Post by lobbin
Thiesen wrote: Du får gärna komma ner och göra ett svep så ska jag nog få fart på yxandet... :-)
Körde faktiskt den vägen ena hållet i påsk, men det är möjligt att det var frugans telefon som var igång, eller kanske ingen alls. :) Av någon anledning när vi åkte andra hållet tyckte jag att gamla vägen mellan Uddevalla och Frändefors skulle ha mindre trafik, men det kompenserades av rejäl tjäl-lossning istället :)
Thiesen wrote: Den korsningen som du påtalade igår routar fortfarande fel 44'an västerifrån mot E45'an... kan du kolla ifall jag har tänkt rätt?
Funderar på om det är den här junction som ställer till det.
http://world.waze.com/cartouche/?zoom=7 ... 1=84127437

Markerar man E45 ovanför den får man bara köra i en riktning in på nästa E45 bit, men markerar man den under får man köra i båda riktningarna.
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
Thiesen wrote: TACK!!! Jag hittade felet... de två delarna såg ut att sitta ihop men när jag kopplade loss alla bitarna för att sen prova att sätta ihop E45'an så upptäckte jag den numer välkända buggen att bitarna inte går att koppla ihop igen... fick lösa det genom att dra lite i ena biten och sen bygga en ny korsning ovanpå den andra biten och sen klippa bort stumparna för att sen ta bort kosrningen igen och då funkade det...
Ja, mäkta irriterande. Var en hel del sådana på E6/E20 söder om Göteborg, numer kollar jag alltid att det faktiskt är en junction istället för att bara kolla hur highlight connectivity ser ut. Flesta fall går det att lösa genom att bara lägga dit en junction, koppla, och ta bort den igen, men ibland inte. Lagom drygt på ställen där man inte är AM utan bara råkar ha passerat, blir lite svårare då :)
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by MartinMossfeldt
Kartorna i klienten ska uppdateras automatiskt efter 1 vecka har jag för mig, dessutom så ska nytt kartmaterial laddas ner varje gång man navigerar mot ett mål.

//Martin.
MartinMossfeldt
Posts: 99
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by naesstrom
När det gäller hur dom "bör" märkas kolla tråden här: http://world.waze.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=1844 eller i wikin står det med: http://www.waze.com/wiki/index.php/How_ ... s_(Sweden)

I stort sett;
väg med dubbla körfält i vardera riktning = Freeway
Väg med växlande 2+1 körfält = Major Highway
Riksväg (nr 1-99) = Minor Highway
Sedan är det väl inte riktigt klart än om vägar utan vägnummer bör vara primary street eller bara streets. säg vad ni tycker i den andra tråden :D

hmm, kanske borde be en mod att sätta den som sticky eller ngt!

Kollade in Vänern och det ser ju sjukt snyggt ut, särskillt med ån som rinner ner och allt :D önskar att man hade kunnat det här med men utan kartor är det lite svårt!

Skönt om E45;an kommer med, när jag kör mellan växjö och östersund brukar jag oftast ta den, alternativt över örebro/borlänge... funderade på stockholm sundsvall med bara för att se hur wazat det är!
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by naesstrom
Thiesen wrote:@Naesström:

Kallar du Göta Kanal för å??? Vilken förolämpning och skymf mot oss i Västsverige... den är en ÄLV... :-)
ja ja... brukar bara räkna allt ovanför dalarna som älvar... resten är åar eller möjligtvis bäckar :P
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by naesstrom
Järnvägar brukar ju inte svånga så mycket... eller rör det sig om miltals med tappade punkter! Annars går det ju dra ungefärligt iaf. med google maps som referens :D
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by naesstrom
lobbin wrote:Japps, drog en bra bit, men det är ju lagom drygt om man säger så, får ta det i etapper :)

Behöver jag märka järnväg med mer än "Railroad", "Two-way"?
Nej jag tror det räcker, så har jag gjort med den ynkliga sträcka järnväg som jag dragit... är lite nyfiken om Waze automatiskt inser att det är järnvägskorsningar, alltså att dom vägarna "kan" ta längre tid om man har otur!
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by naesstrom
lobbin wrote:Update om E45/E18 btw.

Jag rekvirerade ett lite större område, så nu har jag fixat de felande korsningarna samt rättat till E18 och E45 genom hela mitt område.
Nice, jag ska uppdatera ditt område på google maps med
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by naesstrom
Västerut ger jag mig inte så ofta, om det inte är till Ullared då alltså :lol:

Däremot blir det nog E45;an norrut till helgen men då är det från Karlstad dit jag sneddar från Jönköpingshållet :D, blir bara 6 mil längre än över vansbro som jag brukar rulla så det är det värt ;)
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by naesstrom
Hur ser den ut efter Karlstad ungefär, fin, kass, 2+1...?

funderade på en liten justering när det gäller vägtyperna med förresten, när ni ändå tog upp det... att dela in att Motorväg är Freeway, känns lite inrutat... vad tror ni istället om att använda sig av antal körfält... Att t.ex. "alla vägar med 2 skilda körfält i vardera riktning, tydligt avgränsade mellan varandra" som Freeway...
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message