Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Jo man e inte så skillad

Post by LaoYou
Har irriterat mig på att instruktionen om att man ska svänga inte kommer förens man kommit till heldraget, avfarten E18 söderut Hjulsta, så jag fick för mig att förlänga avfarten. Tyvärr är man numera tvingad att använda nya editorn och den och jag är inte kompisar så jag lyckades flytta avfarten men kan inte få den att sitta ihop med vägen.
Skulle va tacksam om någon, med högre skillevel än jag, skulle kunna fixa det jag ställt till med.

https://world.waze.com/editor/?lon=17.8 ... ,145355228
LaoYou
Posts: 10

POSTER_ID:1556380

1

Send a message

Post by crazed_out
sverkernordlund wrote:
onemanracing wrote:
robgus wrote:Jag har sett att många avfartsvägar har kortats ner så de kommer LÅNGT EFTER att heldraget börjar, tex på E4 norrut avfart Bromma, med motivationen att kartan ska vara enkel så möjlig att rita. Tycker personligen att instruktionerna ska vara så enkla som möjligt att följa, utan att behöva köra farligt eller olagligt i sista sekund.
+1!
Avfarten läggas innan heldraget börjar. Jag känner inte igen att jag läst om något annat. Måste ha missat det.

Att det är störande att avfarten ligger fel håller jag med om. Däremot att påstå att det innebär att det är farligt eller annat är väl att ta i. När det gäller avfarter (läs vägtyp ramp) från motorväg så får man instruktion långt innan det är dags att svänga. Nu har jag inte haft TTS igång på länge men får man inte instruktion 800 och 400 meter innan (under förutsättning att det är så lång sträcka kvar till ramp)? Det borde räcka för de flesta. Jag utgår ifrån att de som använder waze även tittar ut genom rutan och inte svänger exakt när waze räknat ner till 0 m. :-)

E4 N. Avfart 160 a & b (Bromma och Fridhemsplan). Där börjar heldraget innan Fredhällstunneln vad jag kan se. Stämmer det?

/Sverker
Till och med 1000 m innan om det är en ramp.

/Anders
crazed_out
Posts: 150
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times
Send a message

Post by onemanracing
robgus wrote:Jag har sett att många avfartsvägar har kortats ner så de kommer LÅNGT EFTER att heldraget börjar, tex på E4 norrut avfart Bromma, med motivationen att kartan ska vara enkel så möjlig att rita. Tycker personligen att instruktionerna ska vara så enkla som möjligt att följa, utan att behöva köra farligt eller olagligt i sista sekund.
+1!
onemanracing
Posts: 176
Has thanked: 1 time
Send a message
https://www.waze.com/wiki/images/5/5a/W ... M_only.png
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0

Post by pnylin
Fixat.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Heldraget börjar precis före Fredhällstunneln.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by robgus
Jag har sett att många avfartsvägar har kortats ner så de kommer LÅNGT EFTER att heldraget börjar, tex på E4 norrut avfart Bromma, med motivationen att kartan ska vara enkel så möjlig att rita. Tycker personligen att instruktionerna ska vara så enkla som möjligt att följa, utan att behöva köra farligt eller olagligt i sista sekund.
robgus
Posts: 181
Been thanked: 1 time
Send a message
HTC Touch HD | Volvo 940

Post by SverkerN
onemanracing wrote:
robgus wrote:Jag har sett att många avfartsvägar har kortats ner så de kommer LÅNGT EFTER att heldraget börjar, tex på E4 norrut avfart Bromma, med motivationen att kartan ska vara enkel så möjlig att rita. Tycker personligen att instruktionerna ska vara så enkla som möjligt att följa, utan att behöva köra farligt eller olagligt i sista sekund.
+1!
Avfarten läggas innan heldraget börjar. Jag känner inte igen att jag läst om något annat. Måste ha missat det.

Att det är störande att avfarten ligger fel håller jag med om. Däremot att påstå att det innebär att det är farligt eller annat är väl att ta i. När det gäller avfarter (läs vägtyp ramp) från motorväg så får man instruktion långt innan det är dags att svänga. Nu har jag inte haft TTS igång på länge men får man inte instruktion 800 och 400 meter innan (under förutsättning att det är så lång sträcka kvar till ramp)? Det borde räcka för de flesta. Jag utgår ifrån att de som använder waze även tittar ut genom rutan och inte svänger exakt när waze räknat ner till 0 m. :-)

E4 N. Avfart 160 a & b (Bromma och Fridhemsplan). Där börjar heldraget innan Fredhällstunneln vad jag kan se. Stämmer det?

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message