Post Reply

Nu är fan lös

Post by Gasolgrill
Är det någon annan som har drabbats av att vägar försvinner när ni lägger till en korsning?

Jag lade till en korsning på E45 N och plötsligt försvann en bit av 45:an och två påfartsramper.

http://world.waze.com/cartouche/?zoom=5 ... TFFFFTTTTT

Någon som drabbats av detta? Det hände dessutom tidigare idag på en mindre vägsträcka inne i Göteborg.
Gasolgrill
Posts: 156

POSTER_ID:125796

1

Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by Gasolgrill
Tack för hjälpen med järnvägen - man skenar iväg lite ibland :-)

Jag har inte navigerat trafikplatsen vid Tingstadstunneln så jag har egentligen ingen aning om ifall den funkar men det får väl tiden utvisa...
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by Gasolgrill
naesstrom wrote: Jag kollade förresten igenom växjö efter fler roliga fel... hade fått massa 1or, dvs. intersection missing där järnvägen korsade vägarna... bör man sätta en korsning där eller inte?
Det tycker inte jag. Jag sätter i princip bara ut korsningar där jag kan köra bil / inte får köra bil. Järnvägar och liknande ser jag bara som information.
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by kejne
Hur lång tid brukar det ta innan live-kartan uppdateras från det att man uppdaterar kartan själv egentligen?

Fixade till knutpunkten E6-E20, samt en del rondeller mot partille, men ändringarna verkar inte dyka upp i livekartan... uppdateras det var 24:e timme?
kejne
Posts: 6
Send a message

Post by kejne
Ah, misstänkte det - men då ska man snart kunna navigera lite runt tingstadstunneln iaf ;)
kejne
Posts: 6
Send a message

Post by naesstrom
Läskigt, och nej, jag har aldrig råkat t för det...
Tycker nästan du ska maila till alpha och be dom kolla vad som hände!
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by naesstrom
kaj-fehlhaber wrote:Hur lång tid brukar det ta innan live-kartan uppdateras från det att man uppdaterar kartan själv egentligen?

Fixade till knutpunkten E6-E20, samt en del rondeller mot partille, men ändringarna verkar inte dyka upp i livekartan... uppdateras det var 24:e timme?
Det här är nog den vanligaste frågan som dyker upp.
Efter att du ändrat kartan i Cartouche så ska det ta 24-48 timmar innan den syns på livekartan. Sedan för att den ska dyka upp i mobilen finns det 3 sätt:
1. Att du navigerar till eller genom den rutan där vägen finns.
2. Att du söker efter plats i den rutan och väljer visa på kartan.
3. Efter ca. en vecka byts rutorna ut i din mobil.
(4. Avinstallera och radera alla mapparna som hör till waze och tvinga hem en ny nedladdning av kartan)

Jag kollade förresten igenom växjö efter fler roliga fel... hade fått massa 1or, dvs. intersection missing där järnvägen korsade vägarna... bör man sätta en korsning där eller inte?

Satte punkt 4 inom parantes eftersom det är lite väl krånligt för att räknas som ett alternativ!
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message
Last edited by naesstrom on Thu Mar 25, 2010 8:43 am, edited 1 time in total.

Post by relnah
naesstrom wrote: Jag kollade förresten igenom växjö efter fler roliga fel... hade fått massa 1or, dvs. intersection missing där järnvägen korsade vägarna... bör man sätta en korsning där eller inte?
Beror lite på hur man ser det tycker jag. Det är ju ingen korsning med en väg, men det är ju ändå så att de korsar varandra. Så det kanske inte är fel att sätta en korsning, men bara tillåta att köra rakt fram så klart.

Det skulle ju vara tänkbart att navigeringen är/kan göras så pass smart att den kan använda den informationen. T.ex varna för att vägen kommer korsa en järnväg eller ta med ev. stopp vid bommar i färdplaneringen.

Är det ingen korsning utplacerad tyder det ju mer på att de båda inte ligger på samma nivå kanske.
relnah
Posts: 36
Send a message

Post by Thiesen
@Gasolgrill:

SNYGGT JOBBAT!!!

Jag satt nyss och beundrade ditt mästerverk... fy... den trafikplatsen är inte nådig... men snygg blev den... :-)

Btw, snart är jag färdig med E45'an inom mitt område som du såg på kartan...

Jag åtgärdade dessutom en utav dina järnvägar som hade fått namnet "Göteborg" som du hade dragit iväg upp mot Kungälv... hehehehe... tur att den svepte igenom ett hörn av mitt område... :-)
Thiesen
Posts: 173
Send a message