Post Reply

Jetplanspiloter??

Post by crazed_out
Jag kollade upp en felrapport och hittade detta.

https://world.waze.com/editor/?lon=12.3 ... s=60624708

Kolla medelhastigheten för det markerade segmentet. Hur får man bort den? Genom att ta bort rampen och skapa den på nytt igen?

/Anders
crazed_out
Posts: 150
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times

POSTER_ID:5562992

1

Send a message

Post by crazed_out
Jo, den biten har jag också förstått. Problemindikationen som ligger strax väster om rondellen visar dock att åtminstone en användare har blivit routad upp över avfarten och tillbaka ner igen. När jag tittade på snittfarten i samband med att jag la upp tråden var medelhastigheten 6747km/h ungefär MACH 6 vilket jag tycker är lite högt på en avfart. Men, jag stänger problemrapporten då och låter problemet lösa sig själv.

Tack för svaret, Sverker.

/Anders
crazed_out
Posts: 150
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times
Send a message

Post by SverkerN
Det segment som är i permalänken är rampen. När jag klickar på segmentet i livemap står det 38 km/h. Långsamt jetplan? :)

Generellt. När vägsegment slås samman genom att radera junctions blir snitthastigheten fel pga att Waze inte lyckas med den enkla matteuppgiften att beräkna snittfarten för det sammanlagda segmentet. En beräkning som är på nivån 1+1 = 2. Nåväl. När detta var på tapeten sist för något år sedan sades det att waze ska ta bort orimligt höga snittfarter (läs jetplansfart). När denna rensning sker vet jag inte. Med tiden kommer dock snittfarten att bli rätt igen.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message