Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by Thiesen
Det är bara till att skicka ett email till alpha@waze.com och bifoga en permalink över det område du vill förfoga över... och ja, flera AM's kan dela på samma utrymme...

@Support:

Seems that you are using Google Translate to read Swedish right... since this is mainly a thread to keep track of who's AM's in Sweden... but please feel free to check out naesstrom's great job of putting us on the Google Maps list... it's quite nifty...

@naesstrom:
Jag har utökat mitt "lilla" område till att även innefatta området väster om Uddevalla. Funderar på att göra nåt åt både E45'an och E6'an ner mot Göteborg... men jag vill ju inte bre' ut mig för mycket... får se ifall jag mailar alpha-gänget...
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
Välkommen till nördarnas rike Izindra... :-)

Vi kan egentligen ingenting om kartografi... men fylla i GPS spår är enkelt... samt "fuska" med Google Maps, Hitta samt Eniro... :-)
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
kaj-fehlhaber wrote:Följde Thiessens råd och ansökte om att bli Area Manager..

Användarnamn: kaj-fehlhaber
Område(n): Göteborg
Cartouche länk(ar): http://world.waze.com/cartouche/?zoom=0 ... FFFFFTTTTT
Killarna på Alpha brukar vara snabba på att dela ut AM's...

Wälkommen till dårarnas rike... :-)

Btw så tror jag att jag fixade den järnväg som hade fått namnet "Göteborg" (Gasolgrill körde en järnvägsrsaid lite varstans nämligen med utgångspunkt från Nisse-Terminalen och nya vägar får ju samma namn som området den skapades i och då blev det fel när han drog iväg just den sträckningen)
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
gasolgrill wrote:
kaj-fehlhaber wrote:Följde Thiessens råd och ansökte om att bli Area Manager..
Välkommen till ett liv utan "ett liv":-) Det tar lite tid att redigera men fanken vad kul det är...

Man blir fan hög av att vrida ihop GPS punkter till vägar... speciellt härligt känns det när man har slutfört en större rondell eller en trafikplats...
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
Jag ansökte om lite nya områden så att jag kunde fixa E6'an mrllan Uddevalla och Kungälv... då fick jag med bla Stenungsund och lite annat mojs... men egentligen skulle jag behöva ha lite hjälp med områdena däromkring då jag gillar områdena lite mer inåt landet så att säga (Uddevalla, Vänersborg, Trollhätta, Grästorp, Sollebrun, Alingsås)...
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
naesstrom wrote:Har uppdaterat kartan här: http://bit.ly/AM_Sverige med JoGiz och thiesens nya område...

Appropå det... du har 8 småområden Thiesen, har du testat att fråga Waze om du kan få ett stort istället... :D dessutom har du missat ett i mitten ;)

http://content.screencast.com/users/Nae ... hiesen.png
Uhm... kan man få ett större område än det som syns på update kartan?

Det där tomma tomma i mitten är ju Lödöse... och Lödöse är typ världens ände... :-) Och de jävlarna hävdar att de bor i en förort till Göteborg (gamla fördommar som sitter i)... :-)
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
Gasolgrill brer ut sig oxo ser jag... :-)

Man kanske skulle skicka en permalink till Waze... :-)
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
Den som gapar efter mycket...

Jag skrev lite till ALpha och bad dom radera mina gamla små områden så att dom skulle kunna göra ett enda stort område... dom gav mig visserligen ett RIKTIGT stort område... hur stort vet jag inte själv... :-)
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
Nu tänker inte jag be om nya områden på ett bra tag framöver...

Jag såg förresten att jag hade fått en "granne" i höjd med öster om Grästorp vid nick "sm2uym" eller nåt sånt... en radioamatör mao... :-)

Välkommen SM2UYM de SM6UYG... :-)
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
Näsström!

Nu har Alpha även tagit bort mina gamla små-områden så nu har jag bara mitt mega-område... kanske dags att uppdatera GMaps?
Thiesen
Posts: 173
Send a message