Plugin WMEc 20121127

[ img ]

Moderators: Unholy, SverkerN, avozetta, pnylin

Re: Plugin Swedish WME tools (fd. Postnummerservice)

Postby Dennis_Halmstad » Mon Nov 05, 2012 7:21 pm

Hej.

Ursäkta min frånvaro.
Jag har under en längre tid försökt få klara besked från Waze om och hur jag kan göra denna plugin och att den accepteras av waze.
Deras svar känns mest som undanflykter.

Så just nu ligger all utveckling nere i väntan på besked eller beslut från mig.
Så min fråga är om jag skall köra på att det är lättare att få förlåtelse än tillåtelse.
Eller om jag skall vänta på att waze ger bättre besked.

Dennis
Dennis_Halmstad

Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Postby lindq » Sun Sep 23, 2012 6:39 pm

Det makrot finns redan; Macro, empty city and street
lindq
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 8 times
Been thanked: 20 times

Postby siavashtehrani » Thu Sep 20, 2012 10:09 am

HI, I live in sweden,
Navigation guidance is in Svenska (swedish) language and , How can I change it in English Language for Navigation audio.
thnks
siavashtehrani

Been thanked: 0 time

Postby Dennis_Halmstad » Thu Aug 30, 2012 11:43 am

Hallå.
Jag jobbar på nästa verision som kommer bli mindre svensk men med de svenska funktionerna fortfarande kvar.

jag har en liten fråga.
Är det intressant med en global macro inställning för att tvinga unlock?

hur kan jag få med Select entire street bra? tror inte den fungerar som global, men vill ha med den på något sätt.
Dennis_Halmstad

Postby Henkedanne » Thu Aug 30, 2012 6:23 am

Tack för plugin!
Otaliga gånger har jag suttit och svurit över att detta inte fanns.

Nu, Lycka och lägre blodtryck.
/H
Henkedanne

Been thanked: 0 time

Postby Dennis_Halmstad » Mon Aug 27, 2012 8:42 am

magfro wrote:
Dennis_Halmstad wrote:Jag har däremot tänkt på att koppla menyn till vänsterklick på gata. så klickar man på en gata kommer menyn upp. dock är det lite problem med det. hur hanterar man om man inte vill ha upp menyn för att ex ändra dragningen.

Neeeej!
97,34% av gångerna man vänsterklickar på en gata vill man INTE ha upp någon meny.

:)

Beskriv de klickningarna så skall jag se om jag kan komma på ett bra sätt.

Vill inte att menyn skall bli tre sidor lång utan att man kan få den så anpassad för varje tillfälle som möjligt.
Dennis_Halmstad

Postby magfro » Mon Aug 27, 2012 8:06 am

Dennis_Halmstad wrote:Jag har däremot tänkt på att koppla menyn till vänsterklick på gata. så klickar man på en gata kommer menyn upp. dock är det lite problem med det. hur hanterar man om man inte vill ha upp menyn för att ex ändra dragningen.

Neeeej!
97,34% av gångerna man vänsterklickar på en gata vill man INTE ha upp någon meny.

:)
magfro
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times

Postby Dennis_Halmstad » Mon Aug 27, 2012 6:39 am

lindq wrote:Härligt. Och tack för en bra plugin som gör editeringen klart snabbare.

Själv har det gjort att jag gått in på en del ställen med felaktig City (där man antingen använt kommunen, eller ett lokalt namn) och ändrat. Då blir det många vägar man uppdaterar och detta sparar tid.
Varsågod, det är så satans tråkigt att ändra massa gator från ett ortsnamn till ett annat så det är ideen och grunden till macrona.

lindq wrote: Ännu bättre vore om man med ett enda klick kunde göra det; antingen välja flera vägar och sedan högerklicka->Macro. Eller om man kunde högerklicka direkt[1].

[1] Nu får man peka på vägen, vänsterklicka för att välja den, högerklicka för menyn, skrolla ner till Macro... Om man istället kunde t.ex. högerlicka direkt på vägen och sedan bara skrolla ner till Macro... så hade man sparat lite jobb. Men det är ingen stor sak.

Jag har inte gjort särskilt många försök med att välja flera gator samtidigt.
dock så använder macrona wmes egna editeringar, den pratar alltså inte med koden bakom. så väljer man flera segmen med olika namn eller ort kommer den tömmas av editorn och när makrot trycker apply sparas det tomma.

Jag har däremot tänkt på att koppla menyn till vänsterklick på gata. så klickar man på en gata kommer menyn upp. dock är det lite problem med det. hur hanterar man om man inte vill ha upp menyn för att ex ändra dragningen.
Dennis_Halmstad

Postby lindq » Mon Aug 27, 2012 6:22 am

Härligt. Och tack för en bra plugin som gör editeringen klart snabbare.

Själv har det gjort att jag gått in på en del ställen med felaktig City (där man antingen använt kommunen, eller ett lokalt namn) och ändrat. Då blir det många vägar man uppdaterar och detta sparar tid. Ännu bättre vore om man med ett enda klick kunde göra det; antingen välja flera vägar och sedan högerklicka->Macro. Eller om man kunde högerklicka direkt[1].

[1] Nu får man peka på vägen, vänsterklicka för att välja den, högerklicka för menyn, skrolla ner till Macro... Om man istället kunde t.ex. högerlicka direkt på vägen och sedan bara skrolla ner till Macro... så hade man sparat lite jobb. Men det är ingen stor sak.
lindq
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 8 times
Been thanked: 20 times

Postby Dennis_Halmstad » Mon Aug 27, 2012 4:42 am

lindq wrote:Så funkade den tidigare. Men när jag nu testade att bara göra Insert City tömmer den också Street.
Detta beteende kom samtidigt med att Alternativen "Macro, insert..." var dolda tills något var ifyllt via "Macro inserts and global options"
Jag får motsvarande beteende för "Macro, insert street" då den byter både Street och City.
Men det händer BARA om Macro-fältet för det fält som inte ska bytas är tomt.

Ursäkta.
Det är lätt att små missar smiter med när man ändrar, jag trodde jag provade alla varianter...
En liten miss med stor påverkan. Jag har rättat till detta i 2.5 som är ute nu.
En väldigt bra förklaring på felet som gjorde att det gick väldigt mycket snabbare för mig att lokalisera felet.
Dennis_Halmstad

PreviousNext

Return to Sweden [svenska]