Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by lobbin
Härligt!

Kommer som sagt att köra 45:an från Trollhättan/Vänersborg upp till Säffle i helgen. Sedan räknar jag med någon trip till Karlstad, så lite beroende på hur snabbt Waze jobbar in mina rutter så ska det snart vara fixat upp tills 45:an svänger av vid Grums iaf.
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
naesstrom wrote:Hur ser den ut efter Karlstad ungefär, fin, kass, 2+1...?
Direkt efter Karlstad förbi universitetet och vidare, tror ut till Väse, så är det ny fin 2+1 väg. Bra längesen jag körde där så jag vågar egentligen inte uttala mig mer :)
funderade på en liten justering när det gäller vägtyperna med förresten, när ni ändå tog upp det... att dela in att Motorväg är Freeway, känns lite inrutat... vad tror ni istället om att använda sig av antal körfält... Att t.ex. "alla vägar med 2 skilda körfält i vardera riktning, tydligt avgränsade mellan varandra" som Freeway...
Ja, det är väl egentligen smidigare

2+1 = major highway?
resterande riksvägar och länsvägar = minor highway?
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
Ja, både E18 och E45 runt värmland håller ju inte direkt europaväg-status hela vägen om man säger så :)
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
naesstrom wrote: har inte hunnit med 2+1 ännu, men tänkte just att det finns många "dugliga" asfalterade vägar utan nummer eller namn, dom brukar ju oftast sakna mittlinje så det kanske skulle gå att använda Primary street på dom för att skilja ut dom en aning?
Japps, tror jag ställde den funderingen innan, har några vägar som är 70-90 och som inte har några nummer alls, bara "street" känns inte riktigt rätt att använda på dom.
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
Härligt att höra!

Antar att min miss i Åmål har blivit uppdaterad live mao :) Jag har kört E18 ändå in i Karlstad, så det borde funka dit när det uppdaterats live.
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
Underbart! Det funkar att navigera från Säffle till Vänersborg, Uddevalla och tom Göteborg.

Jag har fixat lite knutar runt Göteborg på E6/E20, så snart borde det fasen funka hela vägen!
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
naesstrom wrote:Kanon, ska se om jag kan ta itu med E45 norrut i helgen, lite lugnare på jobbet så man kanske får tid över...
Jag har tagit E45 genom hela mitt område så långt jag har access, så jag litar på att plockar upp pinnen på vägen :)
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
naesstrom wrote:
*trumvirvel*
Tror vi har sveriges längst sammanhängande väg klar :D
jag tog vid där du hade slutat norr om karlstad och lade till ca. 65 mil till norrut, kom till Strömsund men där svänger jag av E45;an... får se om jag lägger till 20-30 mil till norrut i sommar när man är där uppe :D
Snyggt! Kopplade du 61:an också? Såg att du hade skapat bitar av den, men mitt område tog sig inte ända fram till E45 den vägen :-)
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
@Thiesen:

http://world.waze.com/cartouche/?zoom=3 ... FFFFFTTTTT

Väg 44 från Uddevalla-hållet får inte svänga upp på E45 via avfarten.

Avfarten E45/44 från öster från svänga vänster in på E45, vilket också borde vara fel va?
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
@Thiesen

Halloj :) Samma korsning som igår, har du lust att lägga till kringlan som gör att man får köra från E45 norrifrån till E45/44 södergåenderiktning? Ser att den inte finns, men du kanske kan yxa till den manuellt så att det går att navigera åtminstone? :)
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden