posts: 148
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by Henkedanne
Tack för plugin!
Otaliga gånger har jag suttit och svurit över att detta inte fanns.

Nu, Lycka och lägre blodtryck.
/H
Henkedanne
Posts: 19
Send a message

Post by henrik2lax4
Dennis_Halmstad wrote:Har uppdaterat så den fungerar på nya editorn.

Allt som tidigare fungerade fungerar UTOM sätta väg till dubbelriktad... (jag jobbar på det)

Tack för de trevliga orden, det uppskattas.

(jag har bytt namn igen, mest för att jag jobbar mer och mer åt att den skall vara engelsk och då blir det bättre med ett mer internationellt namn).

Jag söker beta testare om någon skulle vara intresserad.

Dennis
Jag kan också ställa upp som beta testare.
henrik2lax4
Posts: 5
Send a message

Post by lindq
Ajajaj. Om man nu sätter en ny stad men så töms Street-fältet. Då försvinner gatunamnet!
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Dennis_Halmstad wrote:Ja och nej.

Macro, insert city: Ersätter bara city.
Macro, insert street: Ersätter bara street.

Macro, insert city and street: Sätter in det som är angivet. Men är det tomt i en av rutorna så tömmer den motsvarande i editorn (och bockar för no...).
Så funkade den tidigare. Men när jag nu testade att bara göra Insert City tömmer den också Street.
Detta beteende kom samtidigt med att Alternativen "Macro, insert..." var dolda tills något var ifyllt via "Macro inserts and global options"
Jag får motsvarande beteende för "Macro, insert street" då den byter både Street och City.
Men det händer BARA om Macro-fältet för det fält som inte ska bytas är tomt.

(Dvs om jag i Macro-fältet för City fyller i "Göteborg" men lämnar Street tomt, och väljer "Macro, insert city", så byts city och Street töms. Har jag fyllt i vad som helst i Macrofältet för Street behåller gatan sitt ursprungsnamn när jag gör "Macro, insert city).
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Härligt. Och tack för en bra plugin som gör editeringen klart snabbare.

Själv har det gjort att jag gått in på en del ställen med felaktig City (där man antingen använt kommunen, eller ett lokalt namn) och ändrat. Då blir det många vägar man uppdaterar och detta sparar tid. Ännu bättre vore om man med ett enda klick kunde göra det; antingen välja flera vägar och sedan högerklicka->Macro. Eller om man kunde högerklicka direkt[1].


[1] Nu får man peka på vägen, vänsterklicka för att välja den, högerklicka för menyn, skrolla ner till Macro... Om man istället kunde t.ex. högerlicka direkt på vägen och sedan bara skrolla ner till Macro... så hade man sparat lite jobb. Men det är ingen stor sak.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Det makrot finns redan; Macro, empty city and street
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Jag kan ju bara säga att jag har stor nytta av pluginen.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message