Post by avozetta
Pee3 wrote:
avozetta wrote:Hej, såg mig tvungen att lägga ut riktlinjerna på Wikin nu då jag hittat några övergångar från kartredigerare (väl kända) som troligen inte hängt med här i varje fall än så länge.

Säg till om jag ska justera något!
https://wazeopedia.waze.com/wiki/Sweden ... korsningar
Lite kommentarer i bilaga.
Wiki järnvägsövergångar.pdf
Tack för bra synpunkter, uppdaterat och nu även en exempelbild. Bra med förtydligandet av zoomnivån (foten behöver vara med också ;-) )
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
ulle2 wrote:Intressant skyltning :)
Sådana har vi många av i Stockholm vid spårvägarna, fast 5 liknande skyltar till för säkerhets skull. Vi verkar inte begripa att det är spårväg och inte bilväg. Men så gillar vi ju terrängbilar och då märker man ju ingen skillnad :D
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Hej! Vi börjar närma oss slutet på steg 1 i införandet där nu obevakade övergångar är på plats. Tack för insatsen!

Men vi är inte klara, nästa steg blir bevakade med ljud och/eller ljussignaler. Innan vi börjar med det kommer vi att föra in lite statistik i arbetsarket som är efterfrågat av Waze. Då kommer arket vara låst för redigering ett tag.

Vi har också fått bekräftat av Waze att ge er som vill hjälpa till med detta tillfällig access till hela landet, finns det fler som vill hjälpa till! (Ni som redan är med på tåget får ett PM senare med mer info.)
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Med tanke på att vi gör ett undantag och inte lägger in bommade övergångar bör vi se över hur vi kan kommunicera ut det till användarna i appen.

Hur många tecken har vi i inställningarna för "Järnvägskorsning" under menyn Rapporter. Det finns ju mycket tomrum till vänster i min telefon i varje fall.

Kanske det är samma textsträng i undermenyn som rubrik? Då blir det tajt?

Förslag 1: "Mindre bevakad järnvägskorsning"

Förslag 2: "Ej bommad järnvägskorsning"

Fler förslag?
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
hurja wrote:Ska vi testa? Varna för kom i min app på samma dag jag ändrade den.
Man kan ju ändra tillbaks om det inte ryms i fältet.
I verktyget du använder, ser du hur många tecken du har tillgängligt och vilka delar i presentationen textsträngen påverkar? Kan du visa oss hur det ser ut?
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Jag ser inga förändringar i min telefon! Senaste beta på Android v4.64.90.902
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
hurja wrote:
avozetta wrote:Jag ser inga förändringar i min telefon! Senaste beta på Android v4.64.90.902
Konstigt. Det finns även min frus iPhone 8 (vanlig storlek) och texten syns i sin helhet.
Har ni betaappen som ser detta? Kan det vara så att det bara går ut i produktionsappen?
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Nu ser även jag den förändrade texten, i huvudmenyn över alla varningar är det ju gott om plats men i inställningarna för övergångarna blir texten kapad. Summan är ändå OK tycker jag så vi kan behålla den tillsvidare.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
hurja wrote:
avozetta wrote:Nu ser även jag den förändrade texten, i huvudmenyn över alla varningar är det ju gott om plats men i inställningarna för övergångarna blir texten kapad. Summan är ändå OK tycker jag så vi kan behålla den tillsvidare.
Fint!
Hur gör vi med det som Pee3 föreslog att ha varningar i singularis?
Ta den diskussionen vidare i översättningstråden, den hör inte hemma här riktigt.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
hurja wrote:
Pee3 wrote:Felaktigt inlagd varning, https://www.waze.com/sv/editor?env=row& ... ,393134720
Korsningen har helbommar (ID 62386) och ska därmed inte ha någon varning. Dessutom inte placerade enligt instruktion och fel låsnivå, L5. Jag har lagt in saknad korsningspunkt mellan järnväg och väg.
Kan någon L5+ ta bort varningarna och.....
Jag tog bort varningarna.

Jaakko
Tänk på att vi gör undantag för bommade övergångar, t.ex. för skymd sikt vilket skulle kunna vara en anledning här! Har ni frågat den som lagt in övergången från början?
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13