Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

En undran

Post by pega_sus
om nån kan titta till Nynäsvägen 73 för när man ska åka med rutthänvisning så får man ta en omväg om kommer från Nynäshamn och ska upp till väg 225 alt 539. Jag hittar inget fel. Så om nån har lust att titta till detta och sedan meddela mig om ett ev fel.

Tack på förhand
pega_sus
Posts: 12

POSTER_ID:1249002

1

Send a message

Post by lindq
Från Nynäshamn till Nynäsvägen på LiveMap ser helt rätt ut. Är det i mobilklienten du får en konstig rutt?
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
sverkernordlund wrote:Eftersom vägen och rampen låg i det närmaste över varandra måste man trycka på "S" för att se de olika svängpilarna.
Finns det någon lathund över de olika kommandona i WME? Jag känner bara till ett fåtal.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by magfro
lindq wrote: Finns det någon lathund över de olika kommandona i WME? Jag känner bara till ett fåtal.
Lättast är att trycka shift+* (stjärna) i editorn. Annars finns de även i wikin: http://world.waze.com/wiki/index.php/Keyboard_shortcuts.
magfro
Area Manager
Area Manager
Posts: 175
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Send a message
Area Manager of Småland and south of Stockholm, Sweden (INTL)

Post by pega_sus
Det är när man svänger av mot Ösmo 225 / Muskö 539 som man får istället åka till nästa avfart och sedan köra tillbaka. Det får jag dels i klienten (senast igår) samt i livemap när jag lägger två punkter.

// Pega
pega_sus
Posts: 12
Send a message

Post by pnylin
Ser inte heller några fel i WME men i Live Map visar den precis som du skriver. Vi får helt enkelt avvakta nästa uppdatering och se om det blir bättre då.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
sverkernordlund wrote:Jag har ändrat på detta nu samt justerat till geometrin på rampen enligt junction style guide.

/Sverker
OK. Det var därför jag inte hittade några fel. ;)

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by SverkerN
73 N.JPG
(20.09 KiB) Downloaded 243 times
Svängpilen är röd mot rampen för segment. Eftersom vägen och rampen låg i det närmaste över varandra måste man trycka på "S" för att se de olika svängpilarna.

Jag har ändrat på detta nu samt justerat till geometrin på rampen enligt junction style guide.

Tyvärr kommer detta inte att följa med i uppdateringen av kartan som är planerad till 17/9. Där ingår bara ändringar till 8/9.

Edit: Jag går igenom resten av 73:an. Det är mer som behöver fixas och mer röda pilar.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
pnylin wrote:
sverkernordlund wrote:Jag har ändrat på detta nu samt justerat till geometrin på rampen enligt junction style guide.

/Sverker
OK. Det var därför jag inte hittade några fel. ;)

/Patrik
Ändringen gick snabbt, men sedan tog det en liten stund att skriva ett svar som förklarade problemet. ;)

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message