Post Reply

Kartproblem

Post by lobbin
Jag har några "Map Problems", som jag antar har uppkommit innan vägarna har ritats ok, eller åtminstone snyggats till.

Problemet är att jag kan inte göra något åt dom. Jag saknar "Resolve" som finns på dom fina skärmdumpar man har lagt upp på wiki.

Nån aning?
lobbin
Posts: 95

POSTER_ID:203044

1

Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
Tror bara det är merger jag har, 50 och 51 har jag sett, men det spelar ju mindre roll, det ska ju finnas möjlighet att göra "resolve", "not a problem" eller något liknande, men hela resolve saknas för mig.
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
Japps, fast de är ju medvetna om att resolve saknas iaf. Hittade följande i en annan tråd skrivet för drygt en vecka sen.
Hi!

you are hurting my feeling...i'm the one who wrote the articles in the wiki...

the reason the the absence the "resolve" button is due to a bug in the cartouche. we are working on it and soon enough it will be fixed.

cheers!

Ori
support team
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by naesstrom
Vad är det för nummer, eller har du en permalink till dom kanske :D

Dessutom, det finns ju 2 typer, Scan eller Merger. Scan problemen är ju riktiga "fysiska" problem som t.ex. vägar som inte är anslutna osv. medan Merger handlar mer om användarnas GPS spår... i alla fall som jag fattat det!
Jag brukar mest skumma igenom Merger felen medan Scan är dom som känns viktigast att fixa till.
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by naesstrom
relnah wrote:Just nu hatar jag merger problemet 51 .. !! Tror det är 51 i alla fall "Unable to merge .. geometry" står det ungefär.

De lyckas jag aldrig korrigera. Jag har följt hela sessionens rutt och kollat alla anslutningar med "highlight connectivity" allt är ok åt båda hållen. Men icke, en refresh av problemen visar dem ändå.

På Kampastigen i Växjö är just detta specifika problem.
Såg det också där, men som sagt, merger problemen brukar vara lite sådär... ska kolla på några andra senare och kolla!
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by naesstrom
Det är ju det som är risken med Waze... att man hänger upp sig på den där motorvägskorsningen osv...

Kollade upp felet vid simhallen, finns ju samma felmeddelande borta på SSS området med, verkar vara som att det dyker upp när det är 2 längre sträckor som sitter ihop med en kortare....
typ: ----------*---*--------
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by naesstrom
relnah wrote:Det var ju så klart nr 50 som jag menade inte 51. Men det du säger om 51:an vid SSS är ju riktigt skumt. Den biten är ju verkligen ansluten.

De jag har stört mig på är de tre 50 problemen som är vid en insticksväg på kampastigen.
Enligt Wikin om problem 50: http://www.waze.com/wiki/index.php/How_ ... d_geometry
This problem occurs when, for some reason the system cannot connect between the Previous segment and the Next session (the two highlighted segments when the problem is chosen).
Many times this problem is created when the turn between two segments is too sharp, and the system fails to connect the two. In other cases, the problem is due to the fact that between the two highlighted segments, there's a segment with a wrong direction that prevents the navigation on the specific road.
Så jag skulle nog gissa att det är för tvär sväng... för jag antar att det är dessa 3 du tänker på http://world.waze.com/cartouche/?zoom=6 ... FFFFFTTTTT ?

Men jag tycker att Waze borde fixa tillbaka "resolved" knappen med... så man kan få bort dom som verkligen fungerar!
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by relnah
Just nu hatar jag merger problemet 51 .. !! Tror det är 51 i alla fall "Unable to merge .. geometry" står det ungefär.

De lyckas jag aldrig korrigera. Jag har följt hela sessionens rutt och kollat alla anslutningar med "highlight connectivity" allt är ok åt båda hållen. Men icke, en refresh av problemen visar dem ändå.

På Kampastigen i Växjö är just detta specifika problem.
relnah
Posts: 36
Send a message

Post by relnah
Verkar ju inte som de är några egentliga problem. Det funkar ju att navigera etc. Men det är riktigt störande, man vill ju ha helt rent på fel. Så det ser städat och snyggt ut :)

På samma sätt som jag nitiskt plockar bort junktions som ligger o skräpar ibland eller sitter mitt på en rak väg etc. :) Detaljer fastnar jag alltid i ;)
relnah
Posts: 36
Send a message

Post by relnah
Skumt, luktar lite fel i programmet. De sitter ju ihop... så det borde inte vara något problem.
relnah
Posts: 36
Send a message