Post Reply

Scandinavian Mini Regional Meetup

Post by
Det kommer att hållas ett Mini Regional Meetup för Waze communities i Norge, Sverige, Finland och Danmark den 9/5 2020 i Olso. Det är ett bra tillfälle att träffa representanter från Waze och andra Waze-redigerare från både Sverige och våra grannländer för och diskutera problem och utvecklingen av Waze.

Anmälan görs i den här länken. Information om eventet finns också i länken.

Waze står för resekostnader till och från Oslo, en natt på hotell och mat under gruppaktiviteterna.

/Ulle

POSTER_ID:3496109

1

Send a message

Post by avozetta
jnsson wrote:
ulle2 wrote:
jnsson wrote:Hur lång tid under dagen brukar det hålla på? Är det typ hela dagen? Är det några specifika krav man måste uppfylla?

Skickat från min Redmi Note 5 via Tapatalk
Det brukar vara en heldag med övernattning. Jag har inte hört om några speciella krav vad gäller t ex rank.

I Tammerfors förra året åkte vi dit kvällen innan och låg över och hade mötet dagen efter. Waze står för resa, boende och mat.

/Ulle
Ok, du sa att ni åkte dit dagen innan, låg över och hade mötet dagen efter. När och hur åkte ni hem? Hann ni åka hem samma dag? Blev det flyg? Det jag tänker mer är resan för min del. Tar jag tåg från Stockholm till Oslo så tar det ju 6 timmar, och för övrigt så går det typ bara 2 eller 3 direkt tåg. Flyg skulle ju visserligen gå men tänker att man kommer hem väldigt sent i så fall? På tal om att stå för resa, står de även för resa till o från själva flygplatsen, alltså tänker mellan mitt hem och flygplatsen då den är en bra bit ifrån där jag bor.
Hej! Tycker det framgår ganska tydligt vad som ingår i ersättningen och inte i det länkade formuläret.
Waze covers flight/travel expenses to the city of the event and 1 nights stay at the event hotel, including planned group meals/activities. If the flight itinerary or travel time requires so, a second night will be given.

Transportation cost is covered to the city where the meetup is being held, but does not cover the cost of additional transit to the meetup location (taxi, rental car, etc.) See below for instructions on reimbursements.
God Jul
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Låter ju rimligt, men kan vi inte köra ett Onlinemöte i stället, vore ju bra och träffas och utbyta erfarenheter.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Ni som anmält er bör ha fått ett besked att det planeras ett onlinemöte i stället :-)
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
jnsson wrote:
avozetta wrote:Ni som anmält er bör ha fått ett besked att det planeras ett onlinemöte i stället :-)
Jag fick mail där det stod "Your community manager will get in touch with you in the upcoming days to try and set an online meetup via video calls" men har inte hört något mer än det. Vet du något då jag inte hört från någon av sveriges community manager
Jag har inte hört något mer än.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Flyttar ner denna tråd från annonsering då vi har en ny om ett möjligt möte i höst, gå in här och rösta!

viewtopic.php?f=33&t=325078
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by hurja
petruslundberg96 wrote:Hur ser statusen ut här, blev det något möte i molnet?
Datum inte bestämts än. Se status: https://sites.google.com/view/waze-2020 ... authuser=0
hurja
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 536
Has thanked: 40 times
Been thanked: 77 times
Send a message
AM Dalarna, Siljan - Hedemora, Ludvika SWEDEN
AM Lappland, Kiruna - Överkalix SWEDEN
AM Åland/Ahvenanmaa, Savo/Savolax FINLAND

download/file.php?id=30634
MapRaids: MMR1, MR-Canada, MMR2-China, MMR3-Thailand, MR Australia, MR Poland, MR PA-SL, MMR South-Africa, mMR Sri Lanka 2, mMR Sri Lanka 3, MMR India - Madhya Pradesh, MR Zambia, MMR X Zimbabwe, WOW India2017

Post by jnsson
ulle2 wrote:Det kommer att hållas ett Mini Regional Meetup för Waze communities i Norge, Sverige, Finland och Danmark den 9/5 2020 i Olso. Det är ett bra tillfälle att träffa representanter från Waze och andra Waze-redigerare från både Sverige och våra grannländer för och diskutera problem och utvecklingen av Waze.

Anmälan görs i den här länken. Information om eventet finns också i länken.

Waze står för resekostnader till och från Oslo, en natt på hotell och mat under gruppaktiviteterna.

/Ulle
Hur lång tid under dagen brukar det hålla på? Är det typ hela dagen? Är det några specifika krav man måste uppfylla?

Skickat från min Redmi Note 5 via Tapatalk
jnsson
Area Manager
Area Manager
Posts: 252
Has thanked: 78 times
Been thanked: 12 times
Send a message
Har mycket redigeringsmöjligheter inom Stockholmsområdet.
Beta testare för Waze Android

Post by jnsson
ulle2 wrote:
jnsson wrote:Hur lång tid under dagen brukar det hålla på? Är det typ hela dagen? Är det några specifika krav man måste uppfylla?

Skickat från min Redmi Note 5 via Tapatalk
Det brukar vara en heldag med övernattning. Jag har inte hört om några speciella krav vad gäller t ex rank.

I Tammerfors förra året åkte vi dit kvällen innan och låg över och hade mötet dagen efter. Waze står för resa, boende och mat.

/Ulle
Ok, du sa att ni åkte dit dagen innan, låg över och hade mötet dagen efter. När och hur åkte ni hem? Hann ni åka hem samma dag? Blev det flyg? Det jag tänker mer är resan för min del. Tar jag tåg från Stockholm till Oslo så tar det ju 6 timmar, och för övrigt så går det typ bara 2 eller 3 direkt tåg. Flyg skulle ju visserligen gå men tänker att man kommer hem väldigt sent i så fall? På tal om att stå för resa, står de även för resa till o från själva flygplatsen, alltså tänker mellan mitt hem och flygplatsen då den är en bra bit ifrån där jag bor.
jnsson
Area Manager
Area Manager
Posts: 252
Has thanked: 78 times
Been thanked: 12 times
Send a message
Har mycket redigeringsmöjligheter inom Stockholmsområdet.
Beta testare för Waze Android

Post by jnsson
avozetta wrote:
jnsson wrote:
ulle2 wrote: Det brukar vara en heldag med övernattning. Jag har inte hört om några speciella krav vad gäller t ex rank.

I Tammerfors förra året åkte vi dit kvällen innan och låg över och hade mötet dagen efter. Waze står för resa, boende och mat.

/Ulle
Ok, du sa att ni åkte dit dagen innan, låg över och hade mötet dagen efter. När och hur åkte ni hem? Hann ni åka hem samma dag? Blev det flyg? Det jag tänker mer är resan för min del. Tar jag tåg från Stockholm till Oslo så tar det ju 6 timmar, och för övrigt så går det typ bara 2 eller 3 direkt tåg. Flyg skulle ju visserligen gå men tänker att man kommer hem väldigt sent i så fall? På tal om att stå för resa, står de även för resa till o från själva flygplatsen, alltså tänker mellan mitt hem och flygplatsen då den är en bra bit ifrån där jag bor.
Hej! Tycker det framgår ganska tydligt vad som ingår i ersättningen och inte i det länkade formuläret.
Waze covers flight/travel expenses to the city of the event and 1 nights stay at the event hotel, including planned group meals/activities. If the flight itinerary or travel time requires so, a second night will be given.

Transportation cost is covered to the city where the meetup is being held, but does not cover the cost of additional transit to the meetup location (taxi, rental car, etc.) See below for instructions on reimbursements.
God Jul
Ok. God Jul på dig också :)

Skickat från min Redmi Note 5 via Tapatalk
jnsson
Area Manager
Area Manager
Posts: 252
Has thanked: 78 times
Been thanked: 12 times
Send a message
Har mycket redigeringsmöjligheter inom Stockholmsområdet.
Beta testare för Waze Android

Post by jnsson
avozetta wrote:Ni som anmält er bör ha fått ett besked att det planeras ett onlinemöte i stället :-)
Jag fick mail där det stod "Your community manager will get in touch with you in the upcoming days to try and set an online meetup via video calls" men har inte hört något mer än det. Vet du något då jag inte hört från någon av sveriges community manager
jnsson
Area Manager
Area Manager
Posts: 252
Has thanked: 78 times
Been thanked: 12 times
Send a message
Har mycket redigeringsmöjligheter inom Stockholmsområdet.
Beta testare för Waze Android