E45

Image

Moderators: Unholy, avozetta, SverkerN, pnylin

E45

Postby lobbin » Thu Mar 18, 2010 11:27 am

Hej,

Satt och editerade gator runt Säffle, tog en stund innan jag upptäckte att man har döpt E45 fel, från Åmål och upp till Karlstad så har man råkat döpa den till E18, vilket är helt galet. Dessutom i Åmålstraken så heter den RV45, vilket inte heller är fallet längre.

Frågan är om jag kan editera detta själv då den då utanför mitt område. Dessutom så ligger den upplagd som Street, är det korrekt? Borde det inte vara "Minor Highway", eller åtminstone "Primary Street"?

Ytterligare bug, borde inte såpass stora vägar ligga utan stadstillhörighet?

Ytterligare bug, någon har editerat rejält fel och tagit fel korsning på E18 i "Knöstad korset". Dvs väg 176 har helt plötsligt blivit E18, lol ! :)

Är det något av det här jag kan lösa själv?
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden
lobbin

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: E45

Postby Thiesen » Thu Mar 18, 2010 2:17 pm

Jag har som ett långsiktigt mål att E45'an ska ha "Major Highway" mellan Göteborg och Vänersborg... samt givetvis heta "E45"... samt att det ska gå att navigera hela vägen mellan Vänersborg ner till Göteborg... just nu kan man komma ner till lite norr om Bohus men sen vet jag inte om Ambassadeur, Svanlund eller Gasolgrill har några planer på att utvidga sina områden uppåt... dom verkar har rätt mycket att göra... :-)

Du kan ju alltid ansöka om ett nytt område att hantera??? Jag har inga planer på att expandera norrut...

Btw, vad tycker du om Vänern som jag ritade upp? Taskigt kass upplösning på satelitfotot iofs... samt att jag inte kan rita ut hela Vänern...
Thiesen

Postby lobbin » Thu Mar 18, 2010 5:29 pm

Ok! Men jag ändrar till E45 på de delar jag kan editera.

Ska jag låta den stå kvar som street och kanske nöja mig med att sätta mittlinje?

Landsvägar, kör man Street på dom, dvs 70-90 vägar?

Kollar på Vänern sen när jag hittar en dator. :)
lobbin

Postby naesstrom » Thu Mar 18, 2010 6:40 pm

När det gäller hur dom "bör" märkas kolla tråden här: viewtopic.php?f=33&t=1844 eller i wikin står det med: http://www.waze.com/wiki/index.php/How_ ... ds_(Sweden)

I stort sett;
väg med dubbla körfält i vardera riktning = Freeway
Väg med växlande 2+1 körfält = Major Highway
Riksväg (nr 1-99) = Minor Highway
Sedan är det väl inte riktigt klart än om vägar utan vägnummer bör vara primary street eller bara streets. säg vad ni tycker i den andra tråden :D

hmm, kanske borde be en mod att sätta den som sticky eller ngt!

Kollade in Vänern och det ser ju sjukt snyggt ut, särskillt med ån som rinner ner och allt :D önskar att man hade kunnat det här med men utan kartor är det lite svårt!

Skönt om E45;an kommer med, när jag kör mellan växjö och östersund brukar jag oftast ta den, alternativt över örebro/borlänge... funderade på stockholm sundsvall med bara för att se hur wazat det är!
Image
naesstrom

Postby Thiesen » Thu Mar 18, 2010 6:57 pm

@Naesström:

Kallar du Göta Kanal för å??? Vilken förolämpning och skymf mot oss i Västsverige... den är en ÄLV... :-)
Thiesen

Postby naesstrom » Thu Mar 18, 2010 7:40 pm

Thiesen wrote:@Naesström:

Kallar du Göta Kanal för å??? Vilken förolämpning och skymf mot oss i Västsverige... den är en ÄLV... :-)

ja ja... brukar bara räkna allt ovanför dalarna som älvar... resten är åar eller möjligtvis bäckar :P
Image
naesstrom

Postby relnah » Fri Mar 19, 2010 8:06 am

Thiesen wrote:@Naesström:

Det är inte bara Västsverige du har som fiende nu, även vi Öschöttar har ett och annat otalt med dig nu. Och särskilt mig som ursprunglig Motala bo :D
relnah

Postby lobbin » Fri Mar 19, 2010 8:42 am

Nu har jag kollat Vänern, snyggt, men det underlättar ju att du faktiskt har satellitbilder att gå efter :)

Tackar för input på vägarna, nu kan jag komma vidare.
lobbin

Postby lobbin » Fri Mar 19, 2010 2:58 pm

@Thiesen: Har du åkt tåg från Karlstad till Trollhättan med Waze på månne?
lobbin

Postby Thiesen » Fri Mar 19, 2010 4:39 pm

Njae... om du slår på pilarna på GPS pinkterna så ser du åt vilket håll jag försökte waze'a tåget mellan Trollhättan och Karlstad... i julas körde jag med en otroligt buggig Waze-klient som kraschade titt som tätt... därav de många avbrotten i sträckningen...
Thiesen

Next

Return to Sweden [svenska]