sverkernordlund wrote:henrik2lax4 wrote:Jag tycker den nya editorn går åt rätt riktning. Men är det fler än jag som tycker att den har blivit långsammare att uppdatera/hämta data från servern?
Om den är långsammare eller inte tar nog lite tid att utreda. Jag satt ett par tre timmar i går kväll och upplevde att det var lite segt, men inte jättesegt. Nu (kl 9:20) så upplever jag att den är snabbare än i går kväll.
Den gamla versionen kunde periodvis vara riktigt seg. Om alla lager aktiveras och du kör fullskärmsläge på en skärm med hög upplösning tar det givetvis längre tid att ladda allt. Jag avaktiverar därför de lager som jag inte använder beroende på vad jag håller på med. Ex lagren Landmarks och Cities har jag bara aktivt om jag behöver se den informationen.
kl 9:47 Glömde tydligen trycka på submit tidigare. Nu får jag "pink tiles" i VME.
/Sverker
Vid lunchtid idag gick det snabbare, men när jag testade vid 16-tiden igen så är editorn långsam att ladda igen. Jag har endast "Roads" och "Landmarks" aktiverade.
Det beror kanske på en tillfällig ökning av belastning.
Om inte annat så får man en paus för en kopp kaffe.