Övernitiska redigerare....

Image

Moderators: Unholy, pnylin, avozetta, SverkerN, Wolfeye

Övernitiska redigerare....

Postby orla » Thu Nov 29, 2012 10:55 pm

Instämmer.
orla

Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time

Re: Övernitiska redigerare....

Postby Dennis_Halmstad » Fri Nov 30, 2012 8:40 am

groggvirke wrote:Tänk dock på att ett community likt detta är beroende av frivilliga som lägger ner tid (=pengar) på att redigera kartan för att underlätta och förbättra navigeringen för andra människor, som man till största delen inte ens känner. Visst var detta lite överkurs, men om man som åkare ska leverera tror jag att det kan hjälpa. Se en person med sånt engagemang som en tillgång för vårt waze-community, skräm inte bort honom/henne. Snacket om att vissa vägar är fel (motorväg) är typiskt sånt som tar död på intresset...Alla har varit nybörjare.

Jag lade själv in ett stugområde i Uppland i går. Inte så mycket för att det behövs, det finns vettigare saker att redigera i min hemkommun, utan mera för att jag känner till området från barnåren och för att jag fick en halvtimme över. Här fanns knappt några gps-spår och kartan är usel, fick med hjälp av minnet och trädstrukturen lista ut var vägarna gick. Alla vägar kanske inte hamnade perfekt, vad vet jag, men jag gjorde mitt bästa. En sak vet jag dock säkert, skulle nån klaga på arbetet så är mitt sista streck draget på denna karta och waze-appen skulle raderas på nolltid.

Självklart är det så, jag har inga avsikter att snäsa någon på ett sätt som får den att tappa intresset. Men det är väldigt kontraproduktivt att arbeta mot olika mål. Det kommer bara innebära att folk sitter i sina stugor och ändrar fram och tillbaks.

Sen ser jag inte likheten mellan att lägga in vägar dit folk faktiskt kan köra och att rita upp varje port på ett lager. Skall man likna varje port på ett lager med något så är det närmre att rita upp varje parkeringsplats på en parkering... Skillnaden är egentligen bara fordonet.
Samsung Gt-i9300 "Galaxy S3" Stock 4.1.2, Latest Waze beta.
ImageImage
Dennis_Halmstad

Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Previous

Return to Sweden [svenska]