Post by sweus
macjonte wrote:Är det bara jag som inte kan välja land i den nya editorn i Safari på Mac? händer inget när jag trycker där. Skriver jag in stad och namn på vägen så sparas det inte heller.
Jag har fått samma sak. Ja kommer runt det genom att spara och sen läsa om sidan genom att klicka på permalink.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
sweus
Map Raider
Map Raider
Posts: 144
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times
Send a message

Post by sweus
Är det någon mer än jag som upplever mer problem med den nya editorn än den gamla?

Jag märker att jag får ladda om sidan mycket oftare nu.

Det strular ibland så mycket att ja tröttnar på det och gör något annat istället.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
sweus
Map Raider
Map Raider
Posts: 144
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times
Send a message

Post by sweus
Nån nämnde att man slipper problemet ifall man slår av landmarks-lagret och sen klickar på permalink så att sidan laddas om. Har inte hunnit prova det själv ännu.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
sweus
Map Raider
Map Raider
Posts: 144
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times
Send a message

Post by Vidur99
Ingen skillnad med den namngivning av små landsvägar mot hur är tätort. Allt som ofta så kan man inte se gatunamn på den gata man skall svänga in på. Visst finns det ofta en liten skylt på huset men om det är lite trafik så hinner man knappt med läsa dessa. Det är här waze kommer in och hjälper till.

Sent from my Sony ray running ICS 4.0.4
Vidur99
Area Manager
Area Manager
Posts: 152
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by Vidur99
Å andra sidan, kör du på landet så kommer inte vägarna speciellt tät. Så du lär inte missa en sväng ändå. Om man inte lyckas svänga in på en mindre länsväg om waze har den med den så lär man behöva stanna och dricka lite kaffe så man vaknar till lite.
Vidur99
Area Manager
Area Manager
Posts: 152
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by Vidur99
pnylin wrote:Har märkt samma sak.
Efter några redigeringar får jag inte upp någon info om den markerade vägen. Jag måste du ladda om editorn i webbläsaren för att kunna fortsätta.
Irriterande.

/Patrik
Jepp, upplever samma beteende.

Sent from my Sony ray running ICS 4.0.4
Vidur99
Area Manager
Area Manager
Posts: 152
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by Vidur99
Kör bara chrome och har problemet mest hela tiden....
Vidur99
Area Manager
Area Manager
Posts: 152
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by ZigZag6
Har ett problem med nya editorn som kanske bara är fel handhavande.
Om någon har lagt in två vägar som korsar varandra på fel sätt så att en vägkorsning saknas kunde man i den tidigare editorn välja båda vägarna med Ctrl nedtryckt och då skapa en korsning mellan vägarna.
När jag skulle fixa några sådana korsningar idag funkade det inte längre.
Någon som vet vad jag gör för fel, eller saknas denna funktion nu?
// Jerry
ZigZag6
Posts: 6
Send a message
Som ständigt försöker hitta rätt men har fullständig koll på energiförbrukning i huset: http://zigzag.endofinternet.net
Navigerar med: Sony Xperia S (LT26i Android 4.0.4)

Post by ZigZag6
Våra länsvägars nummer finns ju inte med på några vägskyltar. Personligen tycker jag det är bra att man ser "namnet" även i navigationsappen då det ofta stämmer rätt väl med vad som är skyltat i korsningar o.dyl.
Dessutom uttalas det ju om man kryssar för det valet i appen.
Har till och med funderat på att ställa fråga i forumet om det inte skulle vara bra att döpa ett segment i början på t.ex. en numrerad länsväg med ett namn som stämmer överens med vad som står på våra blåa skyltar i korsningarna.
Jag hade uppskattat att se det om jag kör någonstans där jag inte är "hemtam".
Står det samma i navigatorn som på skylten där jag ska svänga blir det ju ingen tvekan.
Vilka nackdelar skapar det att göra på det viset?

Dessutom kan jag nu meddela att mitt tidigare problem att skapa korsning stämde med Sverkers svar.
Jag glömde totalt bort att kolla level när jag testade nya editorn för första gången....

// Jerry
ZigZag6
Posts: 6
Send a message
Som ständigt försöker hitta rätt men har fullständig koll på energiförbrukning i huset: http://zigzag.endofinternet.net
Navigerar med: Sony Xperia S (LT26i Android 4.0.4)

Post by ZigZag6
Gjorde ett litet exempel:

Kör man från Halmstad mot Jönköping och ska svänga av på väg N637 finns det ju inget som visar att det är rätt väg.
På skyltarna står det Sennan och Åled se länk: http://goo.gl/maps/sRJfK
Gjorde ett litet exempel på vad jag menar :
https://world.waze.com/editor/?lon=12.9 ... TTTTTTTTFT

Räcker ju med en sträcka på kanske 20m som ett segment i början på vägen som man döper annorlunda skulle jag tro.

Jag låter min förändring ligga kvar tills nästa uppdatering så att man kan se hur det funkar i appen om inget har några goda invändningar mot det.

// Jerry
ZigZag6
Posts: 6
Send a message
Som ständigt försöker hitta rätt men har fullständig koll på energiförbrukning i huset: http://zigzag.endofinternet.net
Navigerar med: Sony Xperia S (LT26i Android 4.0.4)