Post Reply

Problem med mackar

Post by amiga6
Jag upptäckte ett litet problem som jag vill ha lite input på...

När man åker förbi här(se permalänk) så får man upp två Statoilmackar men ingen information om vilken. vad jag vet finns bara en Statoil där men enligt mapeditorn finns en Statoil CNG där också, borde det inte bara vara en mack?

https://world.waze.com/editor/?lon=18.0 ... rks=180270
amiga6
Area Manager
Area Manager
Posts: 499
Has thanked: 86 times
Been thanked: 19 times

POSTER_ID:4750270

1

Send a message
I'm using Samsung Galaxy S22 Ultra Android 13 Swedish and the latest (beta) Waze version.

Post by amiga6
pnylin wrote:Det där upptäckte jag också. Såg igår att det var CNG-macken i Daneryd som var prissatt och inte OKQ8-macken bredvid (länk). Båda har OKQ(8 som bensinbolag och vilken av dem som är gasmacken ser man inte förren man söker efter mackar, väljer en av dem och klickar på information.

Det bästa hade ju varit om vi hade fått "CNG" som en bränslesort men som det är nu bör vi nog ändra biogasmackarna till "AGA", "E.ON", "Svensk Biogas" eller "Fordonsgas" (Dvs det biogasföretag som äger gasmacken) istället för bensinbolaget som äger själva macken.

Samma gäller även om någon vanlig mack har laddstolpe för elbil som vi lagt in som en separat mack bredvid den "riktiga" macken.

/Patrik
Håller med, skall kontrollera vem som har gasmacken och ändra det sedan.
amiga6
Area Manager
Area Manager
Posts: 499
Has thanked: 86 times
Been thanked: 19 times
Send a message
I'm using Samsung Galaxy S22 Ultra Android 13 Swedish and the latest (beta) Waze version.

Post by f5david
Jag får inte ens fram mackarna! Inte ens när jag står brevid en!!
f5david
Posts: 18
Send a message
https://www.waze.com/wiki/images/5/5a/W ... M_only.png
Iphone 5S,IOS 8.4, Waze 3.9.6.1
AM, Nyköping, Mariestad

Post by f5david
pnylin wrote:
f5david wrote:Jag får inte ens fram mackarna! Inte ens när jag står brevid en!!
Hade samma problem häromdagen. Avinstallerade då Waze, startade om telefonen och installerade sedan Waze igen......

/Patrik
Kanon Då ska jag testa detta :)
f5david
Posts: 18
Send a message
https://www.waze.com/wiki/images/5/5a/W ... M_only.png
Iphone 5S,IOS 8.4, Waze 3.9.6.1
AM, Nyköping, Mariestad

Post by pnylin
Det där upptäckte jag också. Såg igår att det var CNG-macken i Daneryd som var prissatt och inte OKQ8-macken bredvid (länk). Båda har OKQ(8 som bensinbolag och vilken av dem som är gasmacken ser man inte förren man söker efter mackar, väljer en av dem och klickar på information.

Det bästa hade ju varit om vi hade fått "CNG" som en bränslesort men som det är nu bör vi nog ändra biogasmackarna till "AGA", "E.ON", "Svensk Biogas" eller "Fordonsgas" (Dvs det biogasföretag som äger gasmacken) istället för bensinbolaget som äger själva macken.

Samma gäller även om någon vanlig mack har laddstolpe för elbil som vi lagt in som en separat mack bredvid den "riktiga" macken.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
amiga6 wrote:
Håller med, skall kontrollera vem som har gasmacken och ändra det sedan.
I Stockholmsområdet är de flesta gasmackar AGA:s. De som ligger på OKQ8-mackar tillhör E.ON.
Svensk Biogas i Linköping AB driver mackarna i Östergötland och Fordonsgas driver de i västra Sverige.

Gasbilen
E.ON

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
f5david wrote:Jag får inte ens fram mackarna! Inte ens när jag står brevid en!!
Hade samma problem häromdagen. Avinstallerade då Waze, startade om telefonen och installerade sedan Waze igen. Fick dessutom stänga av Waze efter konfigureringen och starta programmet igen för att få upp mackarna så nu fungerar det på min telefon.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message