Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by Thiesen
gasolgrill wrote:Sådär, då är 45:an klar till dess den lämnar Sverige vid Danmarksterminalen.
Kolla där jag satte ut en liten notis på kartan... alldeles till höger finns det en liten äcklig nod som inte tillåter navigering mot min del av den södergående riktningen på E45'an...

Samt en fundering... jag såg att du hade förvandlat E20 till motorväg... hur långt norrut är den en motorväg? För jag har ju satt den som en Major Highway?
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
Jag tar och väcker en gammal tråd till liv lite... :-)

Nu så är HELA E45'an satt som Major Highway från Göteborg till Segmon... gulligt av Lobbin att låta den dela väg med E18 i Segmon... den är även navigerbar hela vägen...
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
Det är en sak att vi är aktiva på den västra sidan om Sverige... men vad händer med våra ärade med-nördar i 08-land???
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
lobbin wrote:@Thiesen:

http://world.waze.com/cartouche/?zoom=3 ... FFFFFTTTTT

Väg 44 från Uddevalla-hållet får inte svänga upp på E45 via avfarten.

Avfarten E45/44 från öster från svänga vänster in på E45, vilket också borde vara fel va?
Ojdå... MAJOR FAILURE alltså... hittade felet mellan 44'an > E45'an västerifrån

Ditt andra påpekande routar den oxo igenom Vänersborg... men där hittar jag inte varför han gör på det sättet.
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
lobbin wrote:@Thiesen

Halloj :) Samma korsning som igår, har du lust att lägga till kringlan som gör att man får köra från E45 norrifrån till E45/44 södergåenderiktning? Ser att den inte finns, men du kanske kan yxa till den manuellt så att det går att navigera åtminstone? :)
Du får gärna komma ner och göra ett svep så ska jag nog få fart på yxandet... :-)

Apropå frihandsritning så filade jag till denna http://world.waze.com/livemap/?zoom=8&l ... yers=BTTTT på egen hand... det enda jag hade som hjälp var 44'an från öster mot Uddevalla samt 44'an från Uddevalla över till Uddevallavägen... resten petade jag dit med ledning av vad jag såg i GMaps... :-) Numer finns det ju en jäkla massa GPS punkter i den så det enda jag behövde göra var att frisera den en smula... jag vart riktigt förvånad lver hur nära verkligen jag lyckades komma enbart på känslsa...

Den korsningen som du påtalade igår routar fortfarande fel 44'an västerifrån mot E45'an... kan du kolla ifall jag har tänkt rätt?
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
lobbin wrote:
Thiesen wrote: Du får gärna komma ner och göra ett svep så ska jag nog få fart på yxandet... :-)
Körde faktiskt den vägen ena hållet i påsk, men det är möjligt att det var frugans telefon som var igång, eller kanske ingen alls. :) Av någon anledning när vi åkte andra hållet tyckte jag att gamla vägen mellan Uddevalla och Frändefors skulle ha mindre trafik, men det kompenserades av rejäl tjäl-lossning istället :)
Thiesen wrote: Den korsningen som du påtalade igår routar fortfarande fel 44'an västerifrån mot E45'an... kan du kolla ifall jag har tänkt rätt?
Funderar på om det är den här junction som ställer till det.
http://world.waze.com/cartouche/?zoom=7 ... 1=84127437

Markerar man E45 ovanför den får man bara köra i en riktning in på nästa E45 bit, men markerar man den under får man köra i båda riktningarna.
TACK!!! Jag hittade felet... de två delarna såg ut att sitta ihop men när jag kopplade loss alla bitarna för att sen prova att sätta ihop E45'an så upptäckte jag den numer välkända buggen att bitarna inte går att koppla ihop igen... fick lösa det genom att dra lite i ena biten och sen bygga en ny korsning ovanpå den andra biten och sen klippa bort stumparna för att sen ta bort kosrningen igen och då funkade det...
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
@Gasolgrill:

Uhm... Du är inte nåt vidare bra att följa GPS punkterna utanför Göteborg och norrut... :-)

Nog för att vägarbetarna håller på och moddar om rätt friskt iofs... men E45'an ser ju faktiskt inte ut så än... :-)

Men ja, när väl E45'an får motorvägsstatus så blir den 4 filig.... vilket föranleder ett mindre helvete när alla kommer köra den nya vägsträckningen... alla gamla GPS punkter kommer ju vara obsoleta vid det laget... undrar ifall man kan få Alpha att totalt ta bort ALLA GPS punkter när det väl blir dags?
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
gasolgrill wrote:Sorry. Det är vad som händer när man kör 'quick and dirty'. Jag har bara använt flygbilden.
Jag skall genast bättra mig...
Dom flygfotona ska du INTE gå efter det minsta... jag använder dom enbart som referens. Dock så frångick jag mina principer när jag ritade vägarna i Lilla Edet dock... men det gjorde jag bara för att jag vet rätt säkert hur Lilla Edet åtminstone såg ut...
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
onemanracing wrote:Kör lite arkeologi och dammar av den här gamla tråden... :)

Fick lite underliga körinstruktioner igår på E45 söderut i Trollhättan, den sa att jag skulle köra av på första avfarten i rondellen vid Berkullevägen/Holmsvägen istället för andra, grafiken visade en skylt som tydligt visade "sväng höger" i rondellen. Linjen som visade hur jag skulle köra visade dock att jag skulle köra rakt genom rondellen.
Petade ut en Update Request och såg att Thiesen skjutit ner den idag. Vet inte om det utfördes nåt arbete dock?

Så här ser det ut däremot
https://world.waze.com/editor/?zoom=6&l ... FFTFTTTTFT

Noterar att tillfartsvägarna är kopplade tillsammans så mjukvaran kanske räknar fel?
Varför är E45 dubbel genom Trollhättan egentligen? Den fyller ju verkligen inte kriteriet med minst 5m mellan vägbanorna eller planfria korsningar.
Jag tror detta (att den är separerad) skapar mer problem än det gör nytta och detta är inte enda stället som det blir massa extrajobb pga separerad väg.

Åsikter?
Jag vet att du har gjort en massa rapporter om den rondellen... och jag vet ta mig tusan inte vad som är fel med den... jag har gått över den hur många gånger som helst och den ser bra ut i editorn... Jag har även kollat anslutningarna med Holmsvägen och jag har pillat som en tok på den men tydligen så räknar Waze fel i den lik förbannat...

E45'an igenom Trollhättan är en separerad 4-filig väg numer...

Btw snyggt jobb du har gjort vid Nohab-området... :-)
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
onemanracing wrote:Tackar... :)

E45 har förvisso ett mitträcke men det är ju fortfarande rondeller och rödljus och borde därför vara en vanlig väg och inte en separerad enligt Waze definition (se ovan).
Speciellt rondellerna verkar ju ha problem med separerade vägar, i alla fall om man drar dom som i den aktuella rondellen. ;)

Jaja, vi får se med uppdateringarna. Tiden läker alla sår...

Isf borde https://world.waze.com/editor/?zoom=5&l ... TTTFTTTTFT den där rondellen också ge skumma köranvisningar... men det har den aldrig gjort... och den är byggd på samma sätt...
Thiesen
Posts: 173
Send a message