Ny editor!

[ img ]

Moderators: Unholy, SverkerN, pnylin, avozetta

Sv: Re: Ny editor!

Postby Vidur99 » Tue Nov 13, 2012 10:57 pm

pnylin wrote:Har märkt samma sak.
Efter några redigeringar får jag inte upp någon info om den markerade vägen. Jag måste du ladda om editorn i webbläsaren för att kunna fortsätta.
Irriterande.

/Patrik

Jepp, upplever samma beteende.

Sent from my Sony ray running ICS 4.0.4
Vidur99
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Sv: Ny editor!

Postby Vidur99 » Sat Nov 10, 2012 5:38 pm

Ingen skillnad med den namngivning av små landsvägar mot hur är tätort. Allt som ofta så kan man inte se gatunamn på den gata man skall svänga in på. Visst finns det ofta en liten skylt på huset men om det är lite trafik så hinner man knappt med läsa dessa. Det är här waze kommer in och hjälper till.

Sent from my Sony ray running ICS 4.0.4
Vidur99
Area Manager
Area Manager

Re: Re: Ny editor!

Postby sweus » Fri Nov 09, 2012 10:33 am

macjonte wrote:Är det bara jag som inte kan välja land i den nya editorn i Safari på Mac? händer inget när jag trycker där. Skriver jag in stad och namn på vägen så sparas det inte heller.

Jag har fått samma sak. Ja kommer runt det genom att spara och sen läsa om sidan genom att klicka på permalink.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
sweus
Map Raider
Map Raider

Has thanked: 21 times
Been thanked: 7 times

Re: Ny editor!

Postby SverkerN » Mon Dec 03, 2012 6:45 pm

snakehult wrote:
sverkernordlund wrote:Det fungerar fortfarande för mig. Kontrollera att båda vägsegmenten har "level = 0".

Rent generellt ska alla segment ha Level = 0 förutom vid planskilda korsningar, överfarter etc. Level har ingenting med att göra om vägen är på en kulle eller ej. Ett undantagt är i de fall järnväg finns inlagd. Då ska den ha level = -5.

/Sverker

Hur ska man göra om bilvägen passerar under en järnväg och järnvägen är level -5 ?
Eller är det inte något problem ?

/Markus

Nej. Inget problem. Järnväg läggs bara in i de fall någon har bulldozat/asfalterat fram den. Järnvägen visas dessutom inte i mobilklienten.

/Sverker
SverkerN
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 65 times
Been thanked: 191 times

Postby snakehult » Mon Dec 03, 2012 6:07 pm

sverkernordlund wrote:Det fungerar fortfarande för mig. Kontrollera att båda vägsegmenten har "level = 0".

Rent generellt ska alla segment ha Level = 0 förutom vid planskilda korsningar, överfarter etc. Level har ingenting med att göra om vägen är på en kulle eller ej. Ett undantagt är i de fall järnväg finns inlagd. Då ska den ha level = -5.

/Sverker

Hur ska man göra om bilvägen passerar under en järnväg och järnvägen är level -5 ?
Eller är det inte något problem ?

/Markus
snakehult

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postby Dennis_Halmstad » Thu Nov 29, 2012 9:15 am

när chrome strular och hänger sig,
kör jag först en permalink (efter att ha sparat)
sen tar jag fram "granska komponent" F12 är kortkommandot.
Sen trycker jag och håller inne på ladda om knappen i chrome då visas en meny med "normal inläsning", "Hård inläsning" och "Tomt cache minne och hård inläsning"
Väljer tomt cache varianten och stänger granska komponen, (F12 igen).

Dennis
Dennis_Halmstad

Been thanked: 2 times

Postby mactrash » Thu Nov 29, 2012 6:51 am

Fast jag tänkte mer att det löste sig för mig när jag bytte webläsare kunde tyda på att det är relaterat till cache eller kakor.
Problemet kommer tillbaks men då kan en rensning av cache lösa det igen.
I vilket fall som helst så är det ett irriterande problem som kan leda till att man ger upp att försöka lösa någon korsning eller annat som man håller på med.
mactrash

Postby Vidur99 » Wed Nov 28, 2012 9:37 pm

Kör bara chrome och har problemet mest hela tiden....
Vidur99
Area Manager
Area Manager

Postby mactrash » Wed Nov 28, 2012 1:35 pm

Funderar på detta med att editorn "låser sig".
Kan det vara så att det hänger ihop med cache eller kakor?
Det var hopplöst ett tag så jag bytte från Firefox till Chrome och då funkade det.
mactrash

Postby crazed_out » Fri Nov 16, 2012 7:30 pm

crazed_out wrote:
lindq wrote:(Nu tror jag att Permalink-omladdningen gör att gjorda men icke sparade editeringar försvinner, så spara innan ni laddar om.)

Det är rätt! Spara först klicka på Permalink sedan. Jag har problemet också, men det har varit mindre frekvent de senaste två dagarna. Igår kväll satt jag ett långt pass utan stöta på det en enda gång.

/Anders

Kan ju också nämna att på andra delar av forumet pratar de om att det hjälper att inaktivera Landmarks-lagret i klienten. Det verkar som det stör laddningen av de lager som ligger under. Lagren ligger i den ordning de är listade i klienten. Konstigt nog det som står överst är det lager som ligger underst och sedan i stigande ordning neråt. Det går också att byta plats på lagren genom att dra och släppa de som har : märket framför sig. Har inte testat själv, men det sägs så.

/Anders
crazed_out

Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Next

Return to Sweden [svenska]